ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار المپیاد جزییات برگزاری مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور (11 تیر 92)

جزییات برگزاری مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور (11 تیر 92)

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله نهایی هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه 13 و 14 تیرماه خبر داد.


دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه آزمون مذکور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود، گفت: تعداد 234 نفر از المپیاد متمرکز که همزمان با آزمون ارشد برگزار شد و 557 نفر از قطب‌های هشتگانه دانشگاهی در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته در دانشگاه تربیت مدرس با هم رقابت می‌کنند.



وی درباره رشته‌های آزمون هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، تصریح کرد:‌ داوطلبان در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی،‌علوم اقتصادی، علوم تربیتی، ‌حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی با هم رقابت خواهند کرد.



توکلی درباره سوالات درس حقوق جزای عمومی رشته حقوق، گفت: سوالات این درس بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال 70 طراحی شده است و پاسخ‌ها باید طبق همان قانون ارائه شود.



مشاور عالی سازمان سنجش درباره آزمون رشته شیمی نیز، خاطرنشان کرد: آزمون شیمی ‌آلی1، 2 و 3 که در روز جمعه 14 تیرماه و در ساعت 10 تا 11:30 برگزار می‌شود، به زبان انگلیسی خواهد بود.



وی با بیان اینکه در این آزمون تعداد 791 نفر از دانشجویان ممتاز 33 دانشگاه دولتی، سه واحد آزاد و سه واحد پیام‌نور شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: نحوه پذیرش دانشجویان در المپیاد متمرکز به این صورت است که 15 نفر اول آزمون ارشد در رشته‌های المپیاد بدون احتساب معدل در نظر گرفته می‌شود و در المپیاد غیر متمرکز از هر قطب دانشگاهی یک تیم پنج نفره در صورتی که دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطب را دارا باشند به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.



توکلی درباره زمان توزیع کارت آزمون، گفت: کارت ورود به جلسه داوطلبان در ساعت 6:30 صبح روز پنج شنبه 13 تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس توزیع خواهد شد، همچنین کارت ورود به جلسه آزمون دانشجویان متقاضی خوابگاه در روز چهارشنبه 12 تیرماه در خوابگاه دختران و پسران توزیع می‌شود.



وی در ادامه اعلام نتایج نهایی رشته‌های ریاضی و شیمی، گفت: در المپیاد شیمی و ریاضی پس از شرکت در مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج المپیاد کشوری این دو رشته، یک تیم پنج نفره از دانشجویان ایرانی از هر گروه با دانشجویان خارجی در روزهای 21 تا 24 مرداد 92 برابر با 12 تا 15 آگوست 2013 میلادی رقابت می‌کنند که در این المپیاد آزمون‌ها به زبان انگلیسی است.



مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج رشته‌ها (به جز ریاضی و شیمی که در نیمه اول مرداد 92 اعلام می‌شود) در اواسط شهریور ماه از طریق سایت مرکز المپیاد علمی دانشجویان سازمان سنجش خبر داد.

کلمات کلیدی: مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی، چگونگی برگزاری مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی، المپیاد علمی دانشجویی، اخبار المپیاد علمی دانشجویی، المپیاد علمی

آمار بازدید: 468 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image