ارتباط مستقیم با 30699 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مراسم توديع و معارفه رييس دانشگاه تبريز برگزار شد (27 شهریور 91)

مراسم توديع و معارفه رييس دانشگاه تبريز برگزار شد (27 شهریور 91)

طی مراسمی با حضور مشاور عالي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور اجرایی با تودیع رییس سابق دانشگاه تبریز، سرپرست جديد این دانشگاه معرفی شد.


به گزارش سرويس دانشگاهي ايسنا، در این آیین با قدردانی از تلاش‌های دکتر سید محمد تقی علوی رییس سابق دانشگاه تبریز، با حکم دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر پرویز آژیده به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

در اين مراسم دكتر طائب مشاور عالي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور اجرایی با تجلیل از تلاش‌های دکتر علوی رییس سابق دانشگاه تبریز در طول تصدي این مسئولیت و تاکید بر بهره گیری از تجارب وی، با اشاره به سوابق اجرایی و علمی دکتر آژیده سرپرست جدید دانشگاه تبریز گفت: فعالیت‌های چشمگیر وی در مسئولیت‌های مختلف در سال‌های گذشته زمینه ساز خوبی برای این مسئولیت جدید است که امیدواریم در زمان حضورشان در مسئولیت دانشگاه تبریز جایگاه این دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی توسعه مطلوب‌تری پیدا کند.

وی در ادامه با ارائه آماری از دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور در سال تحصیلی 91-90، گفت: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر 4 میلیون و 400 هزار دانشجو در کشور وجود داشته که از این تعداد در مجموع بالغ بر 450 هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی بوده‌اند.

دکتر طائب افزود: اگر 90 درصد پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه های دانشجویی با مدیریت و راهنمایی اساتید کاربردی شده و برای رفع معضلی از مشکلات کشور به کار گرفته شود، موجب تحولی عظیم در انجام امور كشور خواهد شد.

وی با اشاره به اعمال تحريم‌هاي كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: این تحریم‌ها به هر صورت مسایلي برای تولیدات در داخل كشور ایجاد کرده که در این زمینه نقش دانشگاهیان و اساتید مهم و تعیین کننده است كه بايد با کاربردی کردن تحقیقات خود برای رفع مشکلات كشور به میدان بیایند.

دکتر طائب در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اینکه در این دوره نيز همچون دوران دفاع مقدس که همه دنیا به یاری صدام آمده بودند ولي ما پيروز ميدان بوديم، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور وضعیت بهتری دارد وعلاوه برقدرت نيروي انساني به انواع علوم و تجهيزات دفاعي نيز مجهز مي باشد و خواهد توانست با سلامت از این مرحله نیز عبور کند.

مشاور وزیر علوم در امور اجرایی با تاکید بر کاربردی نمودن تحقیقات گفت: ما در بخش صنعت و غیر صنعت حتی در علوم انسانی نیازمند حرکت دانشگاهیان در جهت رفع مشکلات جامعه هستیم.

وی همچنين ایجاد تعامل با حوزه‌های کاربردی و تخصصی، بازنگری در محتوای آموزشی، توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی هدفمند از جمله رسالت‌های اساسی در این زمینه خواند و گفت: همه اعضای هیئت علمی را موظف کرده‌ایم که یک روز کاری خود را در حوزه های کاربردی حضور داشته و با آشنایی با مشکلات آنها را در قالب پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی کاربردی مطرح نموده و علم را به ثروت مادی و معنوی تبدیل کنند.

وی ضرورت بازنگری محتوای دروس آموزشی را یادآور شد و گفت: محتوای دروس آموزشی ما در زمان انقلاب فرهنگي و با تعجيل صورت گرفته و مربوط به سال های 60 و 59 بوده که اغلب برگرفته از دانشگاه های غربي است ،در حالی که اکنون ما در سال 91 قرار داریم و ضرورت اين بازنگري به جد احساس مي‌شود.

دکتر طائب با بیان اینکه دانشجویان ما نباید محفوظ محور باشند، گفت: دانشجویان بايد مفهوم کتب دانشگاهی را درک کرده و بتوانند برای مشکلات حوزه تخصصی خود با کارآفرینی وارد عرصه شوند که در آن صورت است که حوزه های کاری به دنبال آنها خواهند بود.

مشاور وزیر علوم در امور اجرایی در پایان سخنان خود با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه کاربردی نمودن تحقیقات گفت: ما دانشگاهیان هیچ بهانه ای نداریم زيرا بالاترین مقام کشور بارها به انواع و اقسام روش‌ها دستور داده‌اند که کشور نیازمند کارهاي تحقیقاتی کاربردی است و باید برای اجرایی کردن آن به طور جدی وارد عمل شویم .

در ادامه دكتر علوي رییس سابق دانشگاه تبریز گزارشي از عملكرد خود در زمان تصدي رياست اين دانشگاه ارائه نمود و سپس دكتر آژيده سرپرست جديد دانشگاه تبريز برنامه‌هاي خود براي اداره امور اين دانشگاه را بيان نمود.

در پايان اين مراسم حكم سرپرستي دكتر آژيده و همچنين لوح تقدير دكتر علوي كه از سوي وزير علوم صادر شده بود، توسط دكتر طائب به آنان اهدا شد.

بنابراين گزارش دكتر علوي تمامي هدايايي را كه از طرف بخش‌هاي مختلف دانشگاه تبريز به وي اهدا شده بود به زلزله زدگان آذربايجان شرقي تقديم كرد.

گفتني است دكتر طائب و اعضاي هيات رئيسه دانشگاه تبريز پيش از آغاز اين مراسم با حضور بر مزار شهداي گمنام دانشگاه تبريز با قرائت فاتحه و نثار تاج گل برروح پر فتوح اين بزرگواران اد اي احترام كردند.

کلمات کلیدی: برگزاری مراسم توديع و معارفه رييس دانشگاه تبريز، دانشگاه تبريز، رييس جدید دانشگاه تبريز، تودیع رییس سابق دانشگاه تبریز

آمار بازدید: 450 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image