ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وظیفه سنگین برای تحول علوم انسانی/ تألیف کتب انسان‌شناسی با نگاه اسلام برای رشته‌ها

وظیفه سنگین برای تحول علوم انسانی/ تألیف کتب انسان‌شناسی با نگاه اسلام برای رشته‌ها

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به تاکید مجدد مقام معظم رهبری بر لزوم «تحول در علوم انسانی» گفت: این تأکیدات معظم له وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه 87 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.


وی با اشاره به دیدار اساتید دانشگاه ها با مقام معظم رهبری گفت: ایشان مجدداً بر موضوع لزوم «تحول درعلوم انسانی» تأکید فرمودند و این تأکیدات معظم له وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. رهبر معظم انقلاب«مدظله‌العالی» ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه، دست اندرکاران را از شتابزدگی و سستی بر حذر داشتند.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: خوشبختانه با هماهنگی و همکاری همه نهادها از جمله وزارت علوم روند کار مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی می‌شود.

در ادامه جلسه، شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعدادی از افراد پیشنهاد شده برای عضویت در کارگروه هنر با رأی اکثریت اعضای شورا به عضویت این شورا درآمدند.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گزارشی از کتب موجود در زمینه انسان شناسی اسلامی ارائه کرد.

وی در این گزارش گفت: از 15 رشته‌ای که مشمول تحول و ارتقا هستند، 8 رشته می‌توانند دارای کتاب انسان‌شناسی اسلامی مختص به آن رشته باشند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: تألیف کتب انسان‌شناسی با نگاه اسلام برای هر رشته دانشگاهی و با توجه به موضوعات آن رشته باید بیشتر جدی گرفته شود.

پس از ارائه این گزارش، اعضای شورا مقرر کردند یک گروه سه نفر، موضوع را بررسی کرده و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

دستور دیگر جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه ارائه گزارش «کارگروه مطالعات زنان» بود.

دکتر محمد اسحاقی رئیس این کارگروه در ادامه ارائه گزارش خود گفت: توجه به تفاوت میان رشته‌های «حقوق زن و خانواده» و «مطالعات زنان» و طراحی سرفصل‌های مناسب برای هر دو رشته از اهم موارد مورد نظر کارگروه «مطالعات زنان» بوده است.

وی افزود: شناخت نگاه اسلام به زن و خانواده، تربیت سیاستگذار توانمند برای این بخش، ارتقاء و توسعه پژوهش در این حوزه، دفاع از مبانی حقوق زن و خانواده و توجه با یافته‌های علمی در توجیه تفاوت‌های حقوقی از اهم مواردی است که در موضوع «مطالعات زنان» مورد توجه بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: تبیین مبانی حقوقی کیفری اسلام و امتیازاتی که اسلام در این زمینه به زن داده است و توجه به میان رشته‌ای بودن این رشته در برنامه‌ریزی برای رشته مزبور لازم است.

آمار بازدید: 286 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image