ارتباط مستقیم با 30711 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد رییس دانشگاه آزاد خبرنگار افتخاری شد

رییس دانشگاه آزاد خبرنگار افتخاری شد

رئیس دانشگاه آزاد ضمن دریافت نشان خبرنگار افتخاری از سوی روزنامه فرهیختگان گفت:‌ کشور ما بدون وجود مطبوعات مستقل نمی‌تواند یک جامعه عادل و پیشرفته باشد و این نشان دهنده از نقش موثر خبرنگاران در این عرصه است.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر میرزاده در دیدار با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک این روز گفت: باید یاد خبرنگاران عزیزی که در میدان خون و آتش در غزه ایستادند تا چهره واقعی رژیم سفاک صهیونیستی را نشان دهند و به شهادت رسیدند گرامی بداریم.

وی با اشاره به دریافت کارت خبرنگار افتخاری از سوی روزنامه فرهیختگان گفت:‌ این باعث افتخار من است تا یک خبرنگار افتخاری باشم و امیدوارم بتوانم خبرنگاری صادق و شجاع باشم. اصولا معلم‌ها خبرنگار نیز هستند و من به این دو شغل افتخار می‌کنم.

میرزاده با تاکید بر اینکه اثربخشی خبرنگار در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: گاهی تاثیر یک خبرنگار در تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جامعه به قدری است که می‌تواند در حد یک دولتمرد موثر باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با فیلم‌ها و عکس‌هایشان می‌توانند چهره سیاه بیدادگران را به جهانیان نشان دهند، گفت: عکس‌هایی که از بمباران فلوجه منتشر شد انقلابی در عرصه جهانی ایجاد کرد همچنین تصاویری که امروز از غزه منتشر می‌شود تمام رشته‌های رژیم صهیونیستی را پنبه کرده و حضور خبرنگاران توانسته باعث رسوایی آنها شود.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه خبرنویسی و انعکاس واقعیت‌ها از مسائلی هستند که خبرنگاران به آن افتخار می‌کنند، اظهار کرد: خبرنگاران برخیزان به داد و شهادت دهندگان به عدل هستند. آنها نماد دلسوزی، ‌تعهد و وظیفه شناسی هستند و چشمان بیدار وجدان بشری می‌باشند و توانسته‌اند صدای مظلومان را در تاریخ ثبت کنند.

میرزاده با اشاره به اینکه روز خبرنگار روز یادآوری حق جویی، عدالت خواهی، آگاه مندی و دریدن نقاب دروغین چهره دروغگویان است، گفت: اطلاع رسانی باید همراه با انصاف و مسئولیت باشد و هر خبرنگاری که بتواند فارغ از موضع گیری‌های سیاسی اطلاع رسانی کند، حقوق ملت و دولت را پاسداری کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند ارتباط خوبی میان مسئولین و مردم ایجاد کنند، گفت: همیشه دوست داشتم به جای رشته شیمی،‌ حقوق یا روزنامه نگاری می‌خواندم چرا که این رشته‌ها با مردم بیشتر در ارتباط هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در قرآن نکاتی آمده که می‌تواند برای خبرنگاران چراغ راه باشد. خبرنگار باید به خاطر خداوند به دنبال عدالت و قسط باشد، خبرنگار باید از جاده انصاف خارج نشود و با اعتدال حرکت کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران ابتدا باید اخبار را تبیین کنند، گفت: خداوند در قرآن توصیه کرده تا قبل از تبیین و بررسی هر خبری آنرا منتشر نکنید چرا که اگر نسبت به اصل موضوع جهل داشته باشیم باعث ضربه و خسران جامعه شده‌ایم.

میرزاده با تاکید بر اینکه خبرنگاران در نقل قول‌های خود از استحکام خبری برخوردار باشند، گفت: یکی از ویژگی‌های مومنان این است که هر حرفی را به زبان نمی‌آورند و نقل قول‌ها را با استحکام مطرح می‌کنند. اگر از خبری اطلاعات کافی نداریم نباید بر آنها پافشاری کنیم چرا که گاهی ممکن است با انتشار یک خبر نادرست صدمه اجتماعی به جامعه وارد شود.

میرزاده با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید بدانند در مقابل جامعه مسئول هستند، گفت: یک خبرنگار فارغ از گرایش‌های سیاسی باید انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم و توانسته‌ایم در حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری برنامه‌های خوبی تدوین کنیم.

میرزاده در پاسخ به درخواست نماینده ایسنا درباره ارائه تسهیلات به خبرنگاران در جهت ادامه تحصیلات تکمیلی گفت: تاسیس دانشکده خبر را در دستور کار قرار داده‌ایم و به معاون آموزشی نیز دستور داده‌ایم تا با جذب هیئت علمی زمینه لازم برای ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای خبرنگاران را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیانگذاران دانشگاه آزاد از بنیانگذاران انقلاب هستند، اظهار کرد: از جمله این افراد آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند که عنایت‌های خاصی به دانشگاه آزاد دارند و این وظیفه ماست که دانشگاه آزاد را به عنوان یک دانشگاه اسلامی و ایرانی به عنوان یک برند معتبر در سطح بین الملل مطرح کنیم.

میرزاده با اشاره به اینکه از انتقادات و گزارش‌های خبرنگاران در تدوین برنامه‌ها و بخشنامه‌های این دانشگاه استفاده می‌شود، گفت: امیدواریم معاونت فرهنگی با همکاری روابط عمومی جلسات مشورتی بیشتری با خبرنگاران در زمینه‌های مختلف و برنامه‌های مدون این سازمان برگزار کند.

وی در انتها با توصیه به خبرنگاران اظهار کرد: از هیچ کس جز خدا نترسید و زبان شما باید در بیان واقعیت‌های جامعه باشد تا خداوند و مردم از شما راضی باشند.

به گزارش ایسنا در ابتدای این نشست نمایندگانی از خبرگزاری‌های ایسنا، آنا، ایسکانیوز، روزنامه ایران و صدا و سیما به بیان نظرات خود پرداختند و مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان نیز از سوی این روزنامه کارت خبرنگاری افتخاری را به دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اعطا کرد. همچنین در این مراسم راه‌اندازی سایت ایسکانیوز به آدرس http://www.iscanews.ir/ به طور رسمی اعلام شد.

آمار بازدید: 299 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image