ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی جهش بلند پاکستان در عرصه تحقیقات دانشگاهی (11 تیر 92)

جهش بلند پاکستان در عرصه تحقیقات دانشگاهی (11 تیر 92)

مقام‌های آموزش عالی در پاکستان در گزارشی تازه از رشد 50 درصدی انتشار مقالات تحقیقی و تخصصی دانشگاهی طی دو سال اخیر در بخش آموزش عالی این کشور خبر دادند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر این گزارش طی دو سال اخیر نرخ انتشار مقالات تحقیقاتی و دانشگاهی در پاکستان از 3939 مقاله به 6200 مقاله افزایش یافته است.



موسسه جهانی «scimago» که یک بانک اطلاعاتی تحقیقاتی مطرح در جهان است پیش‌بینی می‌کند که این روند در پاکستان ادامه یابد و به دنبال آن در سال 2018 میلادی این کشور در زمینه تحقیقات دانشگاهی از رتبه 43 به رتبه 27 جهان ترقی کند. در این صورت پاکستان برای نخستین بار در تاریخ، کشورهای هنگ‌کنگ، سنگاپور و تایلند را در قاره آسیا پشت سر خواهد گذاشت.



به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، در حال حاضر شمار تحقیقات دانشگاهی منتشر شده در پاکستان از هند نیز بیشتر است.



طی دو سال اخیر همچنین تعداد اعضای هیات علمی دارای مدرک دکتری در دانشگاه‌های دولتی پاکستان با رشد تقریبا 50 درصدی ‌از 4023 نفر به 6067 نفر رسیده است. این استادان برای انجام مطالعات در دانشگاه‌های مطرح کشورهای پیشرفته انتخاب شده‌اند.



مطابق با برنامه وزارت علوم پاکستان مبنی بر جایگزینی موقت نیروهای جدید دارای مدرک دکتری موسوم به (IPFP)، هر هفته حدود 10 الی 15 استاد دانشگاه، دوره دکترای خود را تکمیل می‌کنند.



از دیگر مشوق‌های وزارت علوم این کشور اعطای بودجه تحقیقاتی نیم میلیون روپیه‌ای به استادانی است که به کشور باز می‌گردند. در حال حاضر صدها استاد دارای مدرک دکتری که از دانشگاه‌های خارجی مدرک خود را اخذ کرده‌اند در دانشگاه‌های سراسر پاکستان مشغول به کار هستند.

کلمات کلیدی: تحقیقات دانشگاهی، تحقیقات دانشگاهی در پاکستان، تحقیقات دانشگاهی پاکستان، تحقیق در پاکستان، تحقیق

آمار بازدید: 303 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image