ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار احداث یک کلاس درس توسط خیرین به ازای هر 120 دانش‌آموز

احداث یک کلاس درس توسط خیرین به ازای هر 120 دانش‌آموز

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: به طور متوسط روزانه 38 کلاس درس در کشور ساخته می‌شود.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، مرتضی رییسی در شانزدهمین دوره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کرمان گفت: در کشور هم در گذشته و هم در زمان حال افراد ثروتمند زیادی وجود داشته است که متاسفانه تاکنون توفیق حضور در این صحنه مقدس را نداشته‌اند زیرا گذشتن از مال دشوار است اما خداوند به نیکوکارانی که وارد این عرصه یا زمینه‌های دیگر خیری شده‌اند توفیقی عنایت کرده است.


معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تغییرات زیادی در همه عرصه‌ها به ویژه آموزش و پرورش ایجاد شده است به گونه‌ای که 485 هزار کلاس درس پس از پیروزی انقلاب در کشور ساخته شده است یعنی به طور متوسط هر روز در کشور 38 کلاس ساخته می‌شود که وجود خیرین و نیکوکاران و مشارکت مردمی در این عرصه تجلی یافته است.


وی افزود: تاکنون 20 درصد کلاسها یعنی 97 هزار کلاس درس توسط خیرین در کشور ساخته شده است به عبارت دیگر هر 2 روز، 15 کلاس توسط خیرین ساخته می شود.


رییس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: هم اکنون 12 میلیون نفر دانش آموز در کشور در حال تحصیل می باشند که به ازای هر 120 دانش آموز یک کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است.


رییسی تصریح کرد: از 5900 تا 6000 پروژه آموزش و پرورش، 1200 مورد آنها با کمک خیرین و مشارکت مردم ساخته می‌شود یعنی 20 درصد آنچه که در آموزش و پرورش در دست ساخت است متعلق به خیرین است.


معاون فنی و عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از لحاظ سرانه آموزشی در کشور رشد داشته‌ایم اما هنوز مدارس تخریبی وجود دارند که نیازمند نوسازی هستند و در این راستا دست نیاز به سوی خیرین دراز می‌کنیم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: مدارسی که پیشرفت 70درصدی داشته باشند آماده واگذاری به خیرین هستند تا آنها را تکمیل کنند و به اسم خود آنها نیز نامگذاری شوند.

آمار بازدید: 162 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image