ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رونمایی از «میز آینده‌پژوهی آموزش عالی» با حضور میلی منفرد

رونمایی از «میز آینده‌پژوهی آموزش عالی» با حضور میلی منفرد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی میز آینده‌پژوهی آموزش عالی گفت: بحث ارتقای کیفیت و توسعه هدفمند آموزش عالی از اهداف عمده وزارت علوم در دوره جدید است.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر جعفر میلی‌منفرد در این مراسم که در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی انجام گرفت، با بیان اینکه تعریف پروژه آینده پژوهی اولین گام در رسیدن به اهداف عمده آموزش عالی است، اظهار داشت: قدم بعدی در این راستا ساماندهی و بازتعریف زیرنظام‌های دانشگاهی و آموزش عالی است که همه دانشگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود.

وی افزود: اگر ما نقشه آموزش عالی را با این زیرنظام‌ها تعریف کنیم، تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، نقش خود و عملکرد خود را به درستی ایفا می‌کنند.

دکتر میلی‌منفرد در بخش دیگری از سخنان خود بالندگی اعضای هیئت علمی را از دیگر اهداف ارتقای کیفیت آموزش عالی عنوان کرد و گفت: بهبود و ارتقای سیاست‌های جاری در برنامه‌ریزی آموزش عالی و به روز شدن محتوای منابع آموزشی نیز از دیگر اهداف بهره‌گیری از نتایج پروژه آینده‌پژوهی است.

وی همچنین با تأکید بر امر نظارت و ارزیابی دقیق و بازنگری در شیوه‌های سنجش و پذیرش دانشجو گفت: از دیگر مزایای نتایج پروژه آینده‌پژوهی در راستای ارتقای کیفیت آموزش عالی می‌توان به فراهم‌سازی امکان رقابت در رتبه بندی آموزش عالی واگذاری اختیارات، به کارگیری فناوری اطلاعات در بهبود فرآیندهای اجرایی، تدوین و اجرای طرح نیازسنجی آموزش عالی به منظور توسعه متوازن مراکز آموزش عالی با توجه به امکانات و نیازها با رعایت آمایش سرزمین اشاره کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه آینده‌پژوهی برای ترسیم نقطه مطلوب نیازمند ارزیابی و شناخت وضعیت موجود است، اظهار داشت: هدف ما از انجام پروژه آینده‌پژوهی این است که با ارزیابی وضعیت وجود آموزش عالی کشور، چالش‌ها و نقاط قوت و ضعف را دریابیم و پس از این شناخت، در راستای حل معضلات آن برنامه‌ریزی کرده و راه حل ارائه کنیم.

وی افزود: وزارت علوم در بحث ارتقای کیفیت و شاخص‌های آموزش عالی، به تجربیات بین‌المللی در این خصوص توجه می کند و مواردی که به صورت بومی و داخلی در آموزش عالی کشور مطرح است را مورد لحاظ قرار می دهد.

دکتر میلی‌منفرد در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه انتظار نمی‌رود که با انجام پروژه آینده‌پژوهی تمام معضلات آموزش عالی کشور به یکباره حل شود، گفت: ما انجام این پروژه را اولین قدم در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب آموزش عالی کشور تلقی می‌کنیم و امیدواریم که نتایج آن به مسئولان نظام آموزش عالی کشور در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌های علمی و عقلانی در صف و ستاد به صورت مؤثر یاری رساند.

همچنین در این مراسم دکتر نسرین نورشاهی رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اظهار رضایت از اینکه پروژه آینده‌پژوهی به این مؤسسه واگذار شده است، گفت: انجام پروژه آینده‌پژوهی در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی نقطه عطفی در تاریخ خدمات این مؤسسه تلقی می‌شود و باید اذعان کرد که امروزه بحث آینده‌پژوهی و استفاده از نتایج آن برای برنامه‌ریزی‌ها و توزیع امکانات مختلف در رسیدن به نقطه مطلوب، امری ضروری است.

گفتنی است در این مراسم و با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، سرپرست دانشگاه تهران و تعدادی از مسئولان و معاونان دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران آموزش عالی کشور از «میز آینده‌پژوهی آموزش عالی» در محل مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی رونمایی شد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 232 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image