ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه انتقاد معاون وزیر علوم از سوءنیت‌ها و بدفهمی‌ها درباره دانشگاه‌ها

انتقاد معاون وزیر علوم از سوءنیت‌ها و بدفهمی‌ها درباره دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به تاکید وزیر علوم بر اینکه باید مدافع استقلال دانشگاه باشیم، اظهار کرد: دانشگاه یک نهال و درخت برومندی است که در یک کشور جایگاه محوری دارد و استقلال دانشگاه برای ما بسیار حیاتی است و این امر با این تلازم دارد که ارتباطات و تعاملات ما روزافزون شود.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سیدضیاء هاشمی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها گت: فعالیت های ما در مدیریت و تعامل با افکار عمومی باید تفکر مدار ، مشارکت مدار و اطلاع مدار باشد.

وی گفت: دو مجموعه روابط عمومی و حوزه فرهنگی در وزارت علوم تعامل بسیار نزدیکی با هم دارند و امیدواریم در سطح دانشگاه ها نیز این رویه وجود داشته باشد تا این دو مجموعه بتوانند در کنار سایر بخش ها در مدیریت امور و ساماندهی مسائل فرهنگی هم در درون سازمان و هم در تعامل با سازمان های دیگر دست در دست هم دهند و تصویر خوبی از سازمان ها و دانشگاه ها در جامعه در تعامل با سازمان های مرتبط و غیر مرتبط بویژه در افکار عمومی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی چشم و گوش سازمان محسوب می شود افزود: از این رو هم باید سخنگوی مجموعه سازمان و هم جذب کننده و گیرنده پیامهای مطرح شده از بیرون سازمان باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم کار روابط عمومی و حوزه فرهنگی را فعالیتی خطیر، وسیع، مستمر و شبانه روزی دانست و تصریح کرد: در واقع یک شریان حیاتی و رابطه دائمی بین سازمان و بیرون توسط روابط عمومی انجام می شود و بویژه در شرایط جدید کار دشوار و پرمخاطره ای است و آنچه توقع است که از این فعالیتها به دست آید ایجاد حسن نیت و اعتماد متقابل است.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی آئینه سازمان است و این آئینه باید هر چه شفاف تر باشد تا کارکرد بهتری داشته باشد خاطر نشان کرد: ما توقع داریم آنچه در سازمان اتفاق می افتد به افکار عمومی منعکس شود اتفاقی که در حال حاضر نمی افتد و تصویر درستی از دانشگاه ها به بیرون عرضه نمی شود و متأسفانه تصویر سازی هایی که صورت می گیرد گاهی با سوء نیت و بدفهمی همراه است و تذکرات جدی نیز به برخی رسانه ها داده شده و امیدواریم آینده بهتری داشته باشیم.

دکتر هاشمی افزود: دولت که بار اجرایی را به دوش دارد و وزارت علوم که متکفل ترویج گفتمان علم و فناوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان و تأمین کننده پشتوانه علمی برای حرکتهای کلان کشور است نیاز دارد که واقعیت در افکار عمومی به درستی عرضه شود و اگر همکاری افکار عمومی و همدلی مردم نباشد این امر به درستی انجام نمی پذیرد.

وی با اشاره به توصیه امیرالمؤمنین در نهج البلاغه مبنی بر اینکه شما باید چشم و گوش هایی در جامعه داشته باشید تصریح کرد: توده مردم در مدیریت اسلامی نقش اساسی دارند و در مدیریت اسلامی نمی توانیم کار خود را صرف نظر از مخاطبان و کاربران به پیش ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم دانشگاه را نهاد فرهنگی دانست و گفت: دانشگاه متولی ارتقای فرهنگ به معنای جامع از جمله توسعه علم، علم آموزی، ترویج و بهره گیری از علم برای پیشرفت جامعه است نمی توانیم برای توده مردم که توده ای فرهیخته هستند عمل کنیم.

وی افزود: در این فرصت تاریخی نیاز به اعتمادسازی داریم و باید حرکت کشور را تسریع کنیم و قطعا دولت به طور کلی و وزارت علوم به صورت خاص رسالت دشواری بر دوش دارند.

دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: باید در چشم اندازهای درازمدت تر برویم به سمتی که جایگاه اول کشور و جایگاه شایسته مردم کشور و تاریخ خودمان را پیدا کنیم و این امر مستلزم ایجاد همدلی از طریق ترویج و تسهیل تعاملات فراهم می شود و این حوزه مسئولیت اصلی روابط عمومی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کسانی به دنبال اعتمادشکنی هستند و دنبال این امر هستند که دانشگاه را به عنوان دانشگاهی نامطلوب تصویر کنند، گویی که دانشگاه پیشگام تخریب فرهنگ ملی است در حالی که دانشگاه باید پیشگام ترویج دینداری، ترویج و تحکیم سنتهای اصیل و ریشه دار و تقویت حرکت رو به پیشرفت جامعه باشد و قطعا این چنین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: ما روابط عمومی را به عنوان ترجمان عقلانیت حاکم در یک سازمان، تصویر کننده و تصویر ساز واقعیت های دانشگاه و وزارت علوم و ارائه کننده دیدگاه ها، نظرات و فعالیت های دانشگاه در بیرون می دانیم و این کار در جامعه امروز امری پیچیده است که بدون رقابت صورت نمی گیرد و رقابتی سرسام آور و جدی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی وجود دارد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: اگر قرار است حسن ظن و اعتماد ایجاد کنیم، باید روابط عمومی های ما خوشنام باشند و خوشنامی در عرصه کلان به معنای آنکه فقط آدم های خوبی متولی روابط عمومی باشند نیست بلکه این آدم های خوب باید بتوانند هویت و اعتبار سازمانی را از طریق فعالیتهای تخصصی انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه فرهنگی در دانشگاه ها قوی است اظهار داشت: سرمایه اجتماعی به معنای تنظیم مناسب روابط و تعاملات مبتنی بر آگاهی و مشارکت در مسیر تحقق اهداف است و ما نیاز داریم سرمایه اجتماعی خود را تقویت کنیم و متکی به این سرمایه اجتماعی که همراه با آگاهی و مشارکت و اعتماد است بتوانیم سایر سرمایه های خود را تقویت کنیم و تعامل با بیرون سازمان، مهم ترین اقدامات برای تقویت سرمایه اجتماعی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: با شکل گیری دولت تدبیر و امید و جریانات مجموعه های خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناخودآگاه موجب تخریب این سرمایه اجتماعی شدند و ما بایستی این سرمایه ها را احیا کنیم.

وی اخلاق و صداقت را محور دانست و گفت: ما برای مقابله با دیگران از دایره صداقت و اخلاق خارج نخواهیم شد و البته حفظ این محوریت در درازمدت نتیجه بهتری دارد و ما متکی به ارزشها و باورها و هنجارهای دینی و اصیل جامعه خود هستیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: ما به عنوان دانشگاه و نماد فرهنگی و علمی کشور نسبت به این حوزه ها دغدغه داریم و در تعامل با سایر بخشها ما باید متولی امر به معروف و نهی از منکر باشیم و البته باید تصویر درستی از این مفاهیم متعالی ارائه دهیم و مفاهیم و تعابیری که از عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و ارزشهای اسلامی ارائه می شود یکسویه، تک بعدی و ناقص نباشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این مفاهیم ،ارزشهای اصیل دینی، باورها و هنجارهای ریشه دار اجتماعی ما به درستی تصویر شود مطمئنا دانشگاهیان فرهیخته و دانشجویان عزیز با فطرت و صفای دل پیشگام خواهند بود در همراهی با اینها و نباید فضاسازی های موجود اعتماد به نفس و خودباوری را از ما سلب کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر گفت: دانشگاه مرکز علم، فرهنگ و دین است و جایگاه رفیعی دارد و در این حوزه با سازمان های رسمی، دینی و حوزه های علمیه تعامل می کنیم و بهره می گیریم و این تعاملات باعث افزایش سرمایه اجتماعی ما است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 113 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image