ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی افشاگری یک مسئول از تخلف برخی از دستیاران دندانپزشکی (27 شهریور 92)

افشاگری یک مسئول از تخلف برخی از دستیاران دندانپزشکی (27 شهریور 92)

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به تخلف برخی از دستیاران در اقدام به گذراندن طرح در محلی به غیر از سهمیه انتخابی خود، گفت: این تخلف ظلم در حق مردم استان‌های محروم است و از لحاظ شرعی و اخلاقی درست نیست.



اکبر فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص تخلف برخی از دانشجویان مقطع دستیاری دندانپزشکی در محل گذراندن طرح، اظهارکرد: انتخاب محل گذراندن طرح به دو طریق سهمیه بومی خاص و عام انجام می‌شود که در این زمینه افرادی که در زمان آزمون، سهمیه بومی خاص را انتخاب می‌کنند، موظف می‌شوند که طرح خود را در محل انتخابی که در زمان انتخاب رشته محل توسط خود آنها تعیین می‌شود طی کنند، اما متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تخلف‌هایی از سوی برخی دستیاران در این زمینه بوده‌ایم که اقدام به گذراندن طرح در جایی به غیر از محل‌های انتخابی خود کرده‌اند.


وی با تاکید بر اینکه تخلف در این زمینه از نظر شرعی و اخلاقی کار درستی نیست، اظهارکرد: به طور مثال افرادی که تعهد می‌کنند به مردم لرستان خدمت کنند و از سهمیه آن استفاده می‌کنند و بعد به منطقه دیگری برای گذراندن طرح می‌روند در حق مردم این استان ظلم کرده‌اند که از جمعیت بالایی نیز برخوردار است.


دبیر شورای آموزش دندانپزشکی با اشاره به دانشجویان متخلف در زمینه محل گذراندن طرح، اظهارکرد: دو نفر با شرایط مساوی در کنکور شرکت می‌کنند، یک نفر این شرافت را دارد که از کد سهمیه استان محروم استفاده نمی‌کند و نمی‌رود، اما شخص دیگری از سهمیه استان استفاده می‌کند و آن را انتخاب می‌کنند و بعد برای خدمت به آنجا نمی‌رود، در حالی که شاید کسی که این استان را انتخاب نکرده رتبه بالاتری هم داشته است.


فاضل با بیان اینکه از سال 76 تا 90 بیش از 600 دندانپزشک متخلف وجود داشته‌اند که سهمیه استان‌های محروم بودند و به آن استان‌ها نرفته‌اند، گفت: پس از بررسی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شد، پروانه‌های پزشکی این افراد لغو شد و لیست آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های محروم و سازمان‌های نظام پزشکی سراسر کشور ارائه شد که این افراد فقط باید در استان مورد تعهد خود طرح بگذرانند و مطب بزنند.


وی اظهارکرد: پس از لغو پروانه‌های پزشکی فشارها و اتهامات زیادی ایجاد شد که این کار مخل آسایش دندانپزشکان است، اما این حقی است که از مردم ضایع می‌شود و قابل گذشت نیست، چراکه این افراد در حالی از گذراندن طرح خود در مناطق گوناگون سرباز می‌زنند که هم اکنون مراکز بهداشتی درمانی شهر و روستا دندانپزشک ندارد و به همین دلیل وزارت بهداشت ناچار است از بهداشت کاران دهان و دندان که به هیچ وجه صلاحیت کار درمانی ندارند، برای ارائه خدمات به روستاها استفاده کند.


فاضل با بیان اینکه در کشورهای دیگر هر فردی که می‌خواهد دندانپزشک شود باید خودش هزینه‌های آن را بپردازد، گفت: در برآوردی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است، هزینه آموزش هر دندانپزشک در ایران بیش از 96 میلیون تومان می‌شود که این هزینه بسیار بالایی است.

کلمات کلیدی: تخلف، دستیاران دندانپزشکی، آموزش دندانپزشکی، دانشجویان مقطع دستیاری دندانپزشکی، دانشجویان، مقطع دستیاری دندانپزشکی

آمار بازدید: 444 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image