ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نظام آموزش فنی‌وحرفه‌ای 5 ساله می‌شود

نظام آموزش فنی‌وحرفه‌ای 5 ساله می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال بررسی طرح آموزش‌ پنج ساله فنی و حرفه‌ای هستیم اظهار کرد: با کمک موسسه فنی و حرفه‌ای و وزارت علوم این طرح انجام خواهد شد و دانش آموز پس از طی دوره پنج ساله، مدرک کاردانی (پیوسته) دریافت می‌کند و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان یک تکنسین ماهر به کار گرفته می‌شود.



محسن حسینی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه 263 میلیارد تومان هزینه تجهیز هنرستان‌هاست گفت:‌ اگر این اعتبار به طور کامل تخصیص یابد، باز هم نخواهیم توانست بسیاری از ابزار و تجهیزات هنرستان‌ها را بروز کنیم.


وی افزود: نیاز هست که از ظرفیت‌های بیرونی کمک بگیریم. اکنون خیرین مدرسه ساز را داریم و در حال پیگیری طرحی هستیم که خیرین را به سمت کمک برای تجهیز هنرستان‌ها سوق دهیم.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما هنرستان‌های فعالی داریم که از لحاظ تجهیزات فقیر هستند، گفت: شاید خیرینی باشند که مبالغ کلان چند میلیاردی برای ساخت مدرسه در اختیار نداشته باشند، ولی می‌توانند چند میلیون تومان صرف کنند و وسیله‌ای را برای مدارس فنی حرفه‌ای خریداری کنند که اگر این کار اجرایی شود گام بزرگی خواهد بود.


حسینی‌مقدم در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای توسعه رشته‌های تحصیلی در فنی و حرفه‌ای مدنظر است، گفت: در حال نیازسنجی بازار و نیاز جامعه و بازار کار هستیم تا بر اساس آن رشته‌هایی را راه‌اندازی کنیم، البته در این دو سال آهنگ حرکت را کندتر خواهیم کرد. وی افزود: علت این امر آن است که برای دو سال آینده نظام آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه 3-3-6 تغییر کرده و پنج ساله می‌شود و ما همه برنامه‌ریزی‌ها را برای آن زمان انجام می‌دهیم.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال بررسی طرح آموزش‌ پنج ساله شدن فنی و حرفه‌ای هستیم اظهار کرد: با کمک دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وزارت علوم این طرح انجام خواهد شد و دانش آموز پس از طی دوره پنج ساله، مدرک کاردانی (پیوسته) دریافت می‌کند و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان یک تکنسین ماهر به کار گرفته می‌شود.

آمار بازدید: 150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image