ارتباط مستقیم با 30661 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش مجازاتی سنگین‌تر برای تقلب در تحقیقات دانشگاهی (12 اردیبهشت 92)

مجازاتی سنگین‌تر برای تقلب در تحقیقات دانشگاهی (12 اردیبهشت 92)

سالانه در سراسر جهان محققان و کارشناسان بسیاری در انجام تحقیقات دانشگاهی خود با اتهام تقلب مواجه می‌شوند، اما حداکثر مجازات آنها اغلب تعلیق یا اخراج از کار است و گاهی نیز وجهه آنها در رسانه‌ها تخریب می‌شود.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «استیون ایتون» نخستین محقق در انگلیس است که به اتهام تقلب در مطالعات دانشگاهی به زندان محکوم شد.



نامبرده به دلیل دستکاری در داده‌های تحقیقی خود، مطابق قانون به سه ماه حبس محکوم شد.



ایتون متهم است که داده‌های مربوط به اثرات آزمایش بالینی داروی سرطان را که در حال آزمایش در دانشکده داروسازی ادینبورگ بوده، دستکاری کرده است.



قاضی دادگاه صادر کننده حکم ایتون طی سخنانی، اعلام کرد: این اقدام متهم، به بیماران سرطانی آسیب می‌رساند و این گناهی نابخشودنی است.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، در پی اطلاع شرکت داروسازی از غیرعادی بودن داده‌های تحقیقاتی اخذ شده از ایتون در مرحله کنترل کیفیت در سال 2009 میلادی، این پرونده به جریان افتاد.



مسئولان کارخانه سپس موضوع را به اطلاع اداره نظارت و ارزیابی کیفیت محصولات سلامتی رسانده و در تحقیقات این اداره مشخص شد که ایتون جهت موفق جلوه دادن اثرات داروی فوق، نتایج آزمایشات را دستکاری کرده است.



این گزارش حاکیست، طی پنج سال اخیر اداره بررسی صحت تحقیقات آمریکا بیش از 40 مورد تخلف در تحقیقات دانشگاهی شناسایی کرده است که تنها دو مورد از آنها منجر به صدور حکم حبس شده که در یکی از آنها «اریک پوئلمان» که در زمینه چاقی و افزایش سن تحقیق می‌کرد، به دلیل دستکاری داده‌ها و اطلاعات تحقیق خود به شش ماه حبس محکوم شد و در مورد دیگر نیز «ون پاریس» استادیار رشته بیولوژی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه فن‌آوری ماساچوست به دلیل دستکاری اطلاعات تحقیق خود به شش ماه زندان محکوم شد. وی همچنین به سندسازی در اظهارنامه دریافت اعتبارات دولتی به ارزش دو میلیون دلار متهم شده است.


کلمات کلیدی: تحقیقات دانشگاهی، تقلب تحقیقات دانشگاهی، تقلب در تحقیقات دانشگاهی، مجازات تقلب، مجازات تقلب تحقیقات دانشگاهی، تحقیق و پژوهش، مجازاتی سنگین‌تر برای تقلب

آمار بازدید: 336 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image