ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ضرر 800 میلیاردی دانشگاه آزاد به خاطر توقف دوساله پروژه های عمرانی

ضرر 800 میلیاردی دانشگاه آزاد به خاطر توقف دوساله پروژه های عمرانی

معاون عمرانی دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته از پروژه های عمرانی بیش از 140 واحد دانشگاهی بازدید و راهکارهایی برای حل مشکلات آنها ارائه داده است، گفت: ساخت و تجهیز آزمایشگاه ها، ساختمان های آموزشی، کتابخانه ها یکی از الزامات ارتقای کیفی دانشگاه هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، محسن هاشمی با اشاره به شرایط دانشگاه آزاداسلامی در دو سه سال گذشته، گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی دانشگاه آزاداسلامی در دو سه سال گذشته به خاطر شرایط مدیریتی و همچنین تورم ناشی از افزایش نرخ ارز و هدفمندی یارانه ها با رکود مواجه شد.

وی با بیان اینکه در بخش ساخت و ساز تورم از مرز 80 درصد هم گذشت، افزود: روش های نادرست مدیریت سابق دانشگاه و شعارهای بی منطقی مانند عدم افزایش شهریه ها و یا افزایش 3 درصدی شهریه باعث شد تا نقدینگی دانشگاه به شدت دچار مشکل و بسیاری از پروژه های عمرانی متوقف شود.

وی با اشاره به حدود یک میلیون و 600 هزار مترمربع پروژه در دست احداث دانشگاه، خاطر نشان کرد: متوقف شدن پروژه برای دو سال باعث شد تا پیمانکاران در حال حاضر خواستار تعدیل ناشی از هدفمندی یارانه ها و افزایش 40 درصدی تورم شوند، به بیان دیگر اگر پروژه ها در همان موقع انجام و به اتمام می رسید با ضرر 800 میلیارد تومانی روبرو نمی شد.

هاشمی با اشاره به عملکرد یک ساله معاونت عمرانی در دانشگاه آزاداسلامی گفت: در طول یک سال اخیر سعی کردیم از بیشتر پروژه های عمرانی دانشگاه آزاداسلامی بازدید و در چارچوب سیاست های دانشگاه برای آنها راه حال های بنیادی پیدا کنیم تا قیمت ساخت و ساز بیشتر نشده است پروژه ها به اتمام برسند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاداسلامی خاطر نشان کرد: افرادی که افزایش نرخ شهریه ها را صحیح نمی دانند باید بدانند که دانشگاه آزاداسلامی هیچ گاه از بودجه دولتی و درآمدهای نفتی استفاده نکرده و تنها درآمدش شهریه دانشجویان است به همین خاطر برای بالابردن کیفیت آموزشی خود ناچار است از کمک دانشجویان استفاده کند.

وی ساخت و تجهیز آزمایشگاه ها، ساختمان های آموزشی، کتابخانه ها و ... را باعث افزایش کیفی دانشگاه دانست.

هاشمی درباره فعالیت های یکساله خود در معاونت عمرانی گفت: در طول یک سال اخیر از 140 واحد دانشگاهی بازدید به عمل آوردیم و از نزدیک در جریان روند مشکلات پروژه ها قرار گرفتیم و برای زمانبندی برای اتمام و تحویل پروژه ها نیز طراحی کرده ایم.

آمار بازدید: 224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image