ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اصلاح نظام کمک‌هزینه تحصیلی در دانشگاه‌های آفریقایی (27 آبان 92)

اصلاح نظام کمک‌هزینه تحصیلی در دانشگاه‌های آفریقایی (27 آبان 92)

به دنبال تلاش دولت‌های شرق آفریقا برای افزایش ثبت‌نام و کم کردن فشار مالی تحصیلی بر خانواده‌های دانشجویان، اصلاحات جدیدی در نحوه اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی در این کشورها به چشم می‌خورد.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ کشورهای کنیا، اوگاندا، تانزانیا و روآندا از اجرای طرح اصلاح نظام اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خود خبر دادند. آنها همچنین اعلام کردند که قصد دارند بودجه‌های بیشتری را برای بهبود بازدهی کمک هزینه‌های تحصیلی تخصیص دهند.



کمیته اعتبارات آموزش عالی کنیا که مسئول اصلی تخصیص کمک هزینه‌های تحصیلی در این کشور است، اخیرا با امضای تفاهم‌نامه‌ای با یک موسسه مالی اعتباری تحصیلی که مقر آن در ایالات متحده است قصد دارد بودجه خود را برای اجرای این طرح افزایش دهد.



این موسسه مالی 11 هزار و 800 دلار در اختیار کمیته اعتبارات آموزش عالی کنیا قرار می‌دهد تا در میان دانشجویان نیازمند تقسیم شود.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، کمیته اعتبارات آموزش عالی کنیا سالانه 18 میلیون دلار بودجه دولتی برای اعطای وام به دانشجویان دریافت می‌کند که این سهم طی سال‌های اخیر افزایش اندکی داشته است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان موفق به دریافت کمک هزینه نشده‌اند.



دولت اوگاندا نیز تایید کرد مبالغی را مستقیما به دانشگاه‌ها پرداخت می‌کند تا بتوانند هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را پوشش دهند. دولت این کشور ابراز امیدواری کرد در مرحله نخست بتواند حداقل 1000 دانشجو را تحت پوشش قرار دهد.



از سوی دیگر کمیته اعتبارات دانشجویی تانزانیا نیز در راستای اصلاحات نظام پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی خود درخواست‌های کمک هزینه دانشجویان را به صورت آنلاین دریافت می‌کند که البته این مسئله برای بسیاری از دانشجویانی که به اینترنت و کامپیوتر دسترسی ندارند مشکل‌آفرین شده است.

کلمات کلیدی: کمک‌هزینه تحصیلی، دانشگاه‌های آفریقایی، هزینه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور

آمار بازدید: 322 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image