ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان محرک‌ اصلی رشد اقتصادی محسوب می‌شوند

شرکت‌های دانش‌بنیان محرک‌ اصلی رشد اقتصادی محسوب می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بنگاه‌های اقتصاد دانش‌بنیان نقش محوری در ساختار اقتصاد ایفا کرده و محرک‌ اصلی رشد اقتصادی، تولید ثروت و اشتغال در تمامی فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شوند.

حسن حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: رسالت اصلی پارک علم و فناوری بسترسازی و ایجاد ساختارهای لازم در راستای رشد، توسعه و ارتقای فعالیت‌های شرکت‌های فناور، جذب زمینه‌های تخصصی متناسب با فناوری روز و افزایش قدرت رقابت و رشد صنایع متکی بر دانش است.

وی کمک به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و جذب دانش فنی، تقویت ساختارهای حمایتی از موسسات دانش‌محور، برقراری ارتباط با بخش‌های تحقیقاتی، صنعتی و اقتصادی، همکاری برای افزایش توان رقابتی شرکت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی و حمایت همه جانبه مالی و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر وظایف مورد نظر پارک برشمرد.

حیدری با بیان اینکه حمایت همه جانبه مالی و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان از مصادیق اصلی اقتصاد دانش‌محور و اقتصاد مقاومتی بوده، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهم و تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و تجاری‌سازی، نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان فعالیت می‌‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه 30 شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی وابسته به دانشگاه ارومیه فعالیت می‌کنند، افزود: حدود 20 شرکت نیز در مرکز رشد، سایت اصلی دانشگاه ارومیه فعالیت دارند.

وی موسسات، شرکت‌ها و مراکز خصوصی، عمومی یا دولتی برای استقرار به صورت تحقیق و توسعه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش حرفه‌ای، واحدهای اجرایی یا مدیریتی شرکت‌های بزرگ دارای فعالیت‌های مهم علمی و فناوری، شرکت‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای، نهادها با هدف رشد و گسترش علم، فناوری و نوآوری و... را موسسات مورد حمایت پارک علم و فناوری عنوان کرد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بنگاه‌های اقتصاد دانش‌بنیان نقش محوری در ساختار اقتصاد ایفا کرده و محرک‌ اصلی رشد اقتصادی، تولید ثروت و اشتغال در تمامی فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شوند.

آمار بازدید: 231 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image