ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور آخرین و جدیدترین اخبار کنکور 98 - اخبار جدید حذف کنکور

آخرین و جدیدترین اخبار کنکور 98 - اخبار جدید حذف کنکور

آخرین و جدیدترین اخبار کنکور 98 - اخبار جدید حذف کنکور و .... در این بخش ارائه شده است. برای کسب اطلاعات در زمینه اخبار جدید و به روز کنکور 98 ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست مدرسین کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید.

دانشگاه آزاد دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، براساس مصوبات شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری و براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته پذیرش دانشجو خواهد داشت. پذیرش دانشجو در این مرحله مطابق مصوبات شورای سنجش و پذیرش تنها در کد رشته محل‌هایی صورت می گیرد که ظرفیت آنها در مرحله قبلی پذیرش در سال تحصیلی جاری تکمیل نشده است.

اطلاعیه پذیرش دانشجو در نیمسال دوم تحصیلی مطابق زمان‌بندی اعلام‌ شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ۲۵ دی ماه منتشر خواهد شد.

زمان و چگونگی ثبت‌نام از داوطلبان مقاطع کارشناسی ناپیوسته ۱۴ بهمن و کاردانی پیوسته در ۲۷ دی ماه طی اطلاعیه های جداگانه منتشر خواهد شد.

کنکور سراسری ۹۸ برای رشته محل های پر متقاضی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان،  مجتبی شریعتی نیاسر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان  با بیان این که وضعیت غیرقابل قبول رشد کمی در حوزه آموزش عالی توجه همه مسئولان و دست اندرکاران را به خود معطوف داشته است، اظهار داشت: این رشد غیرمنطقی سبب شده که امروز در اکثر مناطق و شهرهای کوچک، مراکزی وابسته به وزارت علوم تشکیل شود و به ارائه خدمات با کیفیت بسیار پایین بپردازند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ مهار رشد کمی مراکز آموزش عالی به عنوان یک پروژه در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت که به رغم فشارهای بسیار زیاد، از توسعه بی رویه و رشد کمی غیرمنطقی مراکز آموزش عالی جلوگیری شد.

مطالعه مقاله مهمترین عوامل موفقیت در کنکور رتبه های برتر کنکور 97 از زبان خودشان هم مفید است.

۹۰ درصد صندلی‌های دانشگاه‌ها از بند کنکور رهایی یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول عمادی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش تقدیر از برگزیدگان و فعالان چهارمین جشنواره خوارزمی در بوشهر اظهار داشت: آموزش مهارتی از جنبه‌های بسیار مهم آموزش است و باید به سمت آموزش مهارتی پیش برویم.

وی اضافه کرد: اکنون در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم که تاکید شده باید از سمت آموزش نظری به سمت آموزش مهارتی برویم. این سند تاکید کرده که باید در شش ساحت به دانش‌آموزان مهارت‌آموزی شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: جنبه زیباشناسانه و جنبه فعالیت اجتماعی، جنبه زیستی و بدنی، جنبه علمی و فناورانه،‌ جنبه اخلاقی، اعتقادی و عبادی و جنبه حرفه‌ای و اقتصادی از این ساحت‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان در شش جهت آموزش نبینند و مهارتی کسب نکنند، آموزش ما خوب نبوده است و باید تعلیم و تربیت با تکیه بر این ساحت‌ها و با درنظر گرفتن جنبه‌های مختلف انجام شود.

عمادی با تاکید بر اینکه در مدارس باید مهارت‌های شش‌گانه آموزش داده شود خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان برای حضور در اجتماع و کار و فعالیت در جامعه آماده شوند و این بستگی به وضعیت آموزش‌ها و مهارت‌آموزی در مدارس دارد.

