ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی اخبار جدید استخدام های دولتی سال 94

اخبار جدید استخدام های دولتی سال 94

استخدام شرکت های وابسته به هلال احمر بر اساس قانون تجارت است     

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: استخدام شرکت های وابسته به هلال احمر بر اساس قانون تجارت است.

بهرام غیبی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: برخلاف نظر عموم مردم هلال احمر در استخدام های شرکت های وابسته به خود دخالتی ندارد.

وی افزود: به عنوان مثال از جمله این شرکت ها شرکت «سوها هلال» است که ما با هدف تامین داروهای کمیاب فعالیت آن در استان را خواستار شدیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با یادآوری به کار گیری نیرو در این شرکت اضافه کرد: هلال احمر در این خصوص دخالتی نداشته و بر اساس قوانین تجارت این شرکت حق به کار گیری نیرو با توجه به نیاز و تشخیص خود را دارد.

غیبی اضافه کرد: نمونه دیگر داروخانه هلال احمر است که هر چند به صورت وابسته به این نهاد غیر دولتی است اما در به کار گیری و جذب نیرو به صورت مستقل عمل می کند.

وی با بیان اینکه تمامی شرکت های وابسته به هلال احمر به صورت قانونی نیروهای خود را جذب کرده اند، اضافه کرد: قانونا هلال احمر حق دخالت در جذب نیرو ندارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: هلال احمر صرفا حق برگزاری آزمون و دخالت در جذب نیرو در بدنه کاری خود را دارد و این مهم با نظارت کامل انجام می شود.





نوید به‌کارگیری بیش از 1700 نیروی استخدامی در بدنه دولت     

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت خبرنگاران در جلسات شورای تحول اداری باید مطرح شود، گفت: در سال آینده یک‌هزار و 705 نفر قبول شده آزمون استخدامی به‌کارگیری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین سیستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت به‌کارگیری قبول شدگان آزمون استخدامی حدود سه سال پیش استانداری و استفاده از این ظرفیت جدید در بدنه استانداری اصفهان برای سال 94، اظهار کرد: یک‌هزار و 705 نفر سال 91 طی انجام فرایند آزمون استخدام در استان اصفهان پذیرفته شدند اما سال گذشته به دلیل نبودن اعتبار مشخص و معین این افراد جذب دولت نشدند.

وی با بیان اینکه دولت فعلی دیدگاه متفاوتی با دیدگاه دولت گذشته در به‌کارگیری نیرو دارد، افزود: استانداری طبق تعهد دولت الزاماً اقدام می‌کند و خوشبختانه برای سال 94 نیز تأمین اعتبار شده است و افراد قبول شده در آزمون سال 91 در دستگاه‌های مختلف دولتی به کارگیری می‌شوند.

معاون توسع مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: البته به طور متوسط با ریزش نیروها تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود که نیروهای جدید نیز به کار گرفته شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از ظرفیت پست‌های استانداری خالی است، ادامه داد: از یک‌هزار و 200 پست استانداری 800 پست آن اشغال و یک سوم ظرفیت استانداری هم‌اکنون خالی است.

سیستانی در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگاران در خصوص شایعات اخیر پست معاونت سیاسی امنیتی گفت: علاقه‌ای به فعالیت در حوزه سیاسی ندارم و تمامی حرف‌ها شایعات کذب است و این شایعات صرفاً شیطنت‌های سیاسی است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر به‌کارگیری ظرفیت خبرنگاران در روابط عمومی‌ها اظهار کرد: در صورتی که خبرنگاران از لحاظ تخصصی رشته مرتبط و تسلط لازم را داشته باشند، می‌توانند به عنوان گزینه مطرح لحاظ شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: باید در انجمن فرهنگی روابط عمومی‌ها این ظرفیت مطرح و برای استفاده از توانمندی خبرنگاران جلساتی برگزار شود.

وی گفت: با توجه به اینکه حوزه آموزش و پژوهش زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی است، لذا نشست‌هایی را باید برای مدیران روابط عمومی‌ها گذاشته و بر روی توانمندسازی و رفع مشکلات خبرنگاران تصمیم‌‌گیری شود.

