ارتباط مستقیم با 30774 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی - کاربردی اردبیل 10 هزار دانشجو دارد / 90 درصد دانشجویان بومی هستند (12 مهر 92)

دانشگاه جامع علمی - کاربردی اردبیل 10 هزار دانشجو دارد / 90 درصد دانشجویان بومی هستند (12 مهر 92)

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل گفت: دانشگاه جامعی علمی – کاربردی استان اردبیل بیش از 10 هزار دانشجو دارد در حالی که این دانشگاه 2 درصد جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالعزیز ابراهیم‌زاده ظهر امروز در گردهمایی روسای دانشگاه‌های علمی - کاربردی استان اردبیل اظهارداشت: 50 درصد دانشجویان ما در رشته‌های پودمانی و 50 درصد باقیمانده در رشته‌های ترمی تحصیل می‌کنند به طوری که 37 درصد دانشجویان ما را بانوان و حدود 63 درصد دانشجویان را آقایان تشکیل می‌دهد.

وی بومی‌گزینی را از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی - کاربردی برشمرد و عنوان کرد: 90 درصد دانشجویان ما بومی بوده و تنها 10 درصد غیر‌بومی هستند به طوری که 28 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ترمی، 22 درصد در کاردانی ترمی، 18 درصد در کارشناسی پودمانی و 32 درصد در کاردانی پودمانی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل افزود: تعداد کد رشته‌های محل در گروه صنعت 48 درصد، کشاورزی 7 درصد، فرهنگ و هنر 12 درصد و خدمات اجتماعی نیز 32 درصد است.

ابراهیم‌زاده گفت‌: 13 درصد دانشجویان ما در گروه فرهنگ و هنر، 4 درصد در بخش کشاورزی، 40 درصد در بخش صنعت و 43 درصد در بخش خدمات اجتماعی تحصیل می‌کنند.

این مسئول تعداد فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان این دانشگاه را 10هزار و 375 نفر اعلام کرد و ادامه داد: ما در این دانشگاه بیش از یک هزار و 350 مدرس علمی داریم که 20 درصد آنها خانم‌ها و 80 درصد آقایان هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل خاطرنشان کرد: 91 درصد این مدرسان مربوط به خود دانشگاه جامع علمی - کاربردی هستند و تنها 9 درصد اساتید ما مربوط به استادان مشترک دانشگاه‌های مختلف استان اردبیل هستند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به برگزاری جلسات مشترک ماهانه با روسای واحدها یادآور شد: هدف ما از نظارت دخالت در کار روسای واحدها نیست بلکه حمایت هدایت و هماهنگی بیشتر با آنهاست.

این مسئول بیان داشت: ما بر اساس شعار امسال مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی حرکت می‌کنیم که حماسه سیاسی به بهترین نحو خلق شده و در خلق حماسه اقتصادی دانشگاه علمی - کاربردی با اولویت آموزش اشتغال و کارآفرینی بازوی توانمند خلق حماسه اقتصادی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل موضوع نظام ملی مهارت و فناوری را یادآور شد و عنوان کرد: شغل به کسی واگذار می‌شود که دارای صلاحیت باشد و این صلاحیت نیز در ساله آموزش و کسب مهارت به دست می‌اید.

ابراهیم‌زاده به شعار امسال دانشگاه علمی - کاربردی در ارتقای کیفی و تضمین کیفی آموزش‌های علمی و کاربردی اشاره کرد و ادامه داد: ما باید به فارغ‌التحصیل این دانشگاه تضمین بدهیم که همه تجهیزات و توانش را به کار گیرد تا وارد بازار کار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی محور کار این دانشگاه را آموزش مهارت و بینش‌افزایی اعلام کرد و اذعان داشت: سهم ما باید از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاربردی ارتقا یابد و از 12 درصد سهم مهارتی به بیش از 25 درصد برسد.

کلمات کلیدی: دانشجویان بومی، علمی کاربردی، اخبار جدید علمی کاربردی، مراکز علمی کاربردی، علمی کاربردی اردبیل

آمار بازدید: 906 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image