ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی ایجاد 2000 رشته شغل محور در دانشگاه علمی کاربردی تا سال 92 (26 مهر 91)

ایجاد 2000 رشته شغل محور در دانشگاه علمی کاربردی تا سال 92 (26 مهر 91)

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان از تبدیل مشاغل موجود در کشور به رشته‌های دانشگاهی و ایجاد حدود هزار رشته تحصیلی شغل محور تا پایان سال در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: در حال حاضر 600 رشته کاملا شغل محور در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد.



دکتر عباس قاسمی زاد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان از سال 1374 با یک رشته آغاز به کار کرد، اظهار داشت: در حال حاضر این دانشگاه دارای 31 مرکز است.


وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را 14 هزار نفر بیان کرد و افزود: این دانشجویان در 70 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.


رییس دانشگاه علمی کاربردی گیلان تصریح کرد: جایگاه اجتماعی دانش‌آموختگان دوره‌های مهارتی، نه تنها از دانش آموختگان نظام آموزشی نظری دانشگاه‌ها کمتر نیست، بلکه در جایگاه برتری نیز قرار دارد.


قاسمی زاد دانشگاه علمی کاربردی را یک دانشگاه کارآفرین دانست و گفت: دانش آموختگان آموزش‌های علمی کاربردی، کارآمد و کارآفرین هستند، چراکه این آموزش ها تقاضا محور و برخواسته از نیازهای شغلی جامعه است و بنابراین توانایی و مهارت دانش آموختگان را در انجام صحیح کارها افزایش می‌دهد.


وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی یک نمونه موفق در اجرای اصل 44 قانون اساسی است، ادامه داد: اساسنامه دانشگاه به گونه‌ای است که عملا از بودجه دولت استفاده نمی‌کند و مدیریت و هدایت استفاده بهینه از پتانسیل‌های بخشی غیردولتی را برعهده دارد.


رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با بیان اینکه استقرار نظام آموزشی مهارت و فناوری از مهم ترین خصوصیات دانشگاه جامع علمی کاربردی است گفت: نظام آموزشی مهارت و فناوری شامل آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام احراز شغل است.


وی با اشاره به این نکته مهم که مهارت آموزی بهترین راه اشتغال مناسب و پرهیز از مدرک گرایی است گفت: در حال حاضر مدرک گرایی یکی از مهمترین معظلات کشور است.


رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان تنها راهکار حل این معضل را تقسیم نظام آموزشی و مهارتی که منجر به تولید فناوری و رفع بیکاری گردد، عنوان کرد.


قاسمی زاد از ابلاغ و اجرایی شدن آیین‌نامه نظام صلاحیت حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این آیین‌نامه داشتن مهارت حرفه‌ای از شرایط لازم برای استخدام افراد محسوب می‌شود و افراد شاغل نیز باید آموزش‌های تخصصی را در قالب تک پودمان در طول 30 سال دوران خدمت حرفه‌ای خود بگذرانند که متولی تمام این دوره‌ها، دانشگاه جامع علمی کاربردی است.


وی از تبدیل مشاغل موجود در کشور به رشته‌های دانشگاهی با ایجاد حدود یکهزار رشته تحصیلی شغل محور تا پایان سال در دانشگاه علمی کاربرید خبر داد و گفت: در حال حاضر 600 رشته کاملا شغل محور در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد.


رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان گفت: این آمار تا سال 92 به دو هزار شغل خواهد رسید.

کلمات کلیدی: رشته شغل محور، دانشگاه علمی کاربردی، علمی کاربردی استان گیلان، رشته های تحصیلی علمی کاربردی

آمار بازدید: 450 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image