ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جرم‌خیزترین کشور در عرصه دانشگاهی کدام است؟ (25 مهر 91)

جرم‌خیزترین کشور در عرصه دانشگاهی کدام است؟ (25 مهر 91)

با افزایش نرخ مهاجرت تحصیلی دانشجویان در نقاط مختلف دنیا، امروز اولین نکته‌ای که دانشجویان هنگام بورسیه و مهجرت تحصیلی مدنظر دارند، مسئله امنیت است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری ایسنا، بنا بر یک نظر سنجی صورت گرفته از 160 هزار دانشجو در سال 2012 میلادی مسئله امنیت شخصی در رتبه 5 اولویت‌های انتخاب دانشگاه قرار دارد، در حالی که در آمار مشابه سال گذشته مسئله امنیت شخصی در رتبه 13 از 17 مولفه این نظرسنجی قرار داشت.


این تغییر نگرش به خاطر افزایش جرم و جنایت‌های گسترده‌ای است که در سالیان گذشته در اقصی نقاط جهان صورت گرفته است و اغلب با انتقادات گسترده‌ای در سطح جهان نیز همراه بوده است.


همچنین در بررسی‌های بدست آمده استرالیا جرم‌خیزترین کشور در عرصه دانشگاهی معرفی شده است. دقیقا چند روز قبل بود که یکی از دانشجویان هندی در این کشور ناباورانه کشته شد و دادگاه قاتل را به حبس ابد محکوم کرد. در مقابل دانشگاه‌های بریتانیا همیشه به عنوان امن‌ترین مراکز دانشگاهی شناخته شده‌اند.


گفتنی است غیر از مسئله امنیت شخصی در اولویت‌های انتخاب دانشگاه‌ها، مسائلی از قبیل کیفیت آموزش، جنبه بین‌المللی و آینده شغلی در رتبه‌های اول تا سوم مولفه‌های انتخاب دانشگاه قرار دارد.


از جمله مواردی که باعث نگرانی امنیتی برای دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف می‌گردد می‌توان به نقض حقوق بشر، نداشتن آشنا در کشور بیگانه، نژاد پرستی، تبعیض جنسی، جنایت‌های خیابانی، حملات تروریستی و ضعف فرهنگی می‌توان اشاره کرد.

کلمات کلیدی:جرم‌خیزترین کشور، جرم‌خیزترین دانشگاه، مهاجرت تحصیلی دانشجویان، دانشگاههای استرالیا، ادامه تحصیل در استرالیا

آمار بازدید: 387 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image