ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه 136 دانشگاه دولتی روسیه در لیست سیاه وزارت علوم ! (22 آبان 91)

136 دانشگاه دولتی روسیه در لیست سیاه وزارت علوم ! (22 آبان 91)

وزیر علوم و آموزش کشور روسیه با ایراد سخنانی جنجالی اعلام کرد: بخش اعظمی از دانشگاه‌های تحت مدیریت دولت این کشور بدون بازدهی و ناکارآمد هستند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگرچه هنوز این مسئله قطعی نشده است اما وزیر علوم و آموزش کشور روسیه احتمال تعطیلی برخی از دانشگاه‌های بدون بازده و ناکارآمد این کشور را رد نکرده است.


همچنین به دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های بدسابقه نسبت به آینده این دانشگاه‌ها هشدار داده شده است. البته برخی معتقدند معیارهای سنجش کیفیت دانشگاه‌ها دقیق نیستند و به درستی وضعیت صحیح این دانشگاه‌ها را منعکس نمی‌کنند.


به گزارش پایگاه خبری «راشا ایندیا ریپورت»، دیمیتری لیوانف، وزیر علوم و آموزش کشور روسیه هفته گذشته اعلام کرد: برخی از دانشگاه‌های این کشور از استانداردهای نوین آموزشی تبعیت نمی‌کنند. در حال حاضر 136 دانشگاه از 541 دانشگاه دولتی و 450 شعبه از 994 شعبه مرتبط با آنها، در لیست سیاه وزارت علوم این کشور قرار دارند. نکته جالب این است که بسیاری از این دانشگاه‌ها که در لیست سیاه قرار دارند از آنها به عنوان دانشگاه‌های خوشنام و موفق یاد می‌شود! در شهر مسکو 20 موسسه و در شهر سن‌پطرزبورگ نیز 10 موسسه از این دست وجود دارد.


برخی از این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه ملی روسیه در علوم انسانی، آموزشگاه ادبیات ماکسیم گورکی، آموزشگاه مهندسی مسکو و آکادمی ملی علوم فرهنگی روسیه هستند.


به گفته وزیر علوم و آموزش روسیه در ناحیه قفقاز شمالی وضعیت به مراتب بدتر است. چرا که هر سه دانشگاه چچن، تنها دانشگاه اینگوش و چهار دانشگاه از پنج دانشگاه داغستان در لیست دانشگاه‌ها و مراکز ناکارآمد قرار دارند.


وی در ارزیابی کیفیت این دانشگاه‌ها، پنج عامل را مد نظر قرار داده است که شامل میانگین نمرات دریافتی در امتحانات استانی، تعداد تحقیقات ارائه شده توسط اعضا، درصد فارغ‌التحصیلان از کشورهای خارجی، میزان درآمد کارکنان و میزان زیرساخت‌های دانشگاهی می‌شوند.


طبق این تعریف، دانشگاهی حائز کیفیت می‌باشد که به عنوان مثال به ازای هر دانشجو 11 مترمربع فضای آموزشی اختصاص دهد. همچنین تحقیقات دانشگاهی باید برای اعضای دانشگاه حدود 95 هزار روبل معادل 3065 دلار درآمدزایی کند. پرسنل دانشگاهی نیز باید دارای مدارک دانشگاهی و دکتری باشند.


کلمات کلیدی: لیست سیاه وزارت علوم، وزارت علوم، دانشگاههای روسیه، دانشگاههای معتبر روسیه، ادامه تحصیل در روسیه، تحصیل در روسیه

آمار بازدید: 525 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image