ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت گلخانه‌ای نیست/ تربیت معلم نیازمند فضای دینی بانشاط است (1 آبان 92)

دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت گلخانه‌ای نیست/ تربیت معلم نیازمند فضای دینی بانشاط است (1 آبان 92)

رییس نهاد نمایندگی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید به تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه‌ای شود، گفت: ضرورت نگاه جامع به تربیت معلم یکی از نگاه‌های جدی است که همه باید به آن تکیه کنیم.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر دادگر در مراسم اجلاس سراسری سرپرستان پردیس‌ها، مراکز آموزشی، آموزش عالی و مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: برای تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان به فضای دینی بانشاط و رشد بینش سیاسی نیاز است، چرا که باید با برنامه بتوانیم دانشجویان را توانمند کنیم.



وی با بیان اینکه توانمندشدن دانشجوی معلم یکی از اصلی‌ترین مسئله‌ای است که باید در دانشگاه فرهنگیان به آن نگاه ویژه شود، گفت: در دانشگاه علاوه بر اینکه باید شخصیت علمی معلم ساخته شود و آموزش مهارت‌ها را فرا بگیرد، باید به توانمند شدن آن در زمینه‌های رفتاری و ابعاد دیگر نیز توجه شود.



دادگر با بیان اینکه توانمندی علمی دانشجوی معلم به طور صرف کافی نیست، گفت: ایجاد فضای دینی و معرفتی درون دانشجوی معلم یکی از ضرورت‌هایی است که دانشگاه باید به آن توجه داشته باشد.



وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید تحرک سیاسی دانشجویان، گفت: برای تمام افرادی که دانشجو هستند، رشد بینش سیاسی یکی از مسایل مهمی است که دانشجو جدا از مسائل علمی به آن نیاز دارد.



رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: میدان دادن به دانشجو یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، چرا که طبیعت دانشجو آرمانگرایی است.





باید آموزش نقد کردن و انتقاد پذیری را به دانشجو آموزش داد




وی با اشاره به ذهن پرسشگری دانشجو، گفت: نباید از این خصلت و ویژگی دانشجو غفلت شد و در دانشگاه نباید جلوی انتقاد را گرفت، بلکه باید آموزش نقد کردن و انتقاد پذیری را نیز به دانشجو آموزش داد.



وی با اشاره به نگاه جامع به تربیت معلم، اظهار کرد: دانشجو باید به ویژه در دانشگاه فرهنگیان جهانی فکر کردن را آموزش ببیند، چرا که انجام تمام امور نیاز به پول و استعداد ندارد و با وجود مدیریتی شایسته و تشخیص درست می‌توان جایگاه آموزش را ارتقا داد.



رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت گلخانه‌ای نیستیم، گفت: اگر دانشجو در معرض مسائل اجتماعی قرار نگیرد نمی‌تواند آنها را بازبینی کند و الگوی خوبی برای دانش آموزان آینده نخواهد بود.



وی با تاکید بر اینکه ضرورت نگاه مدبرانه به مسئله فرهنگ مطالعه جدی مقام معظم رهبری است، گفت: باید علم آموزی به عنوان یک فرهنگ در کشور مطرح شود و تدریس به عنوان ادای تکلیف صورت نگیرد.



دادگر افزود: باید در دانشگاه فرهنگیان علاقه‌ای برای دانشجویان ایجاد شود تا تدریس آنها دلسوزانه صورت بگیرد، چرا که اگر این مسائل جدی گرفته نشود، نمی‌توانیم توفیقاتی را به دست آوریم.

کلمات کلیدی: دانشگاه فرهنگیان، تربیت گلخانه‌ای، تربیت معلم، فضای دینی بانشاط، معلم، تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان

آمار بازدید: 385 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image