ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار سه پایه شدن مقطع متوسطه اول از سال آینده و وجود 55هزار نیروی مازاد

سه پایه شدن مقطع متوسطه اول از سال آینده و وجود 55هزار نیروی مازاد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سه پایه شدن دوره متوسطه اول در سال تحصیلی 94-95 اظهار کرد:‌ در واقع در سال آینده با 55 هزار نیروی مازاد مواجه خواهیم شد بنابراین باید ساماندهی نیروی انسانی مورد توجه جدی قرار بگیرد.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ علی زرافشان در میزگرد آموزش و پرورش در تراز سند تحول بنیادین که در سومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه نخستین سیاست ما ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی است، عنوان کرد: در افق چشم انداز 20 ساله، مدرسه دارای ویژگی‌هایی از جمله توان برنامه ریزی و تصمیم سازی در مدیریت است.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری طرح تعالی مدارس را در 5700 مدرسه به اجرا در می‌آوریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به گسترش حرفه‌ها و مهارت‌ها ر همه دوره‌ها و برای همه دانش آموزان تاکید شده، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب یک مهارت برای هر دانش آموز مورد توجه قرار دارد و بر این اساس باید همه دانش آموزان حداقل یک مهارت را قبل از فارغ التحصیلی آموخته باشند.

زرافشان با اشاره به ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور عنوان کرد: مطابق برنامه پنجم توسعه باید تا پایان این برنامه 46 درصد این دانش آموزان تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار بگیرند.

وی افزود: ارتقای مدیریت آموزشگاهی از جمله دیگر برنامه‌هایی است که مدنظر ماست. ما اکنون در مقطع متوسطه مدیرانی با مدرک دیپلم، فوق دیپلم و حتی زیر دیپلم داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین به توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی اشاره و عنوان کرد: این موضوع مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش بوده و در این راستا برای توسعه پژوهش‌سراها که به نوعی پارک فناوری دانش آموزی در کشور هستند، هدفگذاری کرده‌ایم. بر این اساس باید هر منطقه و شهرستان از یک پژوهش‌سرا برخوردار باشد.

زرافشان در بخش دیگری از سخنانش بر توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با سایر دستگاه‌ها تنظیم شده که عملیاتی کردن این تفاهم نامه‌ها در سطح منطقه و استان به عهده روسای آموزش و پرورش است. یکی دیگر از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم برون سپاری خدمات است. در همین راستا در سال گذشته 80 هزار دانش آموز در شاخه کار و دانش دوره آموزشی خود را در بیرون از آموزش و پرورش سپری کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به ساماندهی نیروی انسانی نیز اشاره کرد و گفت: سال آینده که شما دوباره به اجلاس می‌آیید باید ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی 94-95 را در دوره اول و دوم متوسطه انجام داده باشید چرا که در سال آینده دوره متوسطه اول دارای سه پایه خواهد شد.

وی افزود:‌در واقع در سال 94-95 پایه اول دوره دوم متوسطه را نداریم و با 55 هزار نیروی مازاد مقطع دوم متوسطه روبرو خواهیم شد. استقرار نظام 6.3.3 بیشترین آسیب را در دوره اول و دوم متوسطه ایجاد کرده است.

آمار بازدید: 473 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image