ارتباط مستقیم با 30695 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار همکاری با دانشگاه‌های مسلمان جهان پیرامون تحول علوم انسانی (1 شهریور 92)

همکاری با دانشگاه‌های مسلمان جهان پیرامون تحول علوم انسانی (1 شهریور 92)

رئیس بسیج اساتید کشور با تاکید بر این موضوع که باید فردای پیچ تاریخی ما شاهد تمدن نوین اسلامی باشیم، گفت:‌ در همین رابطه ما با دیگر اساتید دانشگاه‌های مسلمان جهان نیز همکاری‌هایی داشته‌ایم.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس‌، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در چهار روز برگزاری این همایش مباحث مختلف علمی در دستور کار قرار گرفت که تحول در علوم انسانی و تمدن نوین اسلامی در صحن عمومی اجلاس و با ارائه 15 مقاله مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در کارگروه تحول علوم انسانی که از یک سال و نیم پیش شروع شده است 63 نظریه مطرح و داوری شده است و از مهرماه امسال وارد الگوهای علمی مربوطه در دانشگاه‌ها خواهد شد.

صلاحی با تاکید بر این موضوع که اصلاح دانشگاه‌ها باید از درون دانشگاه‌ها شروع شود، گفت: بهترین اشخاص برای انجام این اصلاح خود اساتید دغدغه‌مند و ارزشی خواهند بود.

رئیس بسیج اساتید کشور پیرامون مراحل مختلف فعالیت‌های کارگروه تحول علوم انسانی تصریح کرد: این کارگروه در مرحله اول به نقد علوم انسانی پرداخت و در مرحله بعد به بازخوانی نظریات اندیشمندان اسلامی در رابطه با علوم انسانی و همینطور در مرحله سوم نیز به تولید نظریه بر مبنای اسلام اقدام کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان خطاب به بسیج اساتید گفتند من نمی خواهم کار تحول علوم انسانی منحصرا در بسیج اساتید خلاصه شود اما معتقدم تا بسیج وارد این عرصه نشود تحولی صورت نخواهد گرفت.

صلاحی با تاکید بر این موضوع که باید فردای پیچ تاریخی ما شاهد تمدن نوین اسلامی باشیم، اظهار داشت:‌ در همین رابطه ما با دیگر اساتید دانشگاه‌های مسلمان جهان نیز همکاری‌هایی داشته‌ایم تا بتوانیم دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درگیر این کار بزرگ کنیم.

رئیس بسیج اساتید کشور در ادامه سخنان خود، گفت: کار علمی دیگری که در این اجلاس صورت گرفت تربیت مدرس فرماندهان جنگ نرم بود.

وی همچنین پیرامون برگزاری حلقه‌های علمی در اجلاس بسیج اساتید تاکید کرد:‌ بحث‌های علمی خوبی در حلقه‌های علمی اساتید مطرح شد که قطعا مفید فایده خواهد بود، من باید بگویم که این حلقه‌های علمی باید در سطح کشور با تلاش بی‌وقفه به فعالیت بپردازد که می‌تواند خود موجب کادرسازی و هدایت علمی دانشجویان شود.

صلاحی افزود:‌ با برگزاری حلقه‌های علمی ارتباط واقعی و عاطفی بین دانشجو و استاد ایجاد خواهد شد که بعد از دوران تحصیل نیز ادامه خواهد داشت.

فعالیت‌های حلقه‌های صالحین بسیج اساتید موضوع دیگری بود که سهراب صلاحی به آن اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود در این حلقه‌ها مباحث مربوط به تمدن نوین اسلامی مطرح شود.

رئیس بسیج اساتید کشور در پایان سخنان خود، اظهار داشت: هر اندازه خط مشی دولت‌ها با نظام جمهوری اسلامی نزدیک باشد قطعا کشور شاهد پیشرفت‌های خوبی خواهد بود و قطعا دولت نیز در این راه مأجور است و البته هر اندازه دولت زاویه پیدا کند قطعا شرمنده مردم خواهد بود.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های مسلمان جهان، همکاری ایران با دانشگاه‌های مسلمان جهان، تحول علوم انسانی، اخبار جدید تحول علوم انسانی، تمدن نوین اسلامی، همکاری با اساتید دانشگاه‌های مسلمان جهان

آمار بازدید: 302 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image