ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی تصویب آئین‌نامه ارتقای مدرسین دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی/ ایجاد ۳۰۰ عنوان شغلی جدید (20 مهر 92)

تصویب آئین‌نامه ارتقای مدرسین دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی/ ایجاد ۳۰۰ عنوان شغلی جدید (20 مهر 92)

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از ایجاد ۳۰۰ عنوان شغلی جدید در این دانشگاه طی سه سال گذشته خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس رجبعلی برزویی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در بیست و یکمین مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در محل پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تا امروز پله‌های ترقی را به خوبی طی کرده است و ما به دنبال ایجاد جشنواره‌های تخصصی در حوزه فناوری برای این دانشگاه هستیم.

وی افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در مراحل پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی به سر می‌برد و برنامه ما این است که این مراسم بزرگداشت را هر ساله داشته باشیم.

برزویی در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده ما دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از 21 سال خدمت به این نبوغ رسیده است و برای پیشرفت این دانشگاه قدم‌های بسیار بزرگ و موثری برداشته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با اشاره به تبدیل شدن نظام آموزش مهارتی کشور به یکی از قطب‌های اصلی آموزش عالی کشور گفت: به جرات می‌توانیم بگوییم نظام آموزش مهارتی به یکی از نظام‌های علمی اساسی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: زیرنظام آموزش مهارتی در دانشگاه جامع بالاترین ظرفیت‌ها را برای جذب دارد و از 320 هزار ظرفیتی که در سال جاری برای این دانشگاه در نظر گرفته شده بود 220 هزار نفر ثبت‌نام شدند که می‌توانیم اینطور نتیجه بگیریم که دو سوم ظرفیت‌های این دانشگاه پذیرفته شده و زیرنظام آموزش مهارتی بعد از زیرنظام‌های دولتی بالاترین میزان پذیرش را داشته است.

برزویی در ادامه گفت: ما این نوید را برای پایان سال 92 داده بودیم که خوشبختانه این اتفاق چند ماه زودتر اتفاق افتاد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به حمایت‌های دولت از ادامه فعالیت این دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه جامع به مسیر واقعی خود رسیده است و سیاستگذاران چه در عرصه دولتی و چه در حوزه بخش خصوصی حمایت‌های جدی از این دانشگاه کرده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: یکی از اهداف ما در دانشگاه جامع این است که آموزش‌های مهارتی به صورت کاربردی انجام شود و بر همین اساس در حال حاضر 40 درصد از آموزش‌های ما در کلاس و 60 درصد آنها به صورت آموزش‌های مهارتی در مشاغل است.

وی افزود: ما امسال را در دانشگاه جامع علمی کاربردی سال نظارت و ارزیابی نامگذاری کرده‌ایم و از همه مراکز بازدید‌هایی صورت خواهد گرفت و ارائه درس کاربینی به شورای نظارت گزارش خواهد شد.

برزویی همچنین تاکید کرد: ما اعتقاد داریم انسان نباید به هیچ دسترسی قانع باشد و باید در حوزه معنوی همچنان تلاش کنیم تا بهترین باشیم اما این موضوع به این صورت نیست که ما تنها مقاطع را بالا ببریم و اعتقاد ما این است که در این راه یک کاردان یا کارشناس می‌تواند بیشترین خدمت را به کشور انجام دهد و ما در دانشگاه جامع به دنبال القای این فضا به دانشجویانمان هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر ارائه نظام پودمانی واقعی در دانشگاه جامع اذعان داشت: ما از امسال نظام پودمانی واقعی را در دانشگاه جامع اجرا کردیم که تا پیش از این این نظام به این شکل اجرا نمی‌شد. بر همین اساس پودمان‌هایی که امکان تجمیع داشته باشند به عنوان یک اولویت برای ما به حساب می‌آیند.

وی افزود: آموزش‌های حین کار که به صورت غیرحضوری اما با ساختار مفید شکل می‌گیرند در برنامه‌های ما موجود است و بر همین اساس در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه جامع، دکترای حرفه‌ای را نیز کامل کردیم و بر همین اساس تمام دوره‌های مهارتی دانشگاه جامع کامل شده است.

برزویی همچنین خاطرنشان کرد: از جلسه بعدی شورای گسترش به دنبال پیگیری فعالیت دوره‌های دکترای فناوری و حرفه‌ای هستیم و هدف ما این است که هر دوره ارشد ما یک معضل کشور را حل کند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: تمام دوره‌های تحصیلات تکمیلی ما پروژه محور هستند و افراد در حین تحصیل می‌توانند به کشور خدمت کنند.

وی با اشاره به شکل گیری آئین‌نامه ارتقاء موسسین تاکید کرد: آئین‌نامه ارتقاء موسسین پس از یک سال و نیم برگزاری جلسات شکل گرفت. بر اساس این آئین‌نامه نظام تمام وقت و پاره‌وقت برای مدرسین ما شکل گرفته است و در دوره‌های تربیت مدرس نیز در پایه مدرسان تاثیر خواهد داشت.

برزویی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس کلام مقام معظم رهبری اگر کسی بتواند زمینه کار را برای جوانی ایجاد کند عبادت کرده است و اساس کار دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به همین شکل است.

وی افزود: تمام این موارد در دانشگاه جامع پیگیری شده است و هیچ کدام از اینها محقق نخواهد شد مگر با تلاش و جدیتی که روسای مراکز تا به اینجا در پیش گرفته‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ایجاد رشته‌های تخصصی در این دانشگاه گفت: ما در دانشگاه جامع همه دوره‌های عام را حذف کردیم و دوره‌های شغل‌محور را در این دانشگاه ایجاد کردیم. به عقیده ما وجود تنها 1000 عنوان شغلی برای کشور ما کافی نیست و در سه سال گذشته و با شتابی که صورت گرفته است 300 عنوان شغل جدید توسط دانشگاه جامع طراحی شده است.

وی افزود: درخواست ما از مراکز مختلف این است که هر کدام یک دوره تخصصی ایجاد کند و ما در ازای هر یک دوره سه دوره به آنها اضافه می‌کنیم. با وجود 1000 مرکزی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند ما بر این اساس در یک سال 1000 شغل جدید خواهیم داشت.

برزویی با اشاره به افزایش جمعیت دانشجویی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالهای گذشته گفت: ما در سال 84، 360 ظرفیت داشتیم که این تعداد در حال حاضر به 700 هزار ظرفیت رسیده است. بنابراین باید دانشگاه را بیشتر معرفی کنیم و زیرساخت‌های بیشتری ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت: با تصویب سه ماده قانونی جدید برای آموزش‌های مهارتی تحولی عظیم در این عرصه ایجاد خواهد شد و فارغ‌التحصیلان نه تنها نباید دغدغه شغلی داشته باشند بلکه با کسب آموزش‌های مهارتی باید در اولویت‌های جذب در بخش‌های خصوصی و دولتی داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حداقل باید 50 درصد آموزش عالی ما مهارتی باشد که در حال حاضر تنها 13 درصد از آموزش عالی بر اساس آموزش مهارتی است و عقیده ما این است که ارتقاء کشور و ایجاد شغل از مسیر آموزش‌های مهارتی حل خواهد شد.

کلمات کلیدی: تصویب آئین‌نامه ارتقای مدرسین، دانشگاه جامع علمی کاربردی، ایجاد ۳۰۰ عنوان شغلی جدید، عنوان شغلی جدید، جدیدترین شغلها

آمار بازدید: 321 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image