ارتباط مستقیم با 30857 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار حذف 14 رشته فعلی و ایجاد 28 رشته جدید در حوزه انرژی (14 آبان 91)

حذف 14 رشته فعلی و ایجاد 28 رشته جدید در حوزه انرژی (14 آبان 91)

دبیر کمیته‌های پنجگانه گروه فناوری‌های نوین، گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان رشته‌های موجود دانشگاهی حوزه انرژی به این جمع‌بندی رسیدیم که 14 رشته فعلی حذف و 28 رشته جدید طراحی شود.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سهیلا بورقانی فراهانی اظهار کرد: کمیته برنامه‌ریزی انرژی از سه سال قبل آغاز به کار کرده و در این راستا تدوین سند راهبردی انرژی در حوزه آموزش عالی از جمله دستاوردهای آن است.


وی افزود: 53 رشته مرتبط با انرژی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که پس از بررسی آنها در کمیته برنامه‌ریزی انرژی و توجه به نیازهای بازار و تقاضای کشور، این جمع بندی حاصل شد که 14 رشته قابلیت حذف دارد و 28 رشته جدید نیز باید طراحی و ایجاد شود.


فراهانی تاکید کرد: اقداماتی از سوی کمیته برنامه‌ریزی انرژی به منظور گسترش تعامل با صنایع و بخش خصوصی صورت گرفته و درصدد هستیم، صنایع برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان فناوری‌های نوین التزام داشته باشند.


فراهانی با اشاره به بحث کمیته فناوری اطلاعات، گفت: در این حوزه رشته حقوق فناوری اطلاعات را در دست تهیه داریم و همچنین بحث ساماندهی شبکه‌ای با رویکرد شبکه‌های اجتماعی نیز از برنامه‌های مصوب کمیته است.


وی همچنین در خصوص کمیته‌های علوم و فناوری‌های شناختی نیز گفت: در این حوزه مصوباتی در بحث سرفصل دکتری علوم شناختی، مدل‌سازی شناختی، سرفصل دکتری علوم شناختی روانشناسی با دو گرایش روانشناسی شناختی و شناخت اجتماعی داشته‌ایم.


وی اضافه کرد: همچنین کارشناسی ارشد مهندسی سامانه‌های شبکه‌ای نیز در کمیته تصویب و آماده ارسال به گروه است.


فراهانی همچنین در خصوص رشته‌های حذف شده کمیته انرژی، گفت: هنوز رشته‌ای در بحث انرژی حذف نشده است، اما در کمیته انرژی پیش‌بینی شده تا تعدادی از رشته‌ها حذف شوند.

کلمات کلیدی: رشته های حوزه انرژی، رشته جدید انرژی، رشته های حذف شده حوزه انرژی، فناوری‌های نوین

آمار بازدید: 344 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image