آغاز پذیرش دانشجوی بدون کنکور در دانشگاه پیام نور از ۲۹ دی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، امیرحسین بهروز درخصوص پذیرش رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای تمام دانشگاه ها و موسسات گفت: طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نحوه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی برای بهمن سال جاری و مهرماه سال ۹۸، درهفته پایانی دی ماه ۹۷ اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب  ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، مبنی بر ضرورت پذیرش حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در تمامی زیر نظام های آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی که در اطلاعیه سازمان سنجش ذکر شده، افزود: داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه پیام نور نیز می توانند از تاریخ ۲۹ دی لغایت ۶ بهمن ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دفترچه راهنما ضمن آگاهی از نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور همچنین به پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای مهرماه ۹۸ اشاره کرد و افزود: نحوه پذیرش دانشجوی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای مهر ماه ۹۸ نیز اواسط بهمن ماه ۹۷ توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد و داوطلبان از ۲۰ اسفند ۹۷ لغایت اواخر مرداد ۹۸ برای ثبت نام فرصت خواهند داشت.

برای دانلود رایگان تست های کنکور بر روی عبارت تست کنکور تمام رشته ها کلیک کنید.

حذف تکمیل ظرفیت از سال۹۸/ کنکور به رشته های پرمتقاضی محدود می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شریعتی نیاسر صبح امروز در نشست خبری با اشاره به حذف تکمیل ظرفیت گفت: از سال آینده مرحله تکمیل ظرفیت نداریم و دانشگاه ها تنها در دو مرحله بهمن و مهرماه دانشجو پذیرش خواهند کرد.

وی درباره بورس خارج کشور نیز گفت: بورس خارج از کشور ما صفر شده است چون دانشگاه های ما از توانمندی لازم برای تامین نیاز آموزش عالی برخوردار هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه به آیین نامه تحصیل همزمان دانشجویان نخبه اشاره کرد و گفت: این آیین نامه بازنگری و ابلاغ شده است، بر اساس آن دانشجویان واجد شرایط مقطع کارشناسی می توانند در دو رشته تحصیل کنند و در صورتی که در رشته کارشناسی ارشد پذیرفته شدند و رشته دوم شان هنوز به اتمام نرسیده بود می توانند تا دو ترم به صورت رایگان رشته دوم شان را همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و به پایان برسانند.

وی ادامه داد: همچنین آیین نامه استعداد درخشان نهایی و ابلاغ شده است که بر اساس آن دانشگاه های سطح یک و دو تا ۴۰درصد ظرفیت مستقیم پذیرش خود را می توانند به این دانشجویان اختصاص دهند و ما امیدواریم دانشگاه های ما به این سمت حرکت کرده و این ۴۰ درصد افزایش یابد و دانشگاه های مطرح ما تمام ظرفیت خود را مستقیم پذیرش کنند.

شریعتی نیاسر در ادامه به طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی اشاره کرد و گفت: طرح آمایش آموزش عالی در ستاد آمایش در دست بررسی است، این سند دارای چند محور مهم است که مهمترین آن ساماندهی موسسات آموزشی است و اگر امروز دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه  علامه طباطبایی جزو دانشگاه ها سطح یک ما هستند ناشی از اعمال چنین سندی است. این دانشگاه ها به تدریج با تجمیع موسسات کوچک تر به وجود آمده اند.

معاون آموزشی وزیر علوم  تاکید کرد: طرح ساماندهی آموزش عالی جهت توانمندسازی و ارتقای وضع موجود موسسات است و به هیچ وجه هدف این طرح جمع کردن یا انحلال موسسات نیست. هدف آن تنها ارتقای وضعیت موجود است و ما امیدواریم تا پایان سال در خصوص ساماندهی موسسات به جمع بندی برسیم.

وی به انتخابات الکترونیکی اعضای کارگروه های تخصصی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵ کارگروه تخصصی داریم که نظام برنامه ریزی درسی دانشگاه های ما را زیر نظر داشتند و آنها را بررسی می کردند. به جز اینکه اختیار برنامه ریزی را واگذار کردیم کار دیگری که صورت دادیم این بود که کارگروه تخصصی بخش گسترش و برنامه ریزی را متمرکز کردیم و یک واحد تخصصی ایجاد کردیم. اکنون ۷۰۰ نفر از اساتید دانشگاه ها در رشته های مختلف در این کارگروه ها فعال هستند.