سیستانی اضافه کرد: البته تأمین امنیت شغلی خبرنگاران نیاز به ابزار قانونی دارد اما از طریق این معاونت قابل پیگیری است.

وی گفت: لازم است کمیته چند نفره‌ای در راستای ارتقای اثرگذاری بخشی خبرنگاران تشکیل و نیز در بخش تحول اداری و سازمانی نیز آسیب‌شناسی جدی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بیان کرد: استخدام دستگاه‌های اجرایی مشکلات خاص خود را دارد و این در حالی است که یک سازمان از یک طرف مجوز به‌ کارگیری نیرو ندارد و از طرفی برای جبران کار از نیروهای غیرمرتبط خود استفاده می‌کند که برخی از قصور در روابط عمومی‌ها مربوط به این بخش است.



استخدام 6000 نفر در سازمان جنگل‌ها در سال ۹۴     

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از کاشت گونه‌های اقتصادی درخت در 45 هزار هکتار ازعرصه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، خداکرم جلالی در همایش بزرگداشت هفته منابع طبیعی که شامگاه گذشته در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، اظهار کرد: عدم جامع‌نگری در موضوعات مربوط به سرزمین، مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده همچنان‌که در جهان هم تبدیل به چالش شده و در مواجهه با پدیده تغییر اقلیم در برخی شاخص‌ها نتوانسته به خوبی مدیریت کند.

وی گرمایش کره زمین، کمبود آب شیرین، گسترش بیابان‌زایی و تهدید منابع طبیعی و امنیت غذایی را از پیامدهای مخرب تغییر اقلیم برشمرد و افزود: افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای که تا پیش از انقلاب صنعتی ۱۰ پی‌پی‌ام بود امروز به ۴۰۰ پی‌پی‌ام رسیده است؛ این درحالی است که در سال ۱۹۹۰ در کنوانسیون‌های زیست محیطی تصمیم گرفته شد اجازه ندهیم از مرز ۳۵۰ پی‌پی‌ام فراتر رود و با ادامه این روند تا پایان قرن به ۶۰۰ پی‌پی‌ام خواهد رسید.

جلالی گفت: با افزایش هر یک درجه گرمایش زمین، نیاز آبی گیاهان و درختان ۱۷ درصد افزایش می‌یابد. براساس اعلام مجامع بین المللی کره زمین در مقایسه با ۵۰ سال پیش به طور متوسط هشت دهم درجه گرم‌تر شده و در کشور ما که خشک و نیمه‌خشک است، عدد حدود یک و نیم درجه است ؛ ببینید که این تغییرات در ابعاد مختلف چه تاثیرات مخربی بر جای می‌گذارد؟.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه باید به کمک جامعه دانشگاهی برای حل این معضل چاره اندیشی کرد، افزود: 7.5 میلیون هکتار از عرصه‌های کشور را کانون‌های بیابان‌زا تشکیل می‌دهد که اگر برای آن چاره اندیشی نشود مشکلاتی را برای تمدن، محیط زیست و تمام فعالیت‌های جوامع به وجود می‌آورد.

به گفته جلالی با اجرای برنامه‌های مقابله با بیابانزایی که از پیش از انقلاب آغاز شده، تاکنون حدود هفت میلیون هکتار از عرصه‌های کشور جنگل‌کاری و از تاخت و تاز طوفان شن در بسیاری از مناطق کشور پیشگیری شده است.

وی تصریح کرد: امروز خبرهای ناگواری از کانون‌های بحرانی کشور می‌شنویم که خطرناک هستند و باید برای کنترل آن فکری کرد. طرحی هم در این باره در دست داریم.

جلالی هزینه مالچ پاشی برای کنترل ریزگردها را بسیار گران خواند و گفت: هزینه مالچ‌پاشی امروز به لیتری دو هزار تومان رسیده و با توجه به اینکه هر هکتار به ۱۰ تن مالچ نیاز دارد، هزینه سرسام آوری را برای عملیات بیابان‌زایی تحمیل می‌کند.

