ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید مدارس و دبیرستانها

اخبار جدید مدارس و دبیرستانها

آغاز آموزش اعضای بیسواد خانواده دانش‌آموزان از مهر


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اجرای گسترده طرح آموزش اعضای بیسواد خانواده دانش‌آموزان در سال جاری گفت: فهرست و مشخصات کامل افراد بیسوادی که در خانواده دانش‌آموز وجود دارند استخراج و به مدیر مدرسه ابلاغ شده است. وی موظف است این افراد را از ابتدای امسال به فعالیت‌های سوادآموزی دعوت کند.

مهندس علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه شناسایی، اولین مرحله برای برنامه‌ریزی آموزش چه در خردسالان و چه بزرگسالان است، اظهار کرد: متاسفانه از گذشته نظام آماری یکپارچه‌ای در رابطه با وضعیت سوادآموزی بزرگسالان وجود نداشته است و به همین خاطر برای شناسایی بیسوادان با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی افزود: اکنون طرح آموزش چهره به چهره و با روش شناسایی خانه به خانه در حال انجام است. بر این اساس سعی می‌کنیم مسئولیت آموزش هر عضو شناسایی شده از جامعه هدف را به نزدیک‌ترین فرد به لحاظ شخصیتی، عاطفی و ارتباطی با فرد محول کنیم. زیرا معتقدیم آموزش پایه‌دار درسایه رابطه دوستانه، حسنه و توام با انگیزه در هر دو طرف آموزش دهنده و آموزش گیرنده شکل می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح خانه خانه طی سه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: حدود سال‌های 89 و 90، شش تا هفت درصد فعالیت‌های سوادآموزی از طریق آموزش فرد به فرد صورت می‌گرفت، اما در سال 93 نزدیک به 92 درصد فعالیت‌های ما اینگونه انجام می‌شود.

باقرزاده با اشاره به اجرای گسترده طرح آموزش اعضای بیسواد خانواده دانش‌آموزان در سال جاری گفت: فهرست و مشخصات کامل افراد بیسوادی که در خانواده دانش‌آموز وجود دارند استخراج و به مدیر مدرسه ابلاغ شده است. وی موظف است این افراد را از ابتدای امسال به فعالیت‌های سوادآموزی دعوت کرده و امر آموزش را از طریق معلمان، اعضای باسواد خانواده، خود دانش‌آموزان و یا موسسات طرف قرارداد دنبال کند.

وی افزود: گروه مخاطب ما افراد 10 سال سن به بالا هستند. آموزش و پرورش در تلاش است تا کودکان زیر 10 سال جامانده از تحصیل را نیز تحت پوشش قرار دهد تا دیگر بیسواد تولید نشود.
-------------------------------------------------



برگزاری المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای فرصتی برای استعدادیابی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای از 26 مهرماه کلید خواهد خورد، گفت: 4 هزار مدرسه در شهر تهران 4 هزار باشگاه ورزشی هستند که فرصت بی‌نظیری در امر استعدادیابی ورزشی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، اسفندیار چهاربند در جلسه شورای حمایتی المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای شهر تهران با بیان اینکه المپیادهای درون‌مدرسه‌ای می‌توانند آرمان‌های انقلاب اسلامی را در قالب برنامه‌های فرهنگی اجتماعی محقق کنند، گفت: این المپیادها در 4 هزار مدرسه در تهران از 26 مهرماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: این برنامه می‌تواند در ایجاد نشاط و جذب دانش‌آموزان به مدرسه و تحقق اهداف فرهنگی آموزش و پرورش نقش داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه این 4 هزار مدرسه به‌طور موثری شبکه‌ای از سنگرها هستند که دانش‌آموزان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کنند، گفت: هر چقدر بتوانیم این سنگرها را پویاتر کنیم در تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی گام برداشته‌ایم.

چهاربند ادامه داد: امام خمینی (ره) مدارس را سنگر انقلاب اسلامی می‌دانستند. علت استفاده از این واژه این بود که در مدارس می‌توان کارهای فرهنگی قابل توجهی انجام و به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حجمه‌های دشمن پرداخت.

