ارتباط مستقیم با 30661 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه علمی‌کاربردی، کلید حلقه مفقوده بازار کار و دانشگاه است (17 مهر 91)

دانشگاه علمی‌کاربردی، کلید حلقه مفقوده بازار کار و دانشگاه است (17 مهر 91)

امام جمعه زنجان با اشاره به وجود حلقه مفقوده‌ بين بازار کار و دانشگاه‌ها، گفت: یافتن این حلقه مفقوده کار دانشگاه جامع علمی کاربردی است.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی در همایش بزرگ خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به علم و دانش و مبارزه با جهل اهمیت داده نشده است و کتاب‌های آسمانی موجود نیز از این نظر به هیچ وجه با قرآن قابل مقایسه نیست.



وي با بيان اينكه بزرگان دینی نیز علم را به‌ عنوان اساس و ضرورت در دو بخش روح و جسم معرفی می‎کنند، تاكيد كرد: ساخت وجودی انسان که از روح و روان و جسم متشکل شده است، برای ادامه حیات نیازهای ویژه‎ای دارد که اگر به نیازهای هر دو به صورت متعادل توجه شود، انسان متعالی می‌شود؛ ولی اگر به یکی از این دو توجه نشود، توازن به هم می‌خورد و عوارض متعددی در پی دارد.



خاتمي خاطرنشان کرد: همانطور كه فکر انسان نیازهایی دارد که علم، این نیازها را معرفی می‌کند و با تامین این نیازها بن‎بست را می‌شکند، در مورد جسم انسان نیز همین مورد صادق است و پییشرفت‌های متعدد دنیا همین مساله را تایید می‎‌کند.



وی اظهار کرد: پیشرفت علم در کشورهای جهان سوم تاریخ غمباری دارد، ولی برخی از این کشورها متوجه نقاط ضعف خود شده‌اند و درصدد رفع این نقاط ضعف هستند.



امام جمعه زنجان با بيان اينكه تامین نیازهای علمی و فنی، ضرورت وجود دانشگاه علمی کاربردي نشان مي‌دهد، تاکید کرد: هنوز تا رسیدن به هدف فاصله داریم و گویای این فاصله، تفاوت چشمگیر تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی با دیگر دانشگاه‌ها است.



وی تصریح کرد: آفت توسعه آموزش‎های علمی در جهان سوم تعریف غلط اشتغال است و راه حل این مشکل ایجاد تناسب بین ظرفیت‎های دانشگاه‌ها و نیاز جامعه، صنعت و بازارکار است.



خاتمي اعلام کرد: فکر تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار مبارک بود؛ ولی هنوز تمام آرمان‌های این دانشگاه برآورده نشده است و باید فارغ‌التحصیلان براساس نیاز صنعت در مدار چرخش حیات اقتصادی و فنی جامعه قرار گیرند.

کلمات کلیدی: دانشگاه علمی‌کاربردی، ارتباط بازار کار و دانشگاه، حلقه مفقوده‌ بين بازار کار و دانشگاه، بازارکار

آمار بازدید: 450 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image