ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دغدغه استیضاح‌کنندگان شایستگی وزیر علوم نیست

دغدغه استیضاح‌کنندگان شایستگی وزیر علوم نیست

عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، گفت: منفعت برخی درافشای تخلفات گسترده و برملا شدن عاملان آنها و جلوگیری از ادامه تخلفات نیست، بنابراین از طریق استیضاح خواستار فشار به وزیرعلوم برای مسکوت نگه داشتن این تخلفات شده‌اند.


فائزه قطبی در گفت‌گو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا، درباره درخواست عده‌ای از نمایندگان مجلس پیرامون استیضاح وزیرعلوم گفت: گویا دغدغه این نمایندگان شایستگی دکتر فرجی‌دانا نیست، زیرا اگر بحث شایسته سالاری مطرح بود وزیرعلوم قبلی لایق‌ترین وزیرعلوم برای استیضاح بود.

وی با اشاره به این که بنابر گفته دانشگاهیان با ورود دکتر فرجی دانا به وزارت علوم، عقلانیت و مدیریت غیرسیاسی بر فضای علمی کشور حاکم شده است، گفت: حال آنکه سنگ محک مدیریت وزیرعلوم دانشگاهیان هستند نه مجلس و همان‌طور که می‌بینیم دانشگاهیان از اساتید گرفته تا دانشجویان در دوران تصدی دکتر فرجی دانا امید بیشتری به آینده علمی کشور پیدا کرده‌اند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر این که در همه جای دنیا سرنوشت دانشگاهیان به دست خود دانشگاهیان رقم می‌خورد، افزود: برخی که نگران از دست رفتن نفوذ خود در فضای دانشگاه و نرسیدن به اغراض سیاسی خود هستند با دلایلی چون عزل و نصب‌های غیرعرفی و غیرقانونی رؤسای دانشگاه‌ها سعی در برکناری وزیرعلوم از پست خود دارند، درصورتیکه در همه جای دنیا سرنوشت دانشگاهیان به دست خود دانشگاهیان رقم می‌خورد واکنون نیز انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها با دموکراسی و عدالت و از طریق خود دانشگاهیان صورت گرفته است.

قطبی در ادامه اظهار کرد: با اینکه مدت زیادی از تصدی دکتر فرجی دانا نمی‌گذرد و به تبع آن در بازه زمانی یک سال نمی‌توان با سرعت آثار بی قانونی‌ها و ظلم‌هایی که قبلا صورت گرفته است را از بین برد، اما بسیاری از دانشجویان محروم از تحصیل که به دلایل واهی از حق اولیه ادامه تحصیل بازمانده بودند توانستند دوباره به کلاس‌های درس بازگردند.

عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان این که فضای دانشگاه‌های سراسر کشور برای فعالیت تشکل‌ها باز شده است، اظهار کرد: انجمن‌های اسلامی، تشکل های صنفی و فرهنگی مجال فعالیت دوباره پیدا کرده‌اند و نشاط و امید بار دیگر به دانشگاه‌ها برگشته است. هرچند اقدامات صورت گرفته باعث رضایتمندی دانشجویان شده لکن کافی نیست و امید است در آینده نزدیک به دور از سنگ‌اندازی برخی افراد سیاسی کار مغرض روند این اقدامات سرعت بخشیده شود.

وی با تاکید بر این که افشای تخلفات و برخورد با افراد خاطی به نفع آینده علمی کشور است، افزود: روشن است که با آغاز وزارت دکتر فرجی دانا و افشای تخلفات گسترده صورت گرفته در وزارت علوم گذشته، منفعت برخی در برملا شدن عامل یا عاملان آن‌ها و جلوگیری از ادامه تخلفات نبوده، بنابراین از طریق استیضاح خواستار فشار به وزیرعلوم برای مسکوت نگه داشتن این تخلفات شده‌اند. درغیر این صورت افشای تخلفات و برخورد با افراد خاطی به نفع آینده علمی کشور است و نمایندگان مجلس بعنوان امین و وکیل ملت خود باید پیش قدم در چنین امری باشند.

دبیر فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان این که در دولت گذشته دانشجویان آینده علمی روشنی برای خود در کشور متصور نبودند، گفت: دردولت قبل دانشگاه‌ها با تصفیه و بازنشستگی اجباری بسیاری از اساتید مجرب مواجه بودند، بطوریکه دانشجویان آینده علمی روشنی برای خود در کشور متصور نبودند و با توجه به آمار منتشر شده نخبگان بسیاری برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند که حتما همه ما از نزدیک با مهاجرت دوستان نخبه خود مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین در دوران گذشته به جای تولید علم دانشجویان به سمت نوشتن مقاله سوق داده شدند که درواقع این مقاله‌ها چیزی به جز کپی علمی نیست و منجر به تولید علم نمی‌شود.

قطبی با اشاره به این که با روی کار آمدن وزیرعلوم دولت یازدهم و مدیریت علمی و عقلانی دانشگاه‌ها، اعتماد از دست رفته دانشگاهیان در حال ترمیم است، گفت: افشای تخلفات صورت گرفته در دولت قبلی و تلاش در جهت ترمیم خسارات آن به بدنه علمی کشور از اقدامات صحیح وزارت علوم بوده که حمایت و قدردانی دانشگاهیان را نیز در پی داشته است.

قطبی در پایان با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب درباره تلاش برای پیشرفت علمی کشور گفت: مقام معظم رهبری درسخنان اخیر خود در دیدار با دانشگاهیان بر لزوم عدم توقف حرکت علمی کشور تاکید کردند و تصریح کردند که نباید وضعیتی پیش بیاوریم که این حرکت علمی و به تبع آن کشورمتوقف شود و دانشگاه باید در اختیار عاشقان پیشرفت علمی کشور باشد. این سخنان ازسوی مقام معظم رهبری بیان شده است اما متاسفانه استیضاح کنندگان بیش از پیش بر استیضاح وزیرعلوم محبوب درمیان دانشگاهیان اصرار دارند و عده‌ای منافع شخصی خود را بر منافع ملی مرجح می‌دانند.


آمار بازدید: 155 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image