ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دولت طی چند هفته آینده اعتبار تعمیرات دانشگاه‌ها را تخصیص دهد

دولت طی چند هفته آینده اعتبار تعمیرات دانشگاه‌ها را تخصیص دهد

معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه 170 هزار متر مربع از پروژه‌های عمرانی تکمیل و در هفته دولت بهره‌برداری خواهد شد، گفت: متاسفانه درسال جاری به خاطر مشکلات مالی دولت اعتبارات عمرانی و تعمیرات دانشگاه‌ها تخصیص پیدا نکرده و امیدواریم دولت طی چند هفته آینده اعتبار تعمیرات دانشگاه‌ها را تخصیص دهد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حسین امید در نشست خبری که امروز دوشنبه در راستای ارائه گزارش عملکرد یک ساله وزارت علوم برگزار شد، افزود: در طول عملکرد یک ساله وزارت علوم برخی از اقدامات به نتیجه رسیده و برخی دیگر در حال انجام است. مهم‌ترین مشکلی که در بدو ورود به وزارت علوم شاهد بودیم، آشفتگی و نابسامانی منابع انسانی چه در ستاد وزارت علوم چه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی بود و دانشگاه‌ها به خاطر اختلافاتی که وجود داشت، با مشکلاتی مواجه بودند و حدود 70 درصد آنها نتوانسته بودند وضعیت خود را سامان ببخشند که این وضعیت ظرف مدت کوتاهی ساماندهی شد.

معاون اداری مالی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و آموزشی مشکلاتی در این زمینه ندارند، گفت: تنها مساله‌ای که اکنون در وزارت علوم مطرح است، وضعیت استخدام‌هاست که برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و در انتظار تصمیم‌گیری و ابلاغ سهمیه‌ها از سوی معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری هستیم.

برای توزیع منابع مالی موضوعی تحت عنوان لابی‌گری و چانه‌زنی وجود ندارد
امید با اشاره به اینکه دراین مدت اصلاحی در توزیع منابع مالی وزارت علوم اتفاق افتاده است، گفت: اکنون در ستاد وزارت علوم منابع مالی براساس ضوابط و شاخص عملکرد توزیع می‌شود و موضوعی تحت عنوان لابی‌گری و چانه‌زنی وجود ندارد.

بودجه سال 94 براساس سرانه دانشجویی تنظیم می‌شود
وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی شد تا بودجه امسال دانشگاه‌ها براساس سرانه دانشجویی محقق شود، افزود: طبق هماهنگی که با معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری انجام شد، در تلاش بودیم تا بودجه امسال براساس سرانه دانشجویی تخصیص داده شود؛ اما این مساله حاصل نشد و تنها حدود 200 میلیارد تومان به بودجه دانشگاه‌ها اضافه شد و به توافق رسیدیم تا بودجه سال 94 براساس سرانه دانشجویی تنظیم شود که اگر این مساله محقق شود، منابع دانشگاهی عادلانه توزیع خواهد شد.

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به اینکه پس از چندین سال در سال گذشته تخصیص دانشگاه‌ها بین 95 تا 100 درصد اتفاق افتاد، گفت: درسال 91 تخصیص بودجه دانشگاه‌ها بین 60 تا 64 درصد بوده و این کسری حدود 1000 میلیارد تومان است که بر دوش دانشگاه‌ها سنگینی می‌کند. اما در سال 92 با همکاری معاونت وزارت راهبردی ریاست جمهوری و شخص رییس جمهور و پیگیری‌های وزیرعلوم، تا 99.5 درصد تخصیص‌ها انجام شد و نیم‌درصد مابقی نیز مربوط به یکسری الزامات قانونی است.

امید با اشاره به اینکه در بحث فعالیت‌های عمرانی نیز شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم گفت: در روزهای پایانی سال 92 با همکاری وزارت اقتصاد و معاونت نظارت راهبردی نزدیک به 300 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کرد و با رشد 50 درصدی شاهد این بودیم که حدود 65 تا 70 درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرد.

170 هزار متر مربع از پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
وی با بیان اینکه حدود 170 هزار متر مربع از پروژه‌های عمرانی تکمیل و در هفته دولت بهره‌برداری خواهد شد، گفت: در سال گذشته اعلام شد که 2700 میلیارد تومان پروژه بر زمین مانده وجود دارد که با کمک‌هایی که اتفاق افتاد، 170 هزار متر مربع تکمیل و امیدواریم بخش دیگری از این پروژه‌ها تا بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون اداری مالی وزارت علوم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اگر تخصیص پروژه‌های عمرانی به موقع انجام شود، نگرانی مبنی بر اینکه پروژه‌ها 10، 15 سال بر زمین بماند نیست، گفت: امیدواریم تمام پروژه‌های عمرانی تا پایان برنامه پنجم تکمیل شود. البته طرح‌های جدیدی نیز آغازشده اما اولویت معاونت اداری مالی از پروژه‌های قدیمی است.

امید افزود: در دولت گذشته به علت تغییر نرخ ارز بسیاری از پروژه‌های عمرانی به خاطر اختلاف پیمانکاران نیمه‌کاره بر زمین ماند که این مشکلات در این دوره حل و فصل شده است.

آمار بازدید: 204 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image