ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین وضعیت بازنگری رشته‌های «فناوری‌های نوین» و ایجاد رشته «زیست فناوری صنعت - محیط زیست» (14 آبان 91)

آخرین وضعیت بازنگری رشته‌های «فناوری‌های نوین» و ایجاد رشته «زیست فناوری صنعت - محیط زیست» (14 آبان 91)

سرپرست کارگروه برنامه‌ریزی آموزشی فناوری‌های نوین از تصویب مقطع کارشناسی ارشد رشته«زیست فناوری صنعت و محیط زیست» و کارشناسی «زیست فناوری» و همچنین دکترای «میکروبیولوژی صنعتی» خبر داد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر عباس صاحبقدم لطفی صبح امروز در نشست مطبوعاتی «بازنگری سرفصل‌های درسی رشته‌های مرتبط با فناوری‌های نوین»، اظهار کرد: تاکنون حتی کارشناسی زیست فناوری هم در دانشگاه‌های کشور نداشتیم اما خوشبختانه این رشته الان راه‌اندازی شده که بیش از 60 درصد واحدهای درسی آن زمینه فناورانه دارد.


وی افزود: رشته زیست فناوری صنعت – محیط زیست هم در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده که فارغ التحصیلان کارشناسی محیط زیست هم می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.


به گفته لطفی پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد زیست فناوری صنعت – محیط زیست از سال تحصیلی آینده (مهر 92) آغاز خواهد شد.


وی با بیان اینکه از سال 86 در معاونت آموزشی وزارت علوم، در جهت ساماندهی، بخش آموزش و آمایش گروه فناوری‌های نوین تشکیل شد، گفت: این گروه در سال 88 به عنوان یک گروه فناوری‌های نوین با عناوین "کمیته بایوتکنولوژی (زیست فناوری)، نانوتکنولوژی، آی تی، انرژی و علوم شناختی به فعالیت خود ادامه داد.


رییس پژوهشگاه ژنتیک افزود: محور فعالیت‌های گروه فناوری‌های نوین در دو بخش بازنگری برنامه‌های موجود، به روز رسانی، غنی سازی، بومی سازی، ارزشمداری و همچنین ارائه برنامه‌های جدید با توجه به مزایای نسبی، توانمندی‌های منطقه‌ای، پتانسیل‌های نرم افزاری و سخت افزاری در هر استان با توجه به نگرش آمایش آموزش عالی تعریف شد.


سرپرست کارگروه برنامه‌ریزی آموزشی فناوری‌های نوین بر لزوم پذیرش و تربیت دانشجو و نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازهای کشور تاکید کرد و گفت: تربیت دانشجو در رشته‌های فناوری‌های نوین به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه بر است و بیکار ماندن فارغ التحصیلان این رشته‌ها برای کشور فاجعه‌ خواهد بود.


کلمات کلیدی: بازنگری رشته‌های فناوری‌های نوین، فناوری‌های نوین، رشته زیست فناوری صنعت، رشته های تحصیلی فناوری‌های نوین، دکترای میکروبیولوژی صنعتی

آمار بازدید: 495 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image