ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راکد بودن فضای دانشگاه یک خطر است

راکد بودن فضای دانشگاه یک خطر است

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: راکد بودن فضای دانشگاه یک خطر است.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه کرمانشاه، دکتر سید ضیاء هاشمی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه رازی کرمانشاه که در تالار شهید علیمحمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی برگزار شد، اظهارکرد: پیشرفت دانشگاه بدون مشارکت و همراهی و همدلی تک تک دانشگاهیان میسر نخواهد بود.

وی افزود: محصول اصلی دانشگاه علم و عالم است که از هر دوی اینها در جامعه استفاده می شود، بنابراین جایگاه دانشگاه در هر جامعه‌ای جایگاهی رفیع و بالاست.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: راه رسیدن به توسعه در هر جامعه‌ای از دانشگاه می گذرد و این وظیفه دانشگاه است که شرایط را برای توسعه کشور مهیا کند و مسیر حرکت را به دستگاه‌های اجرایی نشان دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه باید پیشگام شناسایی استعدادها و توانمندیهای هر جامعه و همچنین پیشگام شناسایی راهکارهایی برای بهره گیری از این استعدادها و توانمندیها باشد.

هاشمی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها مقالات علمی بسیاری داریم، اما صرف پرداختن به مقالات علمی شاخص پیشرفت یک دانشگاه نیست، تصریح کرد: اینکه می گویند ما رتبه 17 تولید علم جهان را داریم اما هیچ بهره برداری از آن نمی کنیم، چه حاصلی برای جامعه دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در زمینه بهره برداری از علم رتبه 75 جهان را دارد و ما باید دراین زمینه و نه صرفا در زمینه تولید مقالات علمی رشد پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اینکه افتخار کنیم که مقالات ما در فلان نشریه معتبر جهان به چاپ رسیده، اما برای کشور به هیچ دردی نخورده و مشکلی از مشکلات جامعه را مرتفع نکرده چه حاصلی دارد؟

هاشمی تصریح کرد: وزارت علوم در دولت تدبیر و امید تاکید دارد که دانشگاه‌های کشور باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه‌های مولد و کارآفرین حرکت کند.

معاون فرهنگی وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه باید اجازه دهیم که در فضای دانشگاه اندیشه‌ها رشد کنند، گفت: فضای راکد دانشگاه یک خطر است.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینیم که دانشجو در دانشگاه هیجان و نشاط ندارد باید بدانیم که این یک خطر است، چرا که معنی‌اش این نیست که او نشاط و هیجان ندارد، بلکه او هیجان و نشاط اش را به فضایی خارج از دانشگاه می برد و این برای جامعه بسیار خطرناک است.

هاشمی افزود: باید در دانشگاه اجازه دهیم که اندیشه‌ها رشد پیدا کنند و در چنین فضای آزادی است که دانشگاه رشد می یابد و استاد و دانشجو به علم و پژوهش می‌پردازند.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوان دانشجو اگر ببیند که مسئولین نسبت به ارزش‌ها دغدغه دارند، خود به خود نیز در مسیر حفظ ارزش‌ها گام برمی دارد.

وی یادآور شد: اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده معنایش این است که باید در این میسر با مدیریتی جهادگونه حرکت کنیم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 142 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image