ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دفتر نمایندگی نهاد ولی‌فقیه در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان افتتاح شد (17 شهریور 92)

دفتر نمایندگی نهاد ولی‌فقیه در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان افتتاح شد (17 شهریور 92)

مدیر کل امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: بار عظیم انقلاب اسلامی را معلمان در دست گرفته‌اند و جوهره آموزش و پرورش بعد از انقلاب حرکتی بسیار عالی و مثمر ثمر بود که باید بتوان بستری را فراهم کرد که آینده دانش‌آموزان ما توسط این دانشجویان معلمان پخته بگذرد.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پوررضا در مراسم افتتاحیه دفتر نهاد مقام معظم رهبری در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، گفت: زمانی که دانشگاه فرهنگیان قصد ایجاد این نهاد را در دانشگاه کرد، از سوی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بسیار مورد حمایت قرار گرفت.



وی افزود: دانشگاه فرهنگیان را شاید بتوان به نوبه‌ای بالاتر از دانشگاه تهران دید، چرا که اگر این بصیرت را درست برسانیم و دانشجویان معلم نیز آن را بپذیرند، می‌توان کارهای موثری را در آموزش و پرورش کشور رقم زد.



در ادامه سید امین‌الله دادگر نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به راهبردهای اساسی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: ابلاغ سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه فرهنگیان تا پایان هفته انجام می‌شود و محوریت دفتر نهاد، تحقق این سند دانشگاه اسلامی است.



وی با تاکید بر اینکه راهبرد اساسی نهاد، پیگیری، اجرا و نظارت تحقق مطالبات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، با اشاره به اهمیت ارتقای علم در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: جهاد علمی یکی از مهم‌ترین راهبردهای نهاد است و باید این نهاد به گونه‌ای عمل کند که دانشگاه فرهنگیان نه تنها در منطقه بلکه در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند.



مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان، سبک زندگی اسلامی را راهبردی دیگر برای این نهاد عنوان کرد و افزود: سبک‌های گوناگونی برای زندگی وجود دارد، اما سبک زندگی اسلامی جزو اصولی‌ترین و اساسی‌ترین راهبرد این نهاد است.



دادگر با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای اجرایی، تربیت معلمانی است که بتوانند آزادانه حرف بزنند.



وی با اشاره به تدوین سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها، تصریح کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها با محوریت آن سند به عنوان یک تکلیف، هدف همه اساتید در دانشگاه فرهنگیان است.



مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به هماهنگ‌سازی فعالان دانشجویی، خاطرنشان کرد: هماهنگ‌سازی فعالان دانشجویی باید در دانشگاه فرهنگیان مجهز و به صورت ویژه به آن توجه شود. همچنین در زمینه بحث بیداری اسلامی نیز باید معلمان به درجه‌ای از درک برسند تا بتوانند این موضوع را تحلیل و بررسی کنند.



وی تصریح کرد: دانش‌افزایی معلمان مسئله‌ای است که باید با کمک معاون فرهنگی به این مسئله توجه خاص و ویژه شود.



دادگر همچنین با اشاره به توسعه ارتباطات و فناوری در عصر حاضر، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی جزو اقدامات ما در این نهاد است و سایتی نیز در این زمینه بزودی افتتاح می‌شود.



رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، تقویت نشریات دانشجویی را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: امیدواریم خدا توفیق بدهد تا بتوانیم یک خروجی تاثیرگذار را در جامعه با ایجاد چنین نهادهایی در دانشگاه شاهد باشیم.



وی با اشاره به پیشینیه پرافتخار دانشگاه فرهنگیان و تجربه بسیار ارزشمند آن، خاطرنشان کرد: نگاه به تربیت معلم نگاهی جدی و کاربردی برای نظام بوده و باید نگاه ما این باشد که این دانشگاه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است.



رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: امید است با تاسیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان بتوان کارهای کلیدی و اساسی را در جهت توفیقات نظام جمهوری اسلامی و دستیابی به رسالت مهم دانشگاه فرهنگیان کسب کرد.



همچنین در ادامه اکبر رنجبرزاده معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه فرهنگیان با اشاره به خاص بودن دانشگاه فرهنگیان در کشور، تصریح کرد: مانند این دانشگاه در هیچ مرکز آموزشی دیگری نمی‌توان پیدا کرد و امید نظام نیز به این دانشگاه است.



وی افزود: از منظر مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این دانشگاه نگاه خاصی وجود دارد، بنابراین باید این دانشگاه در همه ابعاد و مسیرها ارتقا پیدا کند.



رنجبرزاده با اشاره به اینکه هدف دانشگاه فرهنگیان تنها تولید علم نیست، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف این دانشگاه این است که علم را تولید کند و بار سنگین دانش‌افزایی را بر دوش معلمانش بگذارد، اما اگر تنها این بعد رشد کند و بعدهای دیگر رشد پیدا نکند، عوارض بدی برای جامعه به بار می‌آورد.



وی افزود: اگر هدف، تربیت دانشجویان معلم و دانش‌آموزان خوب برای کشور باشد، باید در ابعاد تربیتی نیز برای تربیت این دانشجویان نیز توجه شود، بنابراین توجه به ابعاد تربیتی باید جزو ساختار دانشگاه فرهنگیان باشد.



رنجبرزاده خاطرنشان کرد: ساختار دانشگاه فرهنگیان باید تربیت محور و پژوهش محور باشد و چه جایی بهتر از دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه برای انجام این کار است.



همچنین سید رسول حسینی، رییس پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی نهاد رهبری در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، گفت: امروز در پردیس شهید چمران شاهد یکی از نهادهای موثر و تاثیرگذار در تربیت دانشجویان بوده‌ایم که این نهاد تاکنون نیز نتایج اثربخشی را در ابعاد گوناگون به ویژه در بعد دانش‌آموختگان داشته است.



وی تصریح کرد: تربیت و پرورش دانشجو و معلمان ما امروزه بسیار پیچیده و سخت شده است، چرا که در عصری به سر می‌بریم که گرداننده ذهن دانشجویان و دانش‌آموزان است.



حسینی با اشاره به نقش بی‌نظیر نهاد در این امر، افزود: امروزه تنها آموزش و پرورش نمی‌تواند به طور همه جانبه تربیت را به عهده بگیرد و این به دلیل تغییر دانشجویان در عصر حاضر است.



وی با اشاره به تفاوت دانشجویان و پیشرفت ارتباطات نسبت به گذشته،‌ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام آموزش ما چه از بعد محتوا و آموزش و چه از بعد تربیت و پرورش دچار عقب ماندگی است.



حسینی افزود: این پیچیدگی نیازمند روش‌های مدرن است و باید از روش‌های سنتی صرف که نه تنها باعث پیشرفت نمی‌شود، بلکه دافعه هم هستند، صرف‌نظر شود.



رییس پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان گفت: باید در دانشگاه قدرت جاذبه ایجاد و روش‌های قدیمی کنار گذاشته شود که امید است با افتتاح این نهاد در دانشگاه، شاهد کارهای بزرگ دانشگاه فرهنگیان در عرصه‌های گوناگون باشیم.


کلمات کلیدی: دفتر نمایندگی نهاد ولی‌فقیه، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان، اخبار جدید دانشگاه فرهنگیان

آمار بازدید: 234 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image