ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اسلامی‌شدن دانشگاه ها باید در مباحث دانشگاهی پیگیری شود

اسلامی‌شدن دانشگاه ها باید در مباحث دانشگاهی پیگیری شود

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان با اشاره به اینکه اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها در مباحث دانشگاهی باید پیگیری شود، گفت: این امر در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.


حجت‌الاسلام مهدی مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اشاره به این‌که دو نظریه توحیدی و طاغوتی در مباحث علمی وجود دارد، ادامه داد: در حوزه آموزشی، متون تدریسی در رشته‌های علوم‌ پایه، مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و هنر باید بر مبنای چارچوب نظریه توحیدی تدوین شود؛ چراکه در مقابل آن نظریه طاغوت قرار دارد.

حجت‌الاسلام مستأجران ادامه داد: نظریه طاغوتی راه‌های مختلفی را برای حضور خود در دانشگاه‌ها دارد و این در حالی ‌است که نظریه توحیدی تنها یک راه و نگاه دارد و آن این است که همه از ناحیه خدا آمده‌ایم و به‌سوی او می‌رویم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های لرستان در رابطه با وظیفه بخش پژوهش در رسیدن به دانشگاه‌ اسلامی، عنوان کرد: این بخش باید سعی کند که پایان‌نامه‌ها و تحقیقات محققان برپایه نظریه توحیدی که در راستای تولید علم است باشد و آن را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان این‌که دانشجویان آینده‌سازان نظریه توحیدی در دانشگاه‌ها هستند، بیان کرد: تربیت در دانشگاه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که دانشجویان و استادان صرفاً به‌خاطر گام برداشتن در مسیر حضرت حق وارد دانشگاه شوند، نه منفعت شخصی خود و دیگران.

مستأجران با اشاره به این‌که هدف از آفرینش جهان و مخلوقات این است که به حد تکامل خود برسند، عنوان کرد: ویژگی‌ها و صفات باعظمت خداوند در وجود انسان به‌صورت بالقوه نهفته هستند و دانشجویان و استادان باید در راه بالفعل کردن این ویژگی‌ها تلاش کنند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان لرستان نظام سرمایه‌داری را نماد فرهنگ طاغوت دانست و ادامه داد: یکی از مسائلی که در حوزه فرهنگ باید رعایت شود، رابطه زن و مرد است که باید در چارچوب نظام توحیدی باشد. در مواقعی زن و شوهر در کنار یکدیگر می‌نشینند و درس می‌خوانند که آن اشکال ندارد و یا برای پیشبرد علم لازم است که دختر و پسر در کنار یکدیگر قرار بگیرند که در این زمان با رعایت تمام شئونات اسلامی این امر نیز مشکلی را ایجاد نمی‌کند، ولی در یک جای دیگر تفکیک جنسیتی لازم است، پس این امر بستگی به موقعیت زمانی و مکانی دارد.

وی با اشاره به این‌که در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کارهای خوبی در دانشگاه‌ها انجام شده است، گفت: در بخش آموزشی سعی شده است با صحبت‌هایی که با مراکز مختلف سطح کشور شده است، متون را به سمت اسلامی شدن پیش برده و در آن‌ها مبانی نظریه توحیدی را اعمال کنند.

مستأجران با بیان اینکه علم باید در خدمت خلق پروردگار باشد، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به پژوهش‌هایی که در چارچوب نظریه توحید بوده و مورد تأیید شورای فرهنگی باشد بها دهد، همچنین در بخش فرهنگ کارهای زیادی مانند، نهاد رسمی شورای فرهنگی، آیین‌نامه‌های دانشگاه‌ها و تأسیس دانشگاه‌های مرتبط با فرهنگ مانند دانشگاه دارالحدیث را داشته‌ایم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های لرستان نگاه ناباورانه به فرهنگ بومی اسلامی ایرانی را مهم‌ترین مانع بر سر راه اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: متأسفانه هنوز آن نگاهی که فرهنگ ایرانی- اسلامی می‌تواند پیشتاز فرهنگ مدرن باشد در جامعه نهادینه نشده است و تا زمانی‌که استاد، دانشجو و پژوهشگر به این نگاه اعتقاد پیدا نکنند که اسلام می‌تواند انسان را از تمام نیازهای دنیوی و اخروی بی‌نیاز و او را از فرهنگ طاغوت نجات دهد، این مشکل پابرجاست.

آمار بازدید: 252 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image