ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید وامهای دانشجویی

اخبار جدید وامهای دانشجویی

وام‌های دانشجویی انگلیس هم پاسخگوی نیازهای اولیه دانشجویان نیستند


با توجه به هزینه‌های بالای زندگی و اسکان در انگلیس، وام‌های دانشجویی پاسخگوی نیازهای دانشجویان در این کشور نیستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هزینه‌های بالای زندگی دانشجویی در انگلیس حتی با حداکثر میزان وام‌های دانشجویی نیز قابل جبران نیست و برخلاف وام‌های شهریه‌ای، وام‌هایی که برای سایر هزینه‌های دانشجویی به جز شهریه ارائه می‌شوند متناسب با نیازهای زندگی دانشجویی نیستند و به جای اینکه با هزینه‌ها هماهنگ شوند بر اساس درآمد خانواده‌های این دانشجویان تنظیم شده‌اند.

بنابر اعلام مؤسسه‌ خیریه «مانی چریتی»، خانواده‌هایی که درآمد کمی دارند و کمک بسیاری از این مؤسسه را دریافت می‌کنند همچنان نیازمند حمایت‌های بیشتری برای هزینه‌های تحصیل فرزندانشان در دانشگاه‌های انگلیس هستند. بنابر این گزارش، حتی دانشجویان خانواده‌های کم‌درآمد که ظاهرا بالاترین میزان این وام‌ها را دریافت می‌کنند همچنان در تامین هزینه‌های خود با کمبودهای مالی مواجه هستند و این وام‌ها، کفاف مخارج سنگین زندگی دانشجویی را نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، در لندن تنها 58 درصد از دانشگاه‌ها، خوابگاه‌هایی را با قیمت پایین در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که البته این دانشجویان حتما باید انگلیسی‌الاصل باشند. این امکان برای دانشجویان اسکاتلندی تنها 21 درصد است و بیش از 25 درصد دانشگاه‌ها هیچ‌گونه کمکی در خصوص سکونت دانشجویان ارائه نمی‌کنند.

بسیاری از دانشجویان با توجه به این هزینه‌ها بیش از نیمی از وام‌های خود را برای سکونتشان هزینه می‌کنند و این موضوع موجب وابستگی مالی آنها به والدین و یا انجام کارهای نیمه وقت یا پاره‌وقت دانشجویان برای تامین بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان می‌شود. این مؤسسه خیریه برای کاهش این فشارها بر دانشجویان انگلیسی خواستار کمک‌های ماهانه به جای کمک‌های ترمی برای تامین هزینه‌های اسکان شده‌اند.

---------------------------------------------------------



مهلت ثبت‌نام وام دانشجویی 4 ماهه شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پیش بینی پرداخت 120 میلیارد تومان وام شهریه و تحصیلی در نیمسال اول امسال خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا ، ناصر مطیعی با اشاره به مجموع وام های پرداخت شده در سال تحصیلی 93-92 گفت: در سال تحصیلی گذشته 267 میلیارد تومان در قالب انواع وام ها به دانشجویان پرداخت شد. امسال نیز در نیمسال اول فقط در دو وام شهریه و تحصیلی 120 میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم تا پرداخت کنیم .

وی ادامه داد: حدود 45 میلیارد تومان هم برای سایر وام های ضروری پیش بینی کرده ایم تا سقف مجموع وام ها امسال نیز در حد سقف وام های 93-92 حفظ شود .

مطیعی همچنین اعلام کرد: امسال دامنه ثبت وام های دانشجویی را به لحاظ زمان، در سیستم فاز 2 و پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از 40 روز به چهار ماه افزایش داده‌ایم تا دانشجویان با فراغت بیشتر تقاضاهای خود را ثبت کنند.

آمار بازدید: 297 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image