ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ضرورت بازنگری رشته‌ها و برنامه‌های درسی به منظور انطباق با نیازهای بازار کار (13 شهریور 92)

ضرورت بازنگری رشته‌ها و برنامه‌های درسی به منظور انطباق با نیازهای بازار کار (13 شهریور 92)

سرپرست وزارت علوم درباره لزوم تغییر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف براساس نیاز آینده بازار کار، گفت: این موضوع مسئله مهمی است به ویژه زمانی که موضوع اشتغال دانش آموختگان مطرح می‌شود، بنابراین باید در این حوزه بازنگری انجام شود تا رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های درسی حداکثر انطباق را با نیازهای بازار کار داشته باشد.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جعفر توفیقی با تاکید بر اینکه باید در حوزه رشته‌های دانشگاهی بازنگری انجام شود، به لزوم تغییر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف بر اساس نیاز آینده بازار کار اشاره کرد و گفت: این موضوع مسئله مهمی است، به ویژه زمانی که موضوع اشتغال دانش آموختگان مطرح می‌شود که باید در این حوزه بازنگری انجام شود و رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های درسی حداکثر انطباق را با نیازهای بازار کار داشته باشد.


توفیقی همچنین درباره برنامه‌های وزارت علوم برای بومی سازی و توزیع تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور، گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها ماموریت محلی و دانشگاه‌های بزرگ تر ماموریت ملی و همچنین ماموریت‌های بین‌المللی دارند که این موضوع باید در طرح توسعه دانشگاه ها لحاظ شود.


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سرپرست وزارت علوم افزود: چیزی که وهله اول مهم است این است که هر دانشگاهی در درجه اول پاسخگوی نیازهای محیطی خودش باشد، بنابراین انطباق باید صورت بگیرد و حالا اگر شاخص‌های کیفیتی دانشگاهی ارتقا یابد، می‌توان ماموریت‌های ملی و بین‌المللی را هم ایفا کرد، اما در اولویت اول ما پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیازهای محیطی و انجام ماموریت‌های محوله است.

کلمات کلیدی: ضرورت بازنگری درسها، بازنگری رشته‌ها و برنامه‌های درسی دانشگاهها، انطباق دروس دانشگاهی با نیازهای بازار کار، تغییر ظرفیت پذیرش دانشجو، بازار کار

آمار بازدید: 409 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image