ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کرسی‌های آزاد اندیشی نیاز به فرهنگ‌سازی دارند

کرسی‌های آزاد اندیشی نیاز به فرهنگ‌سازی دارند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز معتقد است:‌ کرسی های آزاد اندیشی برای تثبیت شدن نیاز به فرهنگ سازی دارند و باید فرهنگ مناظره و گفتگوی مستدل و بدون نام بردن از اشخاص و افراد و تهمت زدن به دیگران در میان تشکل ها تقویت شود که این مسئله نیاز به فرهنگ سازی دارد.


حجت الاسلام علی خدیوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اظهار کرد: آئین نامه کرسی های آزاداندیشی غنی و کاربردی است ، البته نقدی که برخی بر آئین نامه وارد می کنند این است که بوروکراسی در آئین نامه کرسی های آزاد اندیشی بالاست، اما باید گفت انعطاف خوبی در شکل و شیوه های برگزاری کرسی داریم.

وی افزود: البته به نظر می رسد علت اینکه تعداد کرسی های آزاد اندیشی کمی در دانشگاه برگزار می شود این است که عده ای که علاقه مند هستند یک طرفه حرف بزنند و با سیاه نمایی و برخورد غیرمنطقی درصدد فضا سازی در دانشگاه هستند در قالب کرسی های آزاد اندیشی به اهداف خود نخواهند رسید به همین دلیل کمتر از کرسی ها استقبال می کنند، البته کرسی های آزاد اندیشی هم برای تثبیت شدن نیاز به فرهنگ سازی دارند و باید فرهنگ مناظره و گفتگوی مستدل و بدون نام بردن از اشخاص و افراد و تهمت زدن به دیگران در میان تشکل ها تقویت شود که این مسئله نیاز به فرهنگ سازی دارد.

خدیوی همچنین در پاسخ به این سوال که مجموعه دانشگاه تبریز به چه میزان در تحقق شعار امسال موفق بوده است اظهار کرد: ارزیابی ما نسبت به شعار سال در فضای دانشگاه خیلی خوب نیست و در جهت فرهنگی و اقتصادی و مشخصا اقتصاد مقاومتی در 6 ماه گذشته کار شاخصی انجام نگرفته ، البته شاید دلیل عمده آن تغییر و تحولات و پرداختن به مسائل مدیریتی که لازمه هر تغییر دولتی است، باشد.

وی افزود: در مجموعه وزارتخانه هم وضعیت به همین ترتیب است و بر اساس مشاهدات نه تنها مدیریت جهادی اتفاق نیفتاد ، بلکه شروع سال تحصیلی در دانشگاه ها نیز بدون حضور وزیر خواهد بود. اما با وجود همه این مسائل من نسبت به آینده دانشگاه ها و فضای فرهنگی کشور امید دارم و انشاالله همه ملت ایران به ویژه جوانان و دانشجویان بر این مشکلات نیز فائق خواهند آمد و هرروز بر افتخارات ملت خواهند افزود.

وی در خصوص پایان اردوی ضیافت اندیشه ویژه فعالین سیاسی و فرهنگی دانشگاه تبریز نیز گفت: عمده ترین هدف برنامه ریزی شده در این دوره آشنایی دانشجویان با فعالیت در زمینه جنگ نرم بود و دانشجویان در این دوره توانستند بخشی از مهارت های مربوط به فعالیت های فرهنگی و نقش آفرینی در حوزه جنگ نرم را آموزش ببینند.

وی افزود: امیدواریم دانشجویانی که در این دوره شرکت داشتند پس از بازگشت به فضای دانشگاه از اول مهر با هماهنگی بیشتر به فعالیت های فرهنگی بپردازند، همچنین در طول سال نیز برگزاری نشست ها و جلسات هماهنگی ادامه خواهد داشت و تاثیر این اردوها ارزیابی خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه تبریز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری اردوهای فرهنگی در شهر های زیارتی کشور به تاثیر بیشتر این اردوها کمک می کند، گفت : برگزاری اردوی زیارتی بطور خودبخودی موضوعیت دارد و اگر هیچ برنامه دیگری نیز وجود نداشته باشد باز هم ارزش برگزاری این اردوها بسیار بالاست، اما لزوم برگزاری این اردوها در فضای مذهبی و معنوی این است که دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی باید از نظر اخلاقی و معنوی انسان های خود ساخته ای باشند و فضای معنوی شهرهای مقدس در رشد اخلاقی و آشنایی با سیره اهل بیت معصومین (علیهم السلام) موثر است.

خدیوی ادامه داد: در این برنامه هدف ارتقای توانمندی فعالان فرهنگی بود، لذا در این نوع برنامه ها به دنبال جذب حداکثری نبودیم و دانشجویان شرکت کننده در اردو از میان تعداد زیادی از دانشجویان با توجه به سوابق مطالعاتی ، کارهای فرهنگی و عضویت در تشکل ها امتیاز بندی شده و بر اساس این امتیاز بندی انتخاب شدند.

وی افزود: به همین دلیل برخلاف گذشته شرکت در اردوی طرح ضیافت امتیاز محاسبه 4 واحد درس عمومی را نخواهد داشت، البته نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز و گروه های معارف دانشگاه برای سال آینده برای ارتقای سطح علمی کلاس های معارف و تدریس شیوه های جدید برنامه هایی را طراحی کرده اند که انشاالله در آینده به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

آمار بازدید: 282 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image