وی اظهارکرد: آموزش و پرورش با این حرکت به دنبال مشارکت ملی است. پس باید به المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای به عنوان یک فرصت نگاه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه 4 هزار مدرسه در سطح تهران 4 هزار باشگاه ورزشی هستند که در امر استعدادیابی ورزشی در راستای اجرای المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای نقش بی‌نظیری ایفا خواهند کرد، گفت: گام اول ورزش قهرمانی که شناسایی استعدادهاست، می‌توانند در قالب برگزاری این المپیادها به‌ طور نظام‌مند و موثری شکل بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: معکوس نمودن هرم توجه ویژه رویدادهای ورزشی به سمت دانش‌آموزان، توجه ورزش همگانی و عمومیت‌بخشی ورزش کشور، راه‌اندازی نهضت داوطلبی، توسعه مشارکت اولیاء، فرهنگیان، دانش‌آموزان و سازمان‌ها و برگزاری ساده، بی‌آلایش به دور از تجملات و بسیار کم‌هزینه‌ این برنامه از جمله رویکردهای آموزش و پرورش در این خصوص است.

چهاربند با بیان اینکه آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف در تهران هستیم تا بتوانیم این طرح را با قوت پیش ببریم ابراز امیدواری کرد که نسل حاضر در معرض این طرح بتواند نسلی شاداب، متخلق و با نشاط باشد.
------------------------------------------------------

تمرین قانون‌مداری و مدیریت در المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای 26 مهرماه با حضور حداقل 3 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور برگزار خواهد شد، گفت: این فرصت برای دانش‌آموز ایجاد می‌شود که قانون‌مداری، کار گروهی، احترام به بزرگتر، فعالیت‌های فرهنگی، مدیریت و استعدادیابی را تمرین کند.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، حسین بابویی در جلسه شورای حمایتی المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای شهر تهران با اشاره به ساحت‌های شش گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: از جمله این ساحت‌ها، ساحت تربیت زیستی و بدنی است که باید کمک کنیم در راستای تحقق این ساحت، دانش‌آموزان تربیت شده و پس از طی مراحل آموزشی در 12 پایه به قله حیات طیبه برسند که هدف غایی سند تحول بنیادین است.

وی افزود: در این راستا دانش‌آموز باید سالم، شاداب، قانون‌مند و غیره باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف مورد اشاره در سند تحول بنیادین مدلی را تحت عنوان المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای طراحی کرده‌ایم، اظهارکرد: این طرح یک مدل تربیتی با ابزار ورزش و فعالیت‌های بدنی است.

وی افزود: باید این فرصت برای دانش‌آموز ایجاد شود که قانون‌مداری، کارگروهی، احترام به بزرگتر، فعالیت‌های فرهنگی، مدیریت و استعدادیابی را تمرین کنند.

بابویی با اشاره به اینکه المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای عبارت است از برگزاری بازی‌ها و مسابقات مختلف ورزشی در یک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علائق دانش‌آموزان و امکانات مدرسه ویژگی‌ها، شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت‌های خاص به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، گفت: دانش‌آموزان ما آینده‌سازان فردا هستند و تمام دستگاه‌ها تلاش خود را برای موفقیت دانش‌آموزان معطوف کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران افزود: افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای 26 مهرماه با حضور حداقل 3 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور برگزار خواهد شد. ما نیز تلاش می‌کنیم بیشترین پوشش را در شهر تهران داشته باشیم.
------------------------------------------------

سنجش بهداشت روان دبیرستانی‌ها در آبان و آذرماه

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که آزمون‌های چندگانه برای سنجش بهداشت روان، علاقه‌سنجی، هدایت شغلی و... در مدارس متوسطه کشور در آبان و آذرماه برگزار می‌شود، گفت: نتایج این آزمون‌ها در پرونده الکترونیکی مشاوره‌ای دانش‌آموزان لحاظ و نتایج به مراجع ذی‌ربط گزارش می‌شود.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالقاسم عیسی‌مراد در نشست خبری که به منظور تبیین برنامه‌های هفته بهداشت روان ترتیب داده شده بود با بیان اینکه بهداشت و روان از مولفه‌های عمیق در فرهنگ‌های مختلف از جمله فرهنگ غنی بومی و اسلامی ماست، اظهارکرد: با توجه به مولفه‌های بین‌المللی، بهداشت در جهت ارتقای وضعیت انسان‌ها در زندگی روزمره‌شان مهم است و افراد باید بتوانند به بهداشت در بعد جسمانی و روانی آن توجه کنند.

