ارتباط مستقیم با 30708 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ضرورت راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و ارتقای استانداردهای علمی (26 آبان 92)

ضرورت راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و ارتقای استانداردهای علمی (26 آبان 92)

سپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید کاری کنیم که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد به این برند علمی افتخار کنند، بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و ارتقای استانداردهای علمی تاکید کرد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، حمید میرزاده با بیان اینکه باید کاری کنیم که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به این برند علمی افتخار کنند، بر ضرورت راه اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و ارتقای استانداردهای علمی تاکید کرد.

وی افزود: در حال تهیه گزارشی به شورایعالی انقلاب فرهنگی، هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه هستیم که آخرین وضعیت دانشگاه آزاد را از نظر آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری و مالی ارائه کنیم.

میرزاده با بیان اینکه 99 درصد بودجه دانشگاه از طریق شهریه دانشجویان تامین می‌شود، افزود: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید روش‌ها و منش‌ها را تغییر داده و به سمت روش‌های نوین پیش رود.

وی یاد آور شد: بیشتر دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، حداکثر تا 25 درصد متکی به شهریه دانشجویان هستند و روند تبدیل علم به ثروت در این کشورها بر دریافت شهریه پیشی گرفته است.

سرپرست دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: مبنای فعالیت ما این است که تکیه به شهریه دانشجویان کاهش یابد و هیئت امنای استانی نقش مهمی در این رابطه دارد، به طوریکه با جمع آوری فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در شرکت‌های دانش بنیان تبدیل دانش به تکنولوژی و فرآورده را سرعت بخشد و دانشگاه هم از این حرکت از نظر مالی و فکری پشتیبانی خواهد کرد.

وی به هیئت امناهای استانی پیشنهاد داد که بر اساس استعدادهای هر منطقه، رشته‌های چندنظمی نظیر مهندس پزشکی که جاذبه بیشتری دارد، راه اندازی کنند.

میرزاده تاکید کرد: دانشگاه یک نهاد علمی است و نه یک باشگاه سیاسی و رابطه این دانشگاه و سیاسی‌کاری را باید قطع کنیم.

وی با تاکید بر ارتقاء کیفیت، گفت: دانشگاه واقعی، دانشگاهی است که سخت‌گیری‌هایی مطابق با استانداردهای علمی و برای توسعه تحصیلات داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: اعتقاد من تمرکز زدایی بر مبنای ارتقای کیفیت است.

وی همچنین به معضل دریاچه ارومیه اشاره کرد و آن را یک غصه ملی دانست که همه ایرانیان باید در حل این مشکل مشارکت کنند.

کلمات کلیدی: راه‌اندازی رشته‌، رشته های میان رشته‌ای، ارتقای استانداردهای علمی، استاندارد علمی

آمار بازدید: 205 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image