ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار لزوم بازنگری آیین‌نامه‌های کنونی وزارت علوم/ارتقای وضعیت معیشتی دانشگاهیان (13 شهریور 92)

لزوم بازنگری آیین‌نامه‌های کنونی وزارت علوم/ارتقای وضعیت معیشتی دانشگاهیان (13 شهریور 92)

رییس دانشگاه محقق اردبیلی با مطلوب دانستن وضعیت دانشگاه‌ها از لحاظ کمیت، گفت: البته این کمیت باید همراه با کیفیت باشد، بنابراین باید خدمات در دانشگاه‌ها از نظر کیفی ارتقا یابد.



مسعود گنجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مسائل و مشکلات دانشگاه را می‌توان به سه بخش عمده تقسیم کرد، اظهارکرد: مهمترین آن‌ها کیفیت بخشی و ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان و بازنگری آیین‌نامه‌های چهارگانه است.


وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید در شرایطی با امکانات رفاهی مناسب تحصیل کنند، تصریح کرد: چرا که این دانشجویان نیروهای انسانی جامعه محسوب می‌شوند و اهمیت دادن به آن‌ها یعنی اهمیت دادن به چهار میلیون نفر از اعضای این جامعه که قرار است چرخ‌های این کشور را به گردش در بیاورند.


گنجی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های کنونی قابلیت اجرایی ندارند، گفت: برای تدوین آیین‌نامه‌ها باید تدابیر لازم اندیشه شود و براساس پتانسیل هر دانشگاه و استقلال آن، آیین‌نامه قابلیت اجرایی داشته باشد و سبقه فرهنگی آن نیز مدنظر قرار گیرد.


رییس دانشگاه محقق اردبیلی اظهارکرد: ما نباید انتظار زیادی از وزیر جدید داشته باشیم، چراکه قوانین و مقررات و اسناد بالادستی روشن است و تنها کافی است که براساس آنها برنامه ریزی کنیم آنگاه راه ترسیم شده را خواهیم پیمود و به آنها جامعه عمل خواهیم پوشاند.


وی با بیان اینکه برای وزارت علوم بودجه خوبی تصویب شده است، تصریح کرد: اما بودجه باید به صورت واقعی به دانشگاه‌ها که محل تولید علم هستند، تزریق شود و اختصاص یابد، چرا که با تزریق این بودجه بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.


وی افزود: دولت باید به تعهداتی که نسبت به دانشگاه‌ها دارد، عمل کند و نگذارد که دانشگاه‌ها برای برآورده کردن مواد اولیه نیازمند چانه زنی شود، چنانچه براساس طرحی، قرار بود که برای انجام طرح‌های عمرانی بانک‌ها با دانشگاه‌ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات به اندازه بودجه اختصاص یافته آنها پرداخت کنند، اما این طرح هم اکنون اجرایی نشده است.


گنجی با اشاره به اینکه با لحاظ کردن این بودجه قادر خواهیم بود که سال تحصیلی پرباری برگزار کنیم، تصریح کرد: تنها با اجرایی کردن اسناد بالادستی می توان تمام مشکلات را از سر گذراند و به قوانین جامع عمل پوشاند.


وی با اشاره به سابقه علمی و وزارتی دکتر توفیقی، گفت: دکتر توفیقی نامزد جدید وزارت علوم، امتحان خود را در وزارت علوم پس داده است، همچنین وی جایگاه اجرایی داشته و احساس مسئولیت زیادی دارد، بنابراین این رشد علمی کنونی در دانشگاه‌ها برخلاف سخن دیگران با درایت دکتر توفیقی از 10 تا 12 سال پیش شروع شده است.


گنجی افزود: از آنجا که براساس رهنمودهای رهبر انقلاب راه‌های رشد علمی کشور مشخص شده است و اسناد دیگر این راه را مشخص کرده‌اند، همگی ما باید دست به دست هم دهیم تا چالش‌ها را برطرف کرده و به آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خواهند، جامعه عمل پوشانده و رشد علمی کشور را به جاهای خوبی برسانیم و خواسته رهبری را که بر فناوری و تجاری سازی فناوری در ایران برای حفظ پیشرفت کشور اعتقاد دارند؛ تحقق بخشیم.

کلمات کلیدی: وضعیت معیشتی دانشگاهیان، آیین‌نامه‌های کنونی وزارت علوم، آیین‌نامه‌های کنونی، وزارت علوم

آمار بازدید: 161 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image