ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی نقاط قوت و ضعف‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از نگاه سرپرست جدید دانشگاه (1 مهر 92)

نقاط قوت و ضعف‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از نگاه سرپرست جدید دانشگاه (1 مهر 92)

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام برنامه‌های راهبردی خود برای ارتقای دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در کنار نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز دراین دانشگاه دیده می‌شود که زیر ساخت‌های فیزیکی قدیمی و مستهلک از جمله این نقاط ضعف است.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی جعفریان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه بزرگان زیادی در جمع اساتید این دانشگاه حاضر هستند، خاطرنشان کرد: قدمت این دانشگاه به 160 سال پیش باز می‌گردد و پس از پایه گذاری آن توسط دکتر باستانی حق، در دو دوره بعد دکتر ظفرقندی و دکتر لاریجانی تلاش‌های زیادی در جهت جهش و توسعه این دانشگاه انجام شده است، همچنین در دوره کوتاهی نیز که دکتر منصوری سرپرستی دانشگاه را بر عهده داشت با همه ناملایمات توانست ثبات این دانشگاه را حفظ کند.



وی افزود: در حال حاضر دانشگاه تهران از نقاط قوت زیادی برخوردار است از جمله آن می‌توان به ساختار مستحکم دانشگاه، سابقه طولانی آن، وجهه ارزشمند کشوری و مهمتر از همه نیروی انسانی آن اشاره کرد. واقعیت این است که رییس دانشگاه تنها هماهنگ کننده این نیروی عظیم است.



وی ادامه داد: علاوه بر این موارد سرویس خدمات پزشکی نیز با اقبال مردمی بسیار زیادی در دانشگاه تهران مواجه است که این امر نیز یکی از نقاط قوت دانشگاه تهران است و درمانگاه‌های آموزشی این دانشگاه جایی است که مردم مایل هستند به آن مراجعه کنند.



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در کنار این نقاط قوت نقاط ضعفی نیز دیده می‌شود، اظهارکرد: زیر ساخت‌های فیزیکی دانشگاه تهران عمدتا قدیمی و مستهلک هستند، بر اساس تحقیقات به عمل آمده متوسط عمر بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه تهران 49 سال است و این فضای فیزیکی مستهلک شامل ساختمان دانشگاه‌ها نیز می‌شود.



جعفریان ادامه داد: از دیگر نقاط ضعف دانشگاه کمبود منابع آن است. دانشگاه تهران سرشار از انرژی جهت انجام کارهای بزرگ است. ما در این دانشگاه ایده‌های بسیاری داریم و تنها مشکل تامین منابع کافی برای اجرای این ایده‌هاست.



وی همچنین با اشاره به وسعت دانشگاه تهران، تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف این دانشگاه که به راحتی قابل بیان نیست و بزرگی آن قدرت مانور را کاهش می‌دهد، ابعاد وسیع این دانشگاه است که لزوم شناخت کافی برای انجام پروژه‌ها را ایجاد می‌کند.



سرپرست علوم پزشکی تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برشمردن فرصت‌های دانشگاه تهران برای ارتقای علمی پرداخت و اظهارکرد: از فرصت‌هایی که در اختیار دانشگاه است حضور دکتر هاشمی است. علاوه بر آن آرامش محیط و اجتماع و تاکید بر تدبیر و امید نیز از فرصت‌هایی است که وجود دارد، بنابراین لازم است همه توانمندی‌ها به کار گرفته شود تا دانشگاه با همه توان پیش برود و نباید در این مسیر درگیر حواشی شویم.



جعفریان با اشاره به اینکه برای دوره‌ای چهارساله به منصب ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزیده شده، خاطرنشان کرد:‌ در ابتدا علاوه بر تشکر از حسن نیت دکتر هاشمی برای برگزیدن بنده ،باید بگویم یکی از دلایلی که جهت رد این سمت در ابتدا بیان کردم سن کمم بود، اما این بهانه پذیرفته نشد. دلیل دیگر من دلایل حرفه‌ای بود، البته از بازخوردهای مثبتی که نسبت به ریاست من صورت گرفت نیز تشکر می‌کنم.



وی با اشاره به اهداف کوتاه مدت و میان مدت خود، تصریح کرد: نخستین هدف عمل به برنامه توسعه است، خوشبختانه برنامه‌های دانشگاه همسویی زیادی با برنامه‌های سلامت دولت دکتر روحانی دارد که امیدوارم قادر باشم تا پایان با استفاده از زیر ساخت‌ها این حرکت را ادامه دهم.



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه تهران را از دیگر اهداف کوتاه مدت خود دانست و در این باره خاطرنشان کرد: برای حفظ این جایگاه تنها ادامه فعالیت‌های عادی کافی نیست، بلکه باید شیب رشد را نیز ادامه دهیم، چرا که دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی برای حفظ این جایگاه نیاز به تلاش زیادی دارد. هدف دیگر ارتقا کیفیت در همه ابعاد است. در این جهت باید به روش‌های آموزشی و پژوهشی توجه شود. همچنین کیفیت خدمات سلامت نیز باید ارتقا پیدا کند.



جعفریان با اشاره به اینکه اهداف بلندی نیز در برنامه چهارساله خود پیش‌بینی کرده که بهره برداری از آنها بر عهده مسئولان است، اظهارکرد: یکی از این برنامه‌های بلند مدت ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران است که باید تلاش زیادی در این مورد شود. هم اکنون دانشگاه تهران از سطح منطقه‌ای خوبی برخوردار است، اما لیاقت آن بیشتر از این است.



وی با اشاره به اینکه با توجه به شروع سال تحصیلی در قدم اول برنامه‌هایی برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: تصمیم داریم امسال را با شعار «احترام به دیگران» آغاز کنیم. این سنت دیرینه و دینی ماست که امیدوارم با این مسیر سال تحصیلی را آغاز کنیم و آن را شعار محوری خود قرار دهیم تا جنبش فرهنگی در دانشگاه ایجاد شود، چرا که فرهنگ با دستورالعمل به دست نمی‌آید بلکه با عملکرد ایجاد می‌شود.



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه تهران متعلق به همه کارکنان آن است، تاکید کرد: برای ارتقای سطح دانشگاه همه بدنه دانشگاه مسئول هستند و مسئولان اجرایی تنها جهت دهنده و محرک هستند، بنابراین بنده تعهد می‌کنم در این مدت با همه توان در جهت دستیابی به اهداف دانشگاه تلاش کنم.


کلمات کلیدی: دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقاط ضعف دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه تهران

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image