ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار المپیاد آغاز المپیادهای‌ علمی کشور از فردا (23 بهمن 91)

آغاز المپیادهای‌ علمی کشور از فردا (23 بهمن 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون مرحله اول المپیادهای دانش‌آموزی از فردا خبر داد.


مهری سویزی، رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: المپیادهای دانش‌آموزی از فردا 24 بهمن ماه آغاز می‌شود و تا 27 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمهید مقدمات برای برگزاری آزمون‌ها انجام شده است، افزود: اقدامات لازم برای امنیت المپیاد علمی پیش‌بینی شده است.

سویزی ادامه داد: دارندگان مدال طلای کشوری از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها معاف هستند و به عضویت تیم المپیاد کشوری جمهوری اسلامی در می‌آیند.

وی اضافه کرد: این افراد آخرین سال تحصیلی خود را برای طی دوره نهایی در باشگاه دانش‌پژوهان جوان می‌گذرانند و در نهایت از میان آنان، تیم‌های ملی اعزامی به مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.


امتیازات

دانش‌آموزانی که پس از پایان دوره آموزش تابستانی با دریافت مدال طلا به عضویت باشگاه دانش‌پژوهان جوان و تیم‌های ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران در می‌آیند، پس از شرکت در آزمون‌های پیش‌دانشگاهی و اخذ دیپلم متوسطه مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون شرکت در کنکور سراسری توسط باشگاه (معاونت) برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرشان در زیر گروه مربوطه معرفی می‌شود؛ شایان ذکر است برگزیدگان المپیادهای ادبی علاوه بر رشته‌های زیرگروه علوم انسانی می‌توانند رشته‌های زیرگروه هنر را نیز برگزینند.

همچنین دانش‌آموزانی که در پایان دوره آموزش تابستانی موفق به اخذ مدال‌های نقره و برنز کشوری می‌شوند، مطابق مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علاوه بر عضویت در باشگاه دانش‌پژوهان جوان می‌توانند در کنکور سراسری از 20 درصد سهمیه در زیر گروه آزمایشی مربوطه استفاده کنند؛ در ضمن تمامی دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز جهت بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به این بنیاد معرفی می‌شوند.

کلمات کلیدی: المپیادهای‌ علمی کشور، المپیادهای‌ علمی، المپیاد، المپیاد علمی، المپیاد علمی دانش آموزی، مرحله اول المپیادهای دانش‌آموزی، آزمون مرحله اول المپیادهای دانش‌آموزی، المپیاد

آمار بازدید: 389 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image