ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی استخدام نباید فامیلی و اتوبوسی باشد

استخدام نباید فامیلی و اتوبوسی باشد

رئیس بسیج کارمندان با انتقاد از وضعیت استخدام در دستگاه های دولتی گفت: در استخدام ها صلاحیت افرادمهم است و استخدام ها نباید اتوبوسی یا فامیلی انجام شود دولت مسئولیت دارد استخدام را دنبال کند.

به گزارش عرش نیوز، سردار صادق ناوندی رئیس سازمان بسیج کارمندان در پاسخ به سوالی درباره نحوه و چگونگی همکاری دولت ­­­­با فعالیت بسیج در ادارات گفت: طبق قوانین و مقراراتی که به تصویب شورای اسلامی رسیده است و توسط هیئت دولت در مقاطع مختلف به عنوان دستورالعمل اجرایی تصویب شده است در آن وزارت خانه ها موظف به پشتیبانی و حمایت از بسیج ادارات برای تحقق ارتش 20میلیونی هستند.
وی افزود: خوشبختانه تعامل دولت با بسیج ادارات روال منطقی به خود گرفته و در حال حاضر ما حدود 900 هراز نفر بسیجی در ادارات مختلف که مشغول خدمت هستند و به عنوان بسیجی در راستای اهداف انقلاب اسلامی فعالیت می کنند وجود دارد.
رئیس سازمان بسیج کارمندان در خصوص چگونگی وضعیت حقوقی و رفاهی کارمندان در ادارات گفت: وضعیت حقوقی کارمندان در وزارتخانه های با توجه به اشل های که دارند متفاوت است.
وی ادامه داد: در دولت نهم و اوایل دولت دهم قانونی برای یکسان سازی حقوق در وزارت خانه ها تصویب شد اما عملا با استثناهایی که قائل شدند متاسفانه این قانون به خوبی اجرا نشد.
ناوندی افزود: این قانون نواقصی داشت که باید رفع می شد و اکنون در سیستم اداری دولت درحال بازنگری این قانون هستند تا با حداقل نواقص به تصویب مجلس برسد اگر این کار تحقق پیداکند و همچنین در اصلاح قانون خدمات کشوری بازنگری هایی صورت بگیرد،استثناها کم شود شاهد خواهیم بودکه نتیچه آن باعث می شود که حقوق کارمندان به سمت یکسان سازی و عدالت حرکت کند.
ناوندی در خصوص نحوه تعامل بسیج ادارات با دولت جدیداظهار داشت: حتما با دولت یازدهم تعامل منطقی برقرار می کنیم و به عنوان مشاورین امین دستگاه های اجرائی عمل می‌کنیم.
وی افزود : چالش ها و مشکلات که در وزارت خانه های مختلف وجود دارند را شناسایی کنیم و به عنوان مشاور وزرا به آنها راهکار های مشخصی ارائه دهیم که بتوانند در راستای ماموریت های خود بهتر عمل کنند.
عزم ملی و مدیریت جهادی یعنی بسیج
سردار ناوندی در خصوص نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال93بحث اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تعریف فرمودند؛ عزم ملی یعنی همه مردم، یعنی بسیج،تعریف حضرت آقا از بسیجی به این صورت است که می فرمایند بسیجی یعنی کسانی که در این کشور زندگی می کنند قانون اساسی را قبول دارند انقلاب اسلامی را قبول دارند هر چند پرونده بسیجی نداشته باشند.
وی افزود: مدیریت جهادی یعنی مدیریت بسیجی که باید بیشتر فعال بشویم بخصوص بخش فرهنگ که ان شالله اقداماتی داریم پیگیری می کنیم که در بحث فرهنگی پیشرفت داشته باشیم.
رئیس بسیج کارمندان برنامه کلی بسیج کارکنان برای سال 93 را به شرح زیر تشریح کردند:
-ارتقای کمی و کیفی جذب آموزش سازمان دهی و به کارگیری کارمندان بسیجی
-کمک به ارتقا نظام اداری
-ارتقای کیفی حلقه صالحین
- رویکرد برطرف کردن شبهات ابهامات و ارتقای سطح بینش و بصیرت کارکنان با نگاه فرهنگی
- استفاده از ظرفیت و توان کارمندان بسیجی در تمتمی زمینه های از جمله بحث رسانه ای که از آن فضا نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
- برگزاری یادواره های شهدا با رویکرد تکریم و و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران
ناوندی با اشاره به وضعیت استخدامی در دستگاه های دولتی در دولت های نهم و دهم گفت:متاسفانه در دولت نهم و دهم استخدام به آن شکل واقعی خود موضوعیت پیدانکرد اما کارهای انجام شد که متاسفانه به انتهای دولت دهم خورد و در نهایت خروجی خوبی نداشت هرچند نیروهای جوان و قراردادی استخدام شدند و به علت اینکه برنامه ریزی خوبی از طرف دولت انجام نشده بود سرانجام کار ابتر ماند.
رئیس بسیج کارمندان در خصوص آخرین وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی در ادارات کشور گفت: تبدیل وضعیت نیروها بخشنامه ای بود که محدودیت زمانی داشت گفته بود کسانی که تا تاریخ 1/11/90 یکسال سابقه خدمت در وزارت خانه داشته باشند تبدیل به قراددادی می شوند.
وی افزود: علت این بود که مدیر شرکتی که به عنوان یک شرکت خصوصی بود از اعتبارات دولتی استفاده می کرد و حقوق کمتر و هزینه خیلی پایین پرسنل را به کار می گیرند و حقوق این نیروهای شرکتی ضایع می شد.
دولت برای حل این مشکل نیروهای شرکتی را وابسته کرده به سیستم دولتی و وزارت خانه ها موظف شدند با نیروهای شرکتی قراردادببندند.
استخدام نباید فامیلی و اتوبوسی باشد
ناودانی در خصوص طرح مهر آفرین که در دولت احمدی نژاد قرار بود اجرائی شود گفت: طرح مهر آفرین مجوز های به کل دستگاه ها و استانداری ها داده بود براساس قانون مجوز داده بود به دولت که متاسب با ورود و خروج نیروهای انسانی استخدام داشته باشد اما متاسفانه دیرهنگام بود وشائبه سیاسی به آن خورد و ابتر ماند اجرائی نشد.
وی دولت جدید را مکلف به ادامه این طرح دانست و گفت: دولت جدید باید این طرح را ادامه دهد اما طرح های کوچک سازی ، چابک سازی یکی از بحث های است که در قانون 5ساله توسعه وجود دارد و دولت باید توجه کند.
رئیس بسیج کارمندان با انتقاد از وضعیت استخدام در دستگاه های دولتی گفت: در استخدام ها صلاحیت مهم است و استخدام ها نباید اتوبوسی یا فامیلی انجام شود دولت مسئولیت دارد بحث استخدام را دنبال کند.

آمار بازدید: 183 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image