ارتباط مستقیم با 30677 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ارتقای مجلات علوم پزشکی نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس (20 شهریور 92)

ارتقای مجلات علوم پزشکی نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس (20 شهریور 92)

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از ارتقای کمی و کیفی مجلات علوم پزشکی نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس (Scopus) خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: نتایج حاصل از بررسی وضعیت مجلات نمایه شده کشور در پایگاه اطلاعات علمی Scopus در سال 2012 میلادی حاکی از ارتقاء کمی و کیفی مجلات علوم پزشکی دارد به گونه‌ای که سهم مجلات مصوب در دبیرخانه کمیسیون نشریات علوم پزشکی از 118 مجله نمایه شده کشور 80 عنوان مجله یعنی 67 درصد است.


وی افزود: این در حالی است که در سال 2011 میلادی، تعداد مجلات ایرانی نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی Scopus تعداد 84 مورد شامل 56 عنوان از مجلات مصوب در دبیرخانه کمسیون نشریات علوم پزشکی بوده است.

معاون تحقیقات افزود: در سه سال گذشته (تا ابتدای سال 2013 میلادی)، 61 درصد از کل مقالات و 8/49 درصد کل ارجاع به مقالات مجلات نمایه شده کشور در پایگاه اطلاعات علمی Scopus متعلق به مجلات مصوب در دبیرخانه کمسیون نشریات علوم پزشکی بوده است.

وی در تشریح بررسی وضعیت مجلات نمایه شده کشور گفت: از میان 118 مجله نمایه شده کشور ایران در پایگاه اطلاعاتی Scopus، تعداد 96 عنوان معادل 58 درصد در گرایش موضوعی علم پزشکی دسته‌بندی ‌شده‌اند.

قانعی خاطر نشان کرد: بالاترین شاخص H مجلات کشور ایران 28 بوده و متعلق به مجله International Journal of Environmental Science and Technology و در میان مجلات علوم پزشکی بالاترین شاخص H عدد 20 بوده که متعلق به مجله Archives of Iranian Medicine بوده است.

وی بالاترین شاخص رتبه بندی مجلات برای کشور ایران و علوم پزشکی را به ترتیب 736/0 برای مجله International Journal of Environmental Science and Technology و 389/0 برای مجله Iranian Journal of Environmental Health Science and Engineering اعلام کرد.

کلمات کلیدی: ارتقای مجلات علوم پزشکی، مجلات نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس، پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس، Scopus، اسکوپوس

آمار بازدید: 326 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image