وی افزود: در دوره جدید انتخاب این افراد به صورت الکترونیکی و مجازی خواهد بود و در حال حاضر بالغ بر دو هزار نفر اساتید به این سامانه مراجعه کردند و ما امیدواریم نتایج آن را بتوانیم تا پایان سال اعلام کنیم.

تصمیمات جدید درباره کنکور/ خروج ۸۵درصد رشته ها از فرایند کنکور

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت: در بحث کنکور و قانون سنجش و پذیرش که در سال ۹۲ تصویب شد بحث بود که برای اینکه بار روانی کنکور کاهش پیدا کند دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شود. کلیات نحوه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در جلسه پیش مصوب شد و در این جلسه شیوه نامه اجرایی آن تصویب شد که بر اساس آن پذیرش دانشجو در ۸۵ درصد از رشته / محل ها صرفا با استفاده از سوابق تحصیلی صورت بگیرد.

وی افزود: در واقع ۸۵ درصد رشته ها از فرآیند کنکور بیرون می آیند و از سوی داوطلبان انتخاب رشته صورت نمی گیرد.

ساداتی نژاد یادآور شد: فرآیند به این گونه است که دانشگاه ها این رشته ها را اعلام می کنند، متقاضی در آنجا درخواست می دهد و بر اساس سوابق تحصیلی که معدل کتبی دیپلم دانش آموزان است و وزارت آموزش و پرورش آن را تایید کرده است، دانشگاه ها آنها را سورت (مرتب) می کنند و بر اساس ظرفیتی که وزارت علوم آن را تایید کرده است، دانشجو پذیرش می شوند.

وی گفت: این موضوع از نیمسال دوم امسال یعنی بهمن ۹۷ آغاز می شود. دانشگاه ها ظرفیت خود را به زودی اعلام می کنند و این موضوع عملیاتی می شود. برای مهر ۹۸ نیز همین فرآیند اجرایی می شود و ۸۵ درصد رشته ها بدون ثبت نام در کنکور پذیرش می شوند.

مطالعه نمائید:
توصیه های مهم برای کنکوری ها برای موفقیت در کنکور

حذف کامل کنکور،شاید تا سه سال آینده

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: قائل به این هستیم که کنکور به صورت متمرکز در همه سطوح حذف شود، اما این موضوع به صورت زودهنگام قابل تحقق نیست و شاید تا سه سال آینده به طول انجامد.

به گزارش ایسنا ، مجتبی شریعتی نیاسر امروز(چهارشنبه) در نشست شورای معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان، از برگزاری کنکور ۹۸ صرفاً برای رشته محل‌های پرمتقاضی خبر داد و اظهار کرد: وضعیت غیرقابل قبول رشد کمی در حوزه آموزش عالی توجه همه مسئولان و دست اندرکاران را به خود معطوف داشته است. این رشد غیرمنطقی سبب شده که امروز در اکثر مناطق و شهرهای کوچک، مراکزی وابسته به وزارت علوم تشکیل شود و به ارائه خدمات با کیفیت بسیار پایین بپردازند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ مهار رشد کمی مراکز آموزش عالی به عنوان یک پروژه در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت که به رغم فشارهای بسیار زیاد، از توسعه بی‌رویه و رشد کمی غیرمنطقی مراکز آموزش عالی جلوگیری شد.

شریعتی نیاسر کیفی سازی را گام بعدی در جهت ارتقاء آموزش عالی کشور عنوان کرد و ادامه داد: سه شعار محوری کنترل کمی، ارتقا کیفی و اقتدار و هماهنگی، از جمله برنامه‌های این وزارتخانه از ابتدا بوده که موضوع رشد کمی تاحد بسیار زیادی مهار شد، اما در ارتقاء کیفی نیاز به فعالیت‌های فراوان داریم.

پذیرش دانشجو بدون کنکور بر اساس مصوبه جدید وزارت علوم

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور از بهمن‌ماه سال جاری (نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۸) بسیاری از افرادی که امکان شرکت در کنکور را ندارند می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف کشور و در رشته‌های موجود آن‌ها ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موسسه آموزش عالی کوشیار، در این رابطه عبدالرسول عمادی» رییس سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفته است: این قانون در پی مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با پذیرش رشته‌های دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری شکل گرفته است.

قانونی برای متقاضیان تحصیلات دانشگاهی

به گفته عمادی و بنا به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، می‌بایست حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی زیر نظام‌های آموزش عالی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام ‌شود.

بر اساس این ابلاغیه و با توجه به مصوبات فوق، پذیرش رشته محل‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و مستقل از کنکور انجام می‌شود و آزمون سراسر برای مابقی رشته محل‌هایی که پذیرش آن‌ها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است برگزار می‌شود؛ بنابراین از سال ۱۳۹۸ و بعدازآن پذیرش صرفا سوابق تحصیلی با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مستقیم توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هست.

مطالعه مقاله
20 نکته کلیدی برای موفقیت 100 درصد در کنکور سراسری و آزاد هم مفید است.

اعلام رشته‌های خارج از فرآیند کنکور ۹۸ تا پایان دی

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه به‌ جز رشته های پر متقاضی، پذیرش در سایر رشته محل ها از فرآیند کنکور خارج می‌شود، گفت: اسامی کد رشته محل‌هایی که برای سال ۹۸ نیاز به کنکور ندارند تا دو هفته آینده(پایان دی‌ماه) اعلام خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر امروز در نشست خبری به جزئیات حذف کنکور اشاره کرد و گفت: حذف تدریجی کنکور از سال ۹۲ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی آغاز شد و در مصوبه حذف کنکور نیز تاکید شده بود که ۸۵ درصد پذیرش دانشجو ظرف ۵ سال باید از طریق بررسی سوابق تحصیلی صورت بگیرد، بر این اساس از سال گذشته بالغ بر ۸۵ درصد پذیرش را با احتساب دوره های مهارتی انجام می‌دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اتفاقی که در کنکور ۹۸ خواهد افتاد این است که عملا برنامه زمانبندی به گونه ای پیش بینی شده که رشته های واجد شرایط برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی، از فرآیند کنکور خارج می‌شوند و صرفا برای رشته‌های پر متقاضی کنکور برگزار می‌شود.

نحوه «ترمیم سوابق تحصیلی» برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاه

عباس سلطانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه شورای  سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر ورود به ۸۵ درصد کد رشته محل‌های دانشگاهی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری و شرایط ترمیم سوابق تحصیلی اظهار کرد: هنوز صورت جلسه رسمی این مصوبه به دست ما نرسیده است؛ اما ترمیم معدل یکی از بخشنامه‌های آموزش و پرورش است که در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

وی افزود: کلیه دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند ترمیم نمرات را در صورت تمایل انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد گفت: به این ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود که دیپلمشان را آنجا گرفته‌اند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند.

سلطانیان ادامه داد: بنابراین دانش آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست ترمیم نمره بدهد.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک مرتبه از این امکان استفاده کند تاکید کرد: نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد.

امتحانات نهایی؛ ملاک پذیرش بدون کنکور/ شرایط پذیرش بدون کنکور در نیم‌ترم بهمن

ئیس مرکزسنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پذیرش بدون کنکور دانشجو در ۸۵ درصد کدرشته‌ محل‌های دانشگاهی گفت: ملاک و مبنای سوابق تحصیلی، امتحانات پایه نهایی دوازدهم است که معدل آن به دانشگاه‌های مجری پذیرش بدون آزمون اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول عمادی در پاسخ به اینکه چرا اعمال سوابق تحصیلی کنکور با تاخیر انجام می‌شود؟ گفت: قرار بود بر مبنای قانون مصوب سال ۱۳۹۲ سنجش و پذیرش دانشجو،  طی پنج سال و از ابتدای امسال درصد پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی مشخص شود و در نهایت بعد از پنج سال حداقل به ۸۵ درصد برسد. در واقع این روند می‌تواند ادامه یابد و به ۱۰۰ در صد هم برسد و در نهایت به حذف کامل کنکور بیانجامد.

وی افزود: بنده هم موافقم که این کار دارد با تاخیر صورت می‌گیرد و باید از سال‌های اول یعنی ۹۲ و ۹۳ و بتدریج شروع می‌شد؛ اما تصمیمی بود که آن شورا گرفت و ملاک عمل است. اگر این حذف کنکور از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی سالانه و بتدریج رخ می‌داد و فرایند بدون آزمون ورود به دانشگاه‌، از فرایند کنکور سراسری جدا می‌شد هم یک فرهنگ سازی صورت می‌گرفت و هم از بار اضطراب خانواده‌ها کاسته می‌شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش  و پرورش با بیان اینکه به هر صورت این تاخیر بر اساس تشخیص آن شورا اتفاق افتاده است اظهار کرد: اما اکنون هم که این اتفاق رخ داده اقدام مبارک و ارزشمندی است و خوشبختانه بیش از ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاهی مان از کنکور آزاد شده و اگر ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای را هم اضافه کنیم شاید از ۹۰ درصد هم بالاتر برود. بنابراین درصد اندکی برای رقابت کنکوری باقی می‌ماند که مربوط به چند رشته خاص چون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.

عمادی ادامه داد: البته اگر سطح رقابت پایین بیاید در این رشته‌ها هم می‌توان بدون کنکور دانشجو جذب کرد. مبنای بدون آزمون شدن رشته محل‌ها این است که هر رشته محلی اگر تعداد داوطلبانش از  چهار برابر ظرفیت کمتر شود، یک رشته بدون آزمون می‌شود و در دانشگاه‌های دولتی هم به تشخیص شورا  هفت برابر است. بنابراین اگر متقاضیان  ۱۵ درصد رشته‌های باقی مانده کاهش یابد و یا افزایش ظرفیت ایجاد شود، پذیرش در این رشته‌ها هم بدون آزمون شده و بطور کلی کنکور حذف می‌شود.

جزئیاتی از « ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها» اعلام شد

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه شورای سنجش مبنی بر ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توییت دو شب گذشته وزیر آموزش و پرورش مبنی بر «خداحافظی با کنکور» و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر «ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها» اظهار کرد: پنج سال از اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو می گذرد و در این قانون تاکید شده بود که از سال ۹۷ باید ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بدون کنکور پر شود.

وی افزود: امسال اولین سالی است که قبل از ثبت نام کنکور سراسری، ظرفیت این ۸۵ درصد رشته‌های آزاد از کنکور اطلاع‌رسانی می‌شود و بدون آن که داوطلبان نیاز به شرکت در کنکور داشته باشند مسقیم به دانشگاه‌های محل اجرای رشته‌های مورد نظر مراجعه می‌کنند و در وب سایت دانشگاه ثبت نام اولیه خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان سنجش فرایند کار را به زودی اعلام خواهد کرد و همه دانشگاه‌هایی که ظرفیت آزاد از کنکور دارند اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی مشمول این مصوبه خواهند بود.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سوابق تحصیلی دانش آموزان ملاک عمل است گفت: داوطلبان مدارک خود را پس از ثبت نام به دانشگاه ارائه می‌کنند و در نهایت دانشگاه پس از بررسی مدارک اعلام پذیرش خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این قانون تنها برای داوطلبان نظام جدید اجرا می شود؟ گفت: پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌ها ربطی به نظام قدیم یا جدید بودن ندارد.

وی درباره زمان اعلام شرایط دانشگاهای آزاد از کنکور اظهار کرد: شیوه نامه مربوط به تصویب رسیده و باید از سوی دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش یعنی سازمان سنجش اعلام شود.



چگونه به موفقیت در کنکور دست پیدا کنیم؟

جزئیات پذیرش داوطلبان کنکور دکتری 98 اعلام شد

 جزئیات پذیرش داوطلبان کنکور دکتری 98 اعلام شد و بر این اساس دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه  علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph.D) و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه‌نامه‌ اجرایی آزمون انجام می‌شود.

براساس این گزارش، مرحله اول پذیرش دانشجویان دکتری، آزمون متمرکز است که توسط سازمان انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌‌ای شامل نمرات خام، تراز، نمره کل و... در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته»، براساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و براساس کدرشته محل‌های انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی ( آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب در رشته‌ محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.


آمار بازدید: 546 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image