ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نگرانی ناطق نوری در عدم اجرای سیاستهای کلان کشور

نگرانی ناطق نوری در عدم اجرای سیاستهای کلان کشور

عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد به یک دلواپسی خود در زمینه اجرایی شدن سیاستهای کلان کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ناطق نوری امروز در نشست مدیران و استادان پیرامون ترجمان سیاستهای کلان نظام سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به برخی موارد در این زمینه همچنین بازتعریف وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد کرد و گفت: جلسات متعددی در کمیسیونهای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سیاستهای مربوط به حوزه سلامت برگزار شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی درباره وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی موارد را بار دیگر یادآوری و خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی مشورتی امور مقدماتی در حوزه سیاستهای کلان است و مجمع تشخیص یکی از وظایف اصلی خود را تببین سیاستهای کلی می داند. با این حال، برخی به ما می گویند که وقتی موضوعی به مصلحت جامع است توسط مجمع مورد بررسی قرار نمی گیرد، این در حالیست که ما وظیفه قانونگذاری نداریم.

عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به کارکردهای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: یکی از وظایف ما حل اختلاف مجلس و شورای نگهبان سپس تعیین نظر نهایی است، بدین معنا که اگر مصوبه‌ ای از مجلس بگذرد و برای تطبیق با شرع به شورای نگهبان برود و آنها این قانون را خلاف تشخیص دهند، در عین حال مجلس پافشاری کند، این طرح به مجمع می‌ آید و بررسی می‌ شود که در این مرحله نظر مجمع حاکم می شود حتی اگر مجلس به آن راضی نباشد.

به گفته ناطق نوری گاهی اوقات مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه رسیدگی به یک معضل را دارد، معضلی که هیچ یک از قوا نمی توانند برای آن کاری انجام دهند. در این مواقع، مقام معظم رهبری این مورد را به مجمع ارجاع می دهند که باید برای آن راه حلی پیدا کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در اجرای سیاستهای کلی نظام دغدغه و نگرانی داریم، گفت: سالهاست برای سیاست‌ های کلان نظام کار کرده‌ ایم ولی در این حوزه قانونگذاری لازم صورت نگرفته است. این در حالیست که هر قانونی برای تصویب باید بر اساس سیاستهای کلی باشد. در سالهای اخیر نیز به سیاستهای کلی توجه نشده و برخی بخشها بنای عدم عنایت دارند.

عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به پیشرفت پزشکی کشورمان در سه دهه گذشته، خاطرنشان کرد: حوزه پزشکی قبل از انقلاب وضعیت رقت باری داشت و ما پیش از انقلاب در این حوزه علیرغم داشتن پزشکان ایرانی احساس حقارت می کردیم اما امروز به قدری در این زمینه رشد کرده ایم که که در بسیاری از موارد نیازی به خارج نداریم.

ناطق نوری از افزایش عمل سزارین در ایران انتقاد کرد و گفت: بسیار بد است که آمارها به ما می گویند عمل سزارین در ایران بیش از خارج از کشور است.

آمار بازدید: 91 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image