ارتباط مستقیم با 30677 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار عملکرد وزارت علوم دولت دهم در خصوصی سازی غذا و خوابگاههای دانشجویی (24 مرداد 92)

عملکرد وزارت علوم دولت دهم در خصوصی سازی غذا و خوابگاههای دانشجویی (24 مرداد 92)

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، برخی جزئیات روند برون سپاری خوابگاه و غذای دانشجویی را به بخش خصوصی، اعلام کرد.


کیوان مرادیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت برون سپاری بخشهای غذا و خوابگاه دانشگاهها به بخش خصوصی و عملکرد وزارت علوم دولت دهم درباره خصوصی سازی خوابگاهها، اظهار داشت: برون سپاری در خوابگاهها پیچیدگیهای خاص خودش را دارد، مسائل امنیتی، روانی، اخلاقی و سایر حساسیتها نیازمند فراهم کردن مکانیسمهایی برای خصوصی سازی خوابگاهها بود و برخی دانشگاهها، خوابگاههای خود را خصوصی سازی نکردند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلائل خصوصی سازی خوابگاهها، ظرفیتهای محدود خوابگاههای دانشگاههای دولتی بود، ادامه داد: علاوه بر ایجاد خوابگاههای غیردولتی، لازم بود مدیریت خوابگاههای دولتی هم طبق برنامه به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه نگران مدیریت، نظارت و امنیت خوابگاههای داخل دانشگاهها نیستیم، اضافه کرد: با این حال، مشغله اصلی دانشگاهها، خوابگاهها شده بود که برای کاهش این دغدغه خوابگاههای دولتی را به بخش خصوصی واگذار کردیم هر چند این امر در بسیاری از دانشگاهها عملی نشد.

مرادیان، گفت: به تازگی برون سپاری خوابگاهها روی غلطک افتاده و نمی توان درصد مشخصی برای میزان آن ارائه داد زیرا شرایط اجازه نمی دهد دانشگاهها تمام خوابگاههای خود را به بخش خصوصی واگذار کنند اما پیش بینی می کنیم در سال جاری میزان برون سپاری به بیش از 50 درصد افزایش یابد.

این مقام مسئول وزارت علوم همچنین درباره برون سپاری غذای دانشجویی، اعلام کرد که خصوصی سازی غذا در دانشگاهها بسیار موفق عمل کرد و حتی جلوتر از برنامه پیش رفت.

وی گفت: 90 درصد دانشگاهها غذای دانشجویی را به بخش خصوصی واگذار کردند، به همین منظور تهیه مواد اولیه، پخت غذا و حتی به کارگیری نیروهای مستقر هم توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و دانشگاه تنها وظیفه نظارت را بر عهده دارد و از شرکتها غذا را می خرد.

کلمات کلیدی: خصوصی سازی غذا، خصوصی سازی غذای دانشگاهها، خصوصی سازی غذای دانشجویی، خوابگاههای دانشجویی، خصوصی سازی خوابگاههای دانشجویی

آمار بازدید: 330 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image