ارتباط مستقیم با 30719 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار غیر قانونی بودن برگزاری دوره‌های MBA و DBA با ادعای اعطای مدرک دانشگاهی (28 تیر 92)

غیر قانونی بودن برگزاری دوره‌های MBA و DBA با ادعای اعطای مدرک دانشگاهی (28 تیر 92)

رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: هیچ مرکز و موسسه‌ای، مجاز به برگزاری دوره‌های MBA و DBA با ادعای اعطای مدرک دانشگاهی نیست و فقط برخی دوره‌های کوتاه مدت با این عنوان برگزار می‌شود.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی معصومیان رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دوره‌ای به نام MBA ارشد و DBA دکتری در موسسات آموزشی وجود ندارد، گفت: هیچ مرکز و موسسه‌ای، مجاز به برگزاری این نوع دوره‌ها با ادعای اعطای مدرک دانشگاهی نیست و فقط برخی دوره‌های کوتاه مدت با این عنوان برگزار می‌شود که منجر به مقطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد، یا حتی مدرک معادل نمی‌شود و صرفا مدرک یا گواهینامه‌ای مبنی بر گذراندن آن دوره صادر خواهد شد.

به گفته وی، دانشگاه صنایع و معادن و برخی دیگر از مؤسسات با ادعای ارائه مدرک در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، این دوره‌ها را برگزار می‌کنند که البته وزارت علوم نیز در برخورد با آنها هشدار داده است.

رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی با هشدار به موسسات مجری آمادگی فراگیر تصریح کرد: تمام فعالیت‌ها در حوزه برگزاری دوره‌های مهارتی و کوتاه مدت آموزش عالی، دوره‌های آمادگی برای شرکت در کنکور، فراگیر پیام نور و تخصصی آنها در حوزه اختیارات مرکز آموزش‌های عالی آزاد و آموزش‌های خاص دانشگاه جامع است و هر گونه فعالیت در این محدوده، مشروط به کسب مجوز از این مرکز است.

رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص با هشدار در مورد پیگیری هرگونه تخلف در این موسسات که وجه عمومی آموزش‌های عالی آزاد را خدشه‌دار کند، گفت: نظارت بر حسن اجرای این آموزش‌ها از سوی وزارت علوم بر عهده دانشگاه گذاشته شده است که مرکز وظیفه دارد در این ‌رابطه اقدام قاطع انجام دهد.

معصومیان افزود: البته ما طی دو سال اخیر علاوه بر موفقیت‌های خوبی که در زمینه کنترل تخلفات و نظارت بر موسسات داشتیم، در راستای پیشگیری از این تخلفات نیز، اسامی موسسات مجاز و هم موسسات متخلف را در سایت مرکز به نشانی http://www.uast.ac.ir/AmozeshAle_khas اطلاع‌رسانی و منتشر می‌کنیم. چرا که تلاش در اطلاع‌رسانی هدفمند، گام اول و مهمترین اقدام در کاهش تخلفات است.

معصومیان در ادامه گفت: در حال حاضر بیشترین تخلفات در سراسر کشور را موسسات برگزارکننده دوره‌های آمادگی برای دانشگاه پیام نور دارند. زیرا از دو سال پیش به این طرف که مدیریت و راهبردی آموزش‌های عالی آزاد، به دانشگاه جامع سپرده شد، همواره یک هجمه از تخلفات گذشته وجود داشت و در این زمینه، عدم اطلاع‌رسانی شفاف از سوی دانشگاه پیام نور شرایط مناسبی برای سوء استفاده‌کنندگان در اعلام ادعاهای واهی مبنی بر قبولی تضمینی در آزمون‌های این دانشگاه و دیگر تبلیغات سوء فراهم می‌کند.

رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص گفت: دانشگاه‌ها متولی برگزاری آزمون‌های ورودی خود هستند ولی نحوه برگزاری آموزش‌ها و کلاس‌های آمادگی این آزمون‌ها و نظارت بر آنها طبق مصوبه شورای گسترش وزارت علوم، به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است که دوره‌های آمادگی پیام نور نیز به نوعی زیرشاخه برگزاری دوره‌های آمادگی کنکور تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی برگزاری این دوره هاست بنابراین هیچ مرکزی غیر از مراکز مجاز اعلام شده در سایت این مرکز آموزش، حق برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون فراگیر پیام نور را ندارد.

رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص، با تاکید بر برخورد قانونی با مجریان و موسسات غیرمجاز فعال در زمینه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، آمادگی کنکور و فراگیر پیام نور افزود: مجریان این موسسات به مقامات قضایی معرفی خواهند شد و مجوز موسسات آموزش عالی آزاد نیز در صورت تخلف لغو خواهد شد. اجرای دوره‌های کوتاه مدت بدون مجوز، اخذ شهریه غیرمصوب و تبلیغات خارج از فرمت بخشنامه این مرکز مشمول تخلفات است و نسبت به متخلفان اقدام بازدارنده اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت حدود یکصد موسسه مجاز در کل کشور برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت گفت: موسسات برای اخذ مجوز اجرای دوره‌های مورد نظر می‌توانند، تقاضای خود را از طریق سامانه HCTC ارسال کنند که پس از بررسی شرایط، طی پروسه ای 2 هفته ای مجوز صادر می‌شود. تاکنون بیش از هزار عنوان دوره برای بیش از 65 مؤسسه صادر شده است.

به گفته معصومیان، نیاز بازار کار،‌توانمندی موسسه از جمله فضای آموزشی موسسه، سوابق مدرسان، سابقه کاری موسسه از جمله مواردیست که در صدور مجوز لحاظ می‌شود. وی همچنین به دانش‌پذیران توصیه کرد: قبل از ثبت نام در هر موسسه‌ای حتما برای اطمینان از مجوز موسسه مورد نظر به سایت مرکز مراجعه کنند.

رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص در پایان اضافه کرد: مرکز آموزش‌های عالی آزاد در اولویت اول متعهد به بهبود فضای کسب و کار برای مؤسسات آموزش عالی است و باور ما این است که با ایجاد فضای رقابتی کامل زمینه برای تخلفات بسیار کم خواهد شد و در آینده نزدیک مزیت رقابتی مؤسسات است که مهمترین اولویت برای انتخاب دانشجویان و دانشپذیران برای استفاده از آموزش‌های عالی آزاد خواهد بود.

وی افزود: از سویی دیگر توسعه همه جانبه آموزش‌های عالی آزاد، در دستور کار کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش عالی قرار دارد و این توسعه احتیاج به استقرار ضوابط و مقررات دارد و مرکز در این خصوص علاوه بر برخورد جدی با متخلفین، با تبیین و شفاف‌سازی در این زمینه تخلفات آتی را پیشگیری خواهد کرد.

کلمات کلیدی: برگزاری دوره‌های MBA، دوره‌های MBA، اخبار جدید برگزاری دوره‌های MBA، اعطای مدرک دانشگاهی، اعطای مدرک دانشگاهی MBA، اعطای مدرک دانشگاهی DBA، DBA، دوره های DBA، دانشگاه جامع علمی کاربردی

آمار بازدید: 364 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image