ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی تدریس کتاب "مهارت زندگی" از سال آینده در پایه اول راهنمایی (15 اسفند 91)

تدریس کتاب "مهارت زندگی" از سال آینده در پایه اول راهنمایی (15 اسفند 91)

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، دانش آموزان از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه باید یک مهارت را بیاموزند و در این راستا سال آینده برای دانش آموزان اول راهنمایی (اول متوسطه اول) کتاب درس مهارت زندگی تدریس می‌شود.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در نخستین همایش ملی \"نقش آموزش و پرورش در توسعه کار آفرینی از منظر تحول بنیادین\" که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به این که امروز در کشور نقشه جامعی برای کار در آموزش و پرورش داریم، گفت: این نقشه جامع تمام اسناد بالادستی را در خود جای داده است.


وی افزود: وقتی صحبت از تحول بنیادین می شود، هر آنچه در نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه وجود دارد در آموزش و پرورش و در سند تحول بنیادین دیده شده است.


حاجی بابایی با بیان اینکه مجموعه اسناد بالادستی که مربوط به آموزش و پرورش است در سند تحول تبیین، تصویب و به قانون تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این سند برای ما یک نقشه جامع و کامل است اما بعدها ممکن است براساس شرایط زمانی تکمیل و یا اصلاح شود.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پس از 160 سال، آموزش و پرورش دارای نقشه جامع می شود، تصریح کرد: در همه این سالها که آموزش کلاسیک شروع شده، تلاش‌های صادقانه و زحمات قابل قبولی انجام شده اما امروز انتظار از ما بیشتر است وانتظار جامعه وحاکمیت از ما واقعی و منطبق بر علوم روز و آموزه‌های و حیاتی است.


وی ادامه داد: کارآفرینی از یک منظر تمام آموزش و پرورش را بدون استثنا در برمی گیرد و این موضوع فقط مربوط به هنرستانها، کار و دانش و دوره متوسطه نیست، بلکه مربوط به تمام دوره‌های تحصیلی است، براین اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

می‌خواهد گفتمانی را ایجاد کند که نجات بخش بشریت است.



حرکت آموزش و پرورش به سمت کارآفرینی، خلاقیت و تفکر


حاجی بابایی با بیان اینکه شکاف ایجاد شده بین علوم نظری و عمل را امروز حس و لمس می‌کنیم، تصریح کرد: سند تحول بنیادین براساس مبانی قرآن و دیدگاه‌های صاحب نظران نوشته شده و در سند آمده است که آموزش و پرورش را باید به سمت کار آفرینی، خلاقیت، نوآوری و تفکر جلو ببریم.


وی افزود: تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌خواهد بگوید در یک دوره هر چند ساله آموزش و پرورش ضمن تلاش و کوشش و به کار بردن توان در تمام دوره‌ها صادقانه برای اینکه بتواند کار، تولید، فناوری، کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و تفکر را در آموزش و پرورش رشد دهد، به موفقیت‌های بسیاری دست یافته، اما کافی نبوده است.



خوشبختی دانش آموزان در هنرستانها بیشتر است


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید گفتمان آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف را تغییر دهیم، اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که دانش آموزان بدانند اگر به هنرستان بروند خوشبخت‌تر می‌شوند و جامعه به آنها در هنرستان نگاه زیباتری دارد.


وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است که باید تمام دانش آموزان کشور به دنبال مهارت‌های زندگی باشند و باید بیاموزند که چگونه زندگی کنند، لذا آموزش و پرورش باید آینه تمام نمای جامعه خود باشد، چراکه امروز بیش از 12 میلیون دانش آموز در مدارس تحصیل می‌کنند و باید تمام آنها با مشاغل‌ مقبول اجتماعی آشنا شوند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیگر وزارتخانه‌ها می‌توانند برای خودشان در آموزش و پرورش نیرویابی کنند، اظهار کرد: هر وزارتخانه‌ای باید بیاید، 2 میلیون نفر از دانش‌آموزان را آموزش دهد و از همین حالا باید مسئولان صنعت کشور، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین صدا وسیما به این موضوع ورود پیدا کنند تا دانش آموزان با مشاغل آشنا شوند.


وی با بیان اینکه حداقل 60 هزار مشاوری که با دانش آموزان کار کند، نیاز است، خاطرنشان کرد: به ازای هر 200 دانش آموز باید یک مشاور وجود داشته باشد تا از میان دانش آموزان استعدادیابی کند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه حضور دانش آموزان در هنرستان‌ها به میزان 50 درصد مقطع متوسطه باشد، گفت: در گذشته حدود 30 تا 35 درصد دانش آموزان متوسطه در هنرستان‌ها بودند اما در 2 سال اخیر این آمار به 45 درصد رسیده است و تا اول مهرماه سال آینده به 50 درصد خواهیم رسید.


حاجی بابایی با بیان اینکه ایده آل ما در این رابطه 70 درصد است، گفت: دانش آموزان هنرستانی می‌توانند پس از فارغ التحصیلی یا وارد بازار کار شوند، یا تا مقطع کاردانی، مهندسی و دکتری کاربردی هم ادامه تحصیل دهند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار کسانی که در هنرستانها درس خواندند و سرکار رفتند، 100 درصد است، تصریح کرد: در طول 2 سال، 11 هزار دانش آموز وارد هنرستانهای نمونه کشور شدند، زیرا امروز دیگر صندلی گیر آوردن برای دانشگاه مهم نیست، بلکه صندلی گیرآوردن برای کار مهم است.



ورود کتاب مهارت زندگی به پایه اول راهنمایی از سال آینده


وی با اشاره به اهداف همایش توسعه کارآفرینی بر اساس تحول بنیادین، گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه پنج ساله مصوب کرده تا بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، دانش آموزان از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه باید یک مهارت را بیاموزند و در این راستا سال آینده دانش آموزان اول راهنمایی (اول متوسطه اول) کتاب درس مهارت زندگی را خواهند داشت.


وزیر آموزش و پرورش گفت: در تحول بنیادین آموزش و پرورشی می‌سازیم که آیینه تمام نمای جامعه باشد. باید جوری برنامه‌ریزی کنیم که برای تمام مشاغل، افراد وجود داشته باشد.


حاجی بابایی با اشاره به مهم بودن دوره دبستان در آموزش و پرورش، گفت: هیچ کسی شک ندارد که ابتدایی مهمترین دوره زندگی انسان در طول تحصیل است، البته راهنمایی و دبیرستان هم مهم هستند اما ابتدایی بسیار با اهمیت است.


وی ادامه داد: طبق پژوهش‌های انجام شده، برای کتب درسی برنامه درسی ملی تدوین شده است که پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر را به دانش آموزان در11 حوزه یادگیری می‌آموزد.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحصیل پنج ساله برای ابتدایی کم بود و نیاز به شش سال تحصیل در ابتدایی وجود داشت. نخست محتوا را برای ابتدایی مشخص کردیم و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که ابتدایی شش ساله باشد.

کلمات کلیدی: کتاب مهارت زندگی، کتاب مهارت زندگی دوره راهنمایی، دوره راهنمایی، کتب دوره راهنمایی، پایه اول راهنمایی، کتب پایه اول راهنمایی، کتابهای پایه اول راهنمایی، مهارت زندگی، تدریس کتاب مهارت زندگی، تدریس مهارت زندگی

آمار بازدید: 384 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image