وی کمبود آب شیرین و وضعیت منابع آبی کشور را خطرناک اعلام کرد و افزود: بیلان منفی آب‌های زیرزمینی از ۱۱ هزار متر مکعب فراتر رفته و امروز شور و قلیایی شدن منابع آبی در مناطقی از کشور خطرناک‌تر از شور شدن دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر این‌که مسئله محیط زیست و سرنوشت انسان با مسائل مربوط به این حوزه گره خورده و باید جامع‌نگر به موضوع نگریست، گفت: انسان، محیط زیست، اقتصاد و معیشت باید در کنار هم دیده شوند اما متاسفانه گاهی به موضوعات انتزاعی نگاه می‌کنیم و اگر چاره‌ای برای وضعیت اقتصادی جوامع محلی پیدا نکنیم به جای استفاده از سوخت فسیلی به سراغ سوخت هیزمی و از بین بردن درختان می‌روند.

وی تصریح کرد: این اصل کاملاً قابل قبولی است که فقر و تخریب سرزمین در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند و هر کجا فقر باشد، تخریب سرزمین از تبعات آن است و برعکس.

جلالی به اجرای طرح ترسیب کربن از برنامه‌های مقابله با بیابان‌زایی، حفاظت از منابع طبیعی و فقرزدایی با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: این پروژه حدود ۱۰ سال پیش در استان خراسان به اجرا درآمد و اثرات مثبت طرح سبب شد از سال گذشته آن را در ۲۰ استان کشور تعمیم دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش با اشاره به انتظارات متقابل دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: عمل بدون دانش فسادآور است. در شورای عالی مرتع، جنگل و آبخیز نیز خواسته شده که با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور گره بخورند و در برنامه‌ریزیها و اجرای طرح‌ها از فناوری‌های بومی و دانش نوین استفاده کنند.

جلالی یادآور شد: طبق یک پروهش علمی، دانشگاه‌های برتر جهان ۲۰ درصد توان خود را صرف آموزش و ۸۰ درصد را صرف پژوهش‌های کاربردی می‌کنند و امروز این دانشگاه‌ها مراکز استراتژیک این کشورها را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به مجوز استخدام 6000 نفر در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در سال ۹۴، در عین حال گفت: کار نباید حتما دولتی باشد و باید راه را برای ورود بخش غیردولتی باز کنیم. این سازمان نیز به تغییرات اساسی نیاز دارد.

رئیس سازمان جنگل‌ها از کاشت گونه‌های اقتصادی در سطح بیش از ۴۵ هزار هکتار از عرصه‌های کشور خبر داد که نسبت به سال‌های گذشته از سه برابر افزایش سطح حکایت دارد.

جلالی جامع نگری و مشارکت مردم در حفظ، احیا و بهره برداری از عرصه‌های طبیعی را سیاست راهبردی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام و تاکید کرد: نوآوری و خلاقیت دانشگاهیان نیز برای ارتقای دانش و فناوری‌ها ضروری است.

وی با بیان این‌که این سازمان با امکانات محدود و تنها با دو هزار نیرو از عرصه‌های کشور حفاظت می‌کند، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها جزء کارآمدترین و فعال‌ترین سازمان‌های کشور است و تاکنون ۱۴ شهید و ۴۵۰ جانباز و مجروح در امر حفاظت تقدیم کرده است.

به گفته جلالی براساس گزارش سایت معتبر ای، پی. آر، ایران رتبه ۱۶ در حفاظت از جنگل‌ها را دارد و از ۱۰۰ نمره ۸۴.۱۲ را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: آمار تخریب و کاهش سطح جنگل‌های جهان در فاصله سال‌های۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ ، ۳.۸ دهم درصد بوده اما در ایران در همین فاصله زمانی ۰.۱ دهم درصد معادل 3800 برابر کمتر از میانگین جهانی گزارش شده است.


آمار بازدید: 1337 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image