ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه فرهنگیان نیازی اساسی به حمایت وزارت علوم دارد (31 شهریور 92)

دانشگاه فرهنگیان نیازی اساسی به حمایت وزارت علوم دارد (31 شهریور 92)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان به حمایت‌های وزارت علوم نیازمند است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه گفت: وزارت علوم نباید به دلیل اینکه دانشگاه فرهنگیان فعالیتی آموزش و پرورشی دارد به آن در مرحله‌های بعدی نگاه کند و امیدواریم به دانشگاه فرهنگیان به عنوان عنصری تازه وارد، نگاه خوبی شود.

وی افزود: انتظار ما این است که همان‌طور که به دانشگاه تربیت مدرس نگاه ویژه شد به دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان مولود انقلاب نگاه ویژه شود.

مهر محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین انتظار ما از وزارت علوم این است که اقدامی را برای دانشگاه فرهنگیان انجام دهد تا در 20 سال آینده، زمانی که به تاریخ این دانشگاه نگاه می‌کنیم شاهد همان اقداماتی باشیم که در دانشگاه تربیت مدرس انجام شد.

وی با اشاره به نیاز دانشگاه فرهنگیان به حمایت وزارت علوم تصریح کرد:امیدواریم با حمایت وزارت علوم این دانشگاه بتواند لطف قابل توجهی را داشته باشد و در زمینه‌ اعطای بورس، هیئت علمی، فعال‌سازی گروه تربیت معلم که واقعا پشتوانه‌ اساسی برای دانشگاه فرهنگیان است، مورد حمایت وزارت علوم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تصویر دانشگاه فرهنگیان به عنوان نقطه عطف تاریخی شناخته شده است،گفت: آموزش و پرورش برای تدارک نیروی انسانی مورد نظر خودش از مکانی به نام دانشگاه برخوردار شده است و این حرکت تازه‌ای است که آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهادی مدرن نگاه کند.

وی افزود: باید این اعتماد در جامعه شکل بگیرد که این مجموعه می‌تواند حوزه خود را مدیریت کند.

مهرمحمدی تصریح کرد: بحث استقلال دانشگاه فرهنگیان به این معنی نیست که دانشگاه می‌خواهد از آموزش و پرورش جدا شود، بلکه فلسفه‌ ایجاد دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان این که رابطه ارگانیک دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش جدایی ناپذیر است، گفت: شخصیت دانشگاه باید به عنوان یک دانشگاه حفظ شود و از دید ما حمایت از و هدایت و پشتیبانی از این دانشگاه از نان شب برای ما واجب‌تر است.

مهرمحمدی افزود: وزارت علوم نیز باید این پیوند را به رسمیت بشناسد و باور کند که دانشگاه فرهنگیان مهمترین وظیفه‌ی علمی‌اش رسیدن به توسعه‌ی پایدار و تربیت نیروی معلم است.

وی با اشاره به تبدیل نشدن دانشگاه به آموزشگاه، گفت: همه‌ کارمندان دانشگاه فرهنگیان نیز باید این مساله را باور کنند که در ایجاد این دانشگاه دست‌اندرکار و دخیل بودند و نگرش‌هایشان را در بعد فرهنگی و سیاسی سازگار و منطبق با این دانشگاه کنند، در غیر این صورت چنین جایگاهی برای دانشگاه فرهنگیان محقق نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به خودم و تمام همکاران در سازمان مرکزی و مدیران دانشگاه فرهنگیان این هشدار را می‌دهم که باید برنامه‌هایی را در پیش بگیریم تا خانواده آموزش عالی به این دانشگاه به عنوان عنصری جدید و برطرف کننده‌ خلاء‌های کشور نگاه کنند، چرا که فعالیت ما یک فعالیت زیربنایی در توسعه پایدار کشور است و این مساله برعهده هیچ دانشگاهی گذاشته نشده است و هدف دانشگاه فرهنگیان پر کردن این خلاء است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: وظیفه‌ ماست که نگاه دانشگاه فرهنگیان را از آموزشگاهی شدن برداریم و نقش مهم خود را در این زمینه ایفا کنیم تا دانشگاه فرهنگیان با عنوان یک برند در سطح منطقه مطرح شود.

کلمات کلیدی: دانشگاه فرهنگیان، حمایت وزارت علوم، فرهنگیان، اخبار جدید دانشگاه فرهنگیان

آمار بازدید: 282 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image