وی افزود: باید برای به حداقل‌رساندن آسیب‌ها و مشکلات ابتدا ماهیت سلامت روان را به خوبی شناخت و سپس آسیب‌های آن را مورد توجه قرار داد. باید ببینیم چگونه می‌توانیم سطح زندگی انسان‌ها را ارتقاء ببخشیم و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 12.5 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که توجه به ابعاد مختلف سلامت آنها از جمله بهداشت روان حائز اهمیت بالاست، گفت: در نظام تعلیم و تربیت نیز مولفه‌های بسیاری در راستای پیشگیری و ارتقای کیفی زندگی دانش‌آموزان مورد اشاره قرار گرفته است. در اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش نیز که متولی مساعدت و یاری رسانی به دانش‌آموزان است، تلاش‌ها و فعالیت‌هایی انجام می‌شود تا آنها بتوانند به زندگی خود معنا ببخشند.

عیسی‌مراد در ادامه با اشاره به فعالیت 32 مرکز روانشناختی مشاوره‌ای استانی، 200 مرکز مشاوره‌ای در سطح کشور و بیش از 718 هسته مشاوره‌ای اظهارکرد: بیش از 18 هزار مشاور در این مراکز و مدارس مشغول امر مشاوره سازشی، انطباقی، تحصیلی و شغلی به دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مهم وزیر آموزش و پرورش مدرسه‌محوری است و ما در راستای تحقق مدرسه‌محوری سعی می‌کنیم امر توانمندسازی مشاوران، دانش‌آموزان و کارکنان مدارس را ارتقاء بدهیم. در همین راستا فعالیت‌هایی در راستای توانمندسازی مشاوران در سطح کشور از سال 93 آغاز شده و با قوت ادامه دارد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: آزمون‌هایی را برای مشاوران خود برگزار کرده و آنها را تحت دوره‌های آموزشی 5 ساله قرار می‌دهیم تا بتوانند برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که ممکن است درون یا برون‌سازمانی باشد توانمند شوند.

عیسی‌مراد افزود: حوزه مشاوره یک حوزه کاملا تخصصی است و برای آنکه بتوانیم از همه مشاوران خود نهایت استفاده را داشته باشیم، کمیته‌هایی با عناونین مختلف چون بهداشت و روان، آسیب‌های اجتماعی، هدایت تحصیلی و... تشکیل دادیم که در این کمیته‌ها از حضور مشاوران دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری استفاده می‌کنیم تا بتوانند سایر مشاوران که سطوح پایین‌تری دارند را ارتقا دهند.

وی در ادامه به کمبود مشاور در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: براساس استانداردهای بین‌المللی باید برای هر شش دانش‌آموز یک ساعت خدمات مشاوره‌ای در هر هفته ارائه شود این در حالی است که این آمار در ایران یک ساعت مشاوره به ازای هر 15 دانش‌آموز است که این شاخص باید در آینده ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به مشکلاتی که اکنون در جذب نیرو وجود دارد، ارائه خدمات مشاوره‌ای در مقطع متوسطه اتفاق می‌افتد، البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این اختیار به ما داده شده است که نظام جامع راهنمایی و مشاوره را تعریف کرده و بتوانیم در سال‌های آتی خدمات مشاوره‌ای را در همه مقاطع و پایه‌های تحصیلی ارائه دهیم. چراکه اکنون بخشی از دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی ما از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

عیسی‌مراد از تهیه و تدوین نظام جامع راهنمایی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تهیه این نظام‌نامه با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم پایلوت آن را در سال 93 به اجرا در بیاوریم.

وی ادامه داد: در قالب برگزاری آزمون‌های روانشناختی وضعیت روانی اجتماعی دانش‌آموزان را رصد کرده و از استعدادها و توانمندی‌های آنها آگاه می‌شویم. البته در حال حاضر آزمون‌های ما دچار ایراداتی است که درصدد رفع آن هستیم. امسال نیز همانند سال‌های قبل آزمون‌هایی برگزار و نتایج به مسئولان ذی‌ربط ارسال می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری این آزمون‌های چندگانه از جمله سنجش بهداشت و روان، علاقه‌مندی‌ها، استعدادها و توانمندی دانش‌آموزان در مدارس متوسطه در آبان‌ماه و آذرماه برگزار می‌شود، گفت: نتایج در پرونده الکترونیکی مشاوره‌ای دانش‌آموزان ثبت خواهد شد.

به گفته عیسی‌مراد اکنون بیش از 70 آسیب اجتماعی، فرهنگی، روانی شناسایی شده و بیش از 25 درصد از افراد جامعه گرفتار اختلالات روانی، اجتماعی هستند، اما نمی‌توان آمار دقیقی درخصوص اطلاع دانش‌آموزان به اختلالات روانی ارائه کرد.

آمار بازدید: 276 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image