ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار جزئیات برگزاری المپیادهای دورن‌مدرسه‌ای اعلام شد

جزئیات برگزاری المپیادهای دورن‌مدرسه‌ای اعلام شد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به اعلام جزئیات برگزاری المپیادهای درون‌مدرسه‌ای پرداخت و گفت: این المپیادها از 26 مهرماه در سراسر کشور کلید می‌خورد.


دکتر مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه نگاه ما در فعالیت‌های فوق برنامه، مدرسه محور است اظهار کرد:‌ امسال بجای تمرکز بر روی المپیادهای ملی، تمرکز اصلی خود را بر المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای قرار داده‌ایم.

وی افزود: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در مدارس منتخب اجرا شد و چون بازخوردهای مثبتی از آن دریافت کردیم امسال به همه مدارس کشور ابلاغ می‌شود تا همزمان فعالیت‌های خود را در این خصوص آغاز کنند.

حمیدی افزود: رویکرد دیگر ما در برگزاری المپیادهای ورزشی دورن‌مدرسه‌ای مشارکت جویی است، یعنی در مدرسه دانش‌آموزان یا شرکت‌کننده هستند یا برگزارکننده مسابقات. مدیر مدرسه، رئیس شورای المپیاد مدرسه است و اولیای مدرسه نیز سطح مشارکتشان برای برگزاری المپیادها تعیین شده است. همچنین سازمان‌ها و ارگان‌های هر استان به حمایت استانداری، برای برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور حامیان مالی در مدارس با برگزاری المپیادها پررنگ تر می‌شود، گفت: پیش بینی می‌کنیم انس دانش‌آموز به مدرسه طی برگزاری این المپیاد افزایش یابد. در واقع وقتی دانش‌آموز در مسابقه‌ای شرکت می‌کند یا برگزار کننده مسابقات است و در خلال مسابقات تیم‌های دیگر را تشویق می‌کند، نشاط و شادابی خاصی بر محیط آموزشی حاکم می‌شود که به دنبال افزایش همین نشاط و انس دانش‌آموزان به ورزش در مدارس هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ظرفیت خالی پنج شنبه‌ها برای برگزاری این المپیادها استفاده می‌کنیم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال اول سه میلیون دانش آموز را تحت پوشش این المپیاد قرار دهیم.

حمیدی ضمن اعلام این خبر که المپیادهای درون مدرسه‌ای از 26 مهرماه کلید می‌خورد گفت: این اتفاق با هفته تربیت بدنی و هفته پیوند همزمان شده و سعی می‌کنیم که به همین مناسبت از مشارکت والدین برای برگزاری المپیادها نیز بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی از اهداف عمده ما برای برگزاری این المپیادها تقویت و هویت بخشی ملی است. بر همین اساس همه مدارس مراسم افتتاحیه دارند. پرچم ملی در این مراسم به احتزاز در می‌آید، احترام به پرچم سوگند ورزشکاران، سرود ملی، حمل مشعل و سخنرانی مدیران مدارس و دبیران تربیت بدنی را خواهیم داشت و المپیادهای ورزشی جهانی را در مقیاس کوچک برگزار می‌کنیم.

حمیدی با بیان اینکه می‌توان این تجربه را به جهانیان عرضه کرد، گفت: بازی جوانمردانه را در این مسابقات ترویج می‌کنیم و به ارزش‌های ورزشی در مدارس دامن می‌زنیم. ضمن آنکه نظام داوطلبی در ورزش دانش‌آموزی را در بالاترین سطحش تبیین خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این پروژه فوق برنامه جنبشی را در مدارس ایجاد خواهد کرد، گفت: المپیاد عاملی برای ارتقای سطح توانمندی مدیران، ترویج کار تیمی و یک کار اجتماعی بزرگ است که در واقع تمام مدرسه به طور سراسری برای برگزاری آن بسیج خواهند شد. از این طریق اعتماد به نفس خوبی در مدیران مدارس ایجاد می‌شود.

وی درباره رشته‌های ورزشی این المپیاد گفت: رشته‌ها به اقتضای شرایط مدرسه، امکانات و فضای مدرسه تعریف شده‌اند و محدودیتی ندارند. برگزاری این المپیاد تا اسفندماه ادامه دارد و قصد داریم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان از محیط مدرسه لذت ببرند.

حمیدی با بیان اینکه حدود 50 میلیارد ریال برای برگزاری المپیاد در نظر گرفته شده است، گفت: اگر این مبلغ بین مدارس تقسیم شود چندان قابل توجه نخواهد بود. پیش‌بینی کردیم بتوانیم از کمک شهرداری‌ها، استانداری و اولیا نیز برای تجهیز مدارس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با سازمان آموزش استثنایی مذاکراتی انجام شده است تا المپیادهای درون مدرسه‌ای را در حد توان خود برگزار کنند گفت: با مدارس سمپاد نیز تعاملاتی انجام شده تا المپیادهای درون مدرسه‌ای را کلید بزنند.

آمار بازدید: 398 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image