ارتباط مستقیم با 30773 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد رشته ماهواره در دانشگاه صنعتي اميركبير (1 اسفند 91)

ایجاد رشته ماهواره در دانشگاه صنعتي اميركبير (1 اسفند 91)

رئیس دانشگاه امیرکبیر از ایجاد رشته مهندسی ماهواره در این دانشگاه خبر داد و گفت: نمونه پروازی و مهندسی ماهواره آت ست آماده است که امیدواریم به زودی در نوبت پرتاب قرار گیرد.به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رهایی در افتتاح دوازدهمین کنفرانس انجمن هوا فضای ایران با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه هوافضا در قبل از انقلاب، افزود: با توجه به اهمیت این صنعت در 3 دهه بعد از انقلاب، پیشرفت های چشمگیری در حوزه این صنعت شاهد بودیم.


رئیس دانشگاه امیرکبیر تاسیس دانشکده ها و رشته های مرتبط با هوافضا را یکی از دلایل این پیشرفت دانست و اظهار داشت: دانشگاه امیرکبیر در سال 66 با ایجاد دانشکده هوافضا اقدام به مطالعاتی در این حوزه کرد و در حال حاضر بیش از 1100 فارغ التحصیل در حوزه هوافضا در مقاطع مختلف دارد.

رهایی ادامه داد: در حال حاضر 230 دانشجو در دوره کارشناسی، 140 دانشجو در حوزه ارشد و 60 دانشجو در دوره دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی رشته های جلوبرندگی، آیرودینامیک، سازه، مکانیک پرواز و مهندسی فضایی را از جمله رشته های دایر در این دانشکده نام برد و یادآور شد: در سال جاری نیز اقدام به تهیه و تدوین رشته کارشناسی ارشد ماهواره كرديم که از سال آینده دانشجو پذيرش مي كند.

رهایی همچنین با اشاره به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در حوزه هوافضا خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان فضایی اقدام به ایجاد پژوهشکده علوم و فناوری فضایی کردیم. علاوه بر آن پروژه طراحی و ساخت هواپیمای 150 نفره و همچنین مطالعات فناوری سفینه حامل موجود زنده نیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به طراحی و ساخت ماهواره آت ست، ابراز امیدواری کرد که این ماهواره که نمونه مهندسی و نمونه پروازی آن نیز رونمایی شده است به زودی در نوبت پرتاب قرار گیرد.

کلمات کلیدی: رشته ماهواره، رشته تحصیلی ماهواره، ماهواره، دانشگاه صنعتي اميركبير، دانشگاه اميركبير

آمار بازدید: 360 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image