ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش انجام پروژه مشترک بهینه‌سازی مصرف برق توسط وزارت نیرو و محققان دانشگاهی (14 مرداد 92)

انجام پروژه مشترک بهینه‌سازی مصرف برق توسط وزارت نیرو و محققان دانشگاهی (14 مرداد 92)

محققان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، فردوسی مشهد و پردیس فنی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی به سفارش وزارت نیرو پروژه مشترکی را در زمینه هوشمندسازی شبکه برق ایران در حال اجرا دارند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، گئورک قره‌پتیان مجری این طرح با اشاره به طرح‌های کلان ملی مصوب شورای علوم، تحقیقات و فناوری،گفت: از مجموع طرح‌های کلان ملی 9 عنوان آن مربوط به کمیسیون انرژی است که یکی از آنها شبکه هوشمند صنعت برق است که بهره‌برداری از دستاوردهای این طرح موجب بهینه سازی مصرف برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح با محوریت پردیس فنی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شده است، افزود: دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و فردوسی مشهد دانشگاه‌های همکار در این پروژه هستند.

قره‌پتیان با تاکید بر اینکه این پروژه به 6 زیر پروژه تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: تدوین اسناد راهبردی شبکه هوشمند و تهیه نقشه راه برای اجرای این پروژه از جمله زیر پروژه‌های این طرح است که به دانشگاه امیرکبیر واگذار شده است.

به گفته وی بر اساس این نقشه تعداد آزمایشگاه‌های موجود کشور در حوزه شبکه هوشمند برق، بودجه‌ مورد نیاز برای اجرای این طرح و خروجی‌های آن مشخص خواهد شد.

مسئول این پروژه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تهیه دانشنامه پروژه شبکه هوشمند در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و خاطر نشان کرد: این دانشنامه همانند ویکی پدیا کلیه اطلاعات مربوط به این پروژه را به زبان فارسی منتشر خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهره بردار این طرح را وزارت نیرو دانست و یادآور شد: پژوهشکده مجری در امیرکبیر پژوهشکده ایمنی شبکه است که با اعتبار اولیه 3 میلیارد ریال مطالعه خود در این زمینه آغاز کرده است.

کلمات کلیدی: پروژه مشترک بهینه‌سازی مصرف برق، بهینه‌سازی مصرف برق، راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق، چگونگی بهینه‌سازی مصرف برق، محققان دانشگاهی، بهینه سازی مصرف برق توسط محققان دانشگاهی، صنعتی امیرکبیر، فردوسی مشهد، پردیس فنی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی

آمار بازدید: